Ik wou me audio veranderen in me auto en wou de standaart speakers vervangen door mijn JBL boxen ik heb ook zo adapater erbij gekocht maar ik krijg me jbls genees in die adapter en die adapter past niet eens op de plek waar die hoort, En ik moet een kabel leggen van me vesterker naar de accu maar zou niet weten hoe ik bij de accu kom.
kent iemand dit probleempje ?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Speakers passen niet
Moderator: Moderator Team
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Re: Speakers passen niet
Speakers zijn altijd al een drama geweest bij BMW, je moet de juiste maat hebben, anders word het slijpen omdat de meeste hoedeplanken aan de onderkant van staal zijn.
(Heb zelf met de slijptol de raarste toeren uitgehaald in mijn oude E-30, omdat niets anders dan de standaard maat paste, en omdat er staal zit onder de bekleding van de hoedeplank))
Kabel moet je vanuit de motorruimte door een gaatje van je schutboard zien te trekken naar het dashboard kastje, en dan wegwerken onder de randen van het tapijt langs de dorpels door naar achteren.
Let op dat je er nog wel een zekering tussen stopt, in de hoofdkabel van je accu naar je versterker.
(Heb zelf met de slijptol de raarste toeren uitgehaald in mijn oude E-30, omdat niets anders dan de standaard maat paste, en omdat er staal zit onder de bekleding van de hoedeplank))
Kabel moet je vanuit de motorruimte door een gaatje van je schutboard zien te trekken naar het dashboard kastje, en dan wegwerken onder de randen van het tapijt langs de dorpels door naar achteren.
Let op dat je er nog wel een zekering tussen stopt, in de hoofdkabel van je accu naar je versterker.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Ik kan evt wel een foto maken van me speakers dan kan je misschien ff kijken of dat gaat passen.D@NNY wrote:Speakers zijn altijd al een drama geweest bij BMW, je moet de juiste maat hebben, anders word het slijpen omdat de meeste hoedeplanken aan de onderkant van staal zijn.
Kabel moet je door een gaatje van je schutboard zien te trekken vanuit je motorruimte naar het dashboard kastje, en dan wegwerken onder de randen van het tapijt langs de dorpels naar achteren. Let op dat je er nog wel een zekering tussen stopt in de hoofdkabel van je accu naar je versterker.
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Ja je kan altijd een foto maken, maar ik kan weinig op afstand
Als de speakers te groot zijn moet je het gat groter zien te maken, of kleinere speakers nemen......
Geloof dat er tegenwoordig wel aardig wat te krijgen is wat klein van formaat is, en groot van prestatie.....
Groter van omvang wil niet altijd beter zijn hoor.....
Thuis heb ik bijv. een Bose set staan met kleine speakers, welke de oude boxen van bijna een meter hoog met bassspeaker van 50cm doorsnede gewoon eruit blaast
Als de speakers te groot zijn moet je het gat groter zien te maken, of kleinere speakers nemen......
Geloof dat er tegenwoordig wel aardig wat te krijgen is wat klein van formaat is, en groot van prestatie.....
Groter van omvang wil niet altijd beter zijn hoor.....
Thuis heb ik bijv. een Bose set staan met kleine speakers, welke de oude boxen van bijna een meter hoog met bassspeaker van 50cm doorsnede gewoon eruit blaast
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
-
^ joshua ^
- 1e Versnelling
ik heb een ovaal zetje achter in van pioneer en die zit perfect in een adapter van caliber past ook mooi onder op de hoedenplank .
ik heb me kabel voor de versterker helemaal op de bodem in zo`n koker , en de zekering zo dichmogelijk bij de accu .
ik heb me kabel voor de versterker helemaal op de bodem in zo`n koker , en de zekering zo dichmogelijk bij de accu .
aangenaam kennis te make
-
eshy
Voor je kabel heb ik ooit een how-to gemaakt, want ik werd er zelf ook gek van. Gelukkig voor jou, en helaas voor mij, moest ik letterlijk op de kop de auto in duiken, en alles los-schroeven wat vast zat om een opening te vinden. Om bij die opening te komen hoefde je uiteindelijk maar 1 klepje los te halen: die van de zekeringkast in je motorruimte:
KLIK EN ONTDEK!
KLIK EN ONTDEK!
eshy wrote:Voor je kabel heb ik ooit een how-to gemaakt, want ik werd er zelf ook gek van. Gelukkig voor jou, en helaas voor mij, moest ik letterlijk op de kop de auto in duiken, en alles los-schroeven wat vast zat om een opening te vinden. Om bij die opening te komen hoefde je uiteindelijk maar 1 klepje los te halen: die van de zekeringkast in je motorruimte:
KLIK EN ONTDEK!
Thanks ik ga zaterdag waarschijnlijk inbouwen dan kan ik wel wat foto's posten HOe het geworden is .