BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW E39 525i

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
sportfan27
1e Versnelling

BMW E39 525i

Post by sportfan27 »

Hoe lang heb je hem?
Augustus 2008

Waarom heb je voor deze auto gekozen ?
Ik wilde al een tijdje een 6 cylinder , het merk maakte me niet zoveel uit , liep toevallig tegen deze beemer aan en was meteen verkocht door de kleur en het interieur . (zwart leder)

Wat vind je helemaal geweldig aan deze auto ?
Uitstraling van de auto , luxe maar ook sportief.
Wegligging is subliem voor een auto van ruim 1400 kg.

Wat is, volgens jou, minder geslaagd bij deze auto ?
De motor, hij heeft 193 pk maar die komen pas heel laat los , onder de 3500 rpm doet ie niet veel.
Boven de 3500 rpm gaat ie wel als een komeet en dan word het pas leuk .
De ruimte binnen valt nogal tegen , ik ben 1,96 m en zou graag de stoel nog iets verder naar achter willen hebben, beenruimte achter mij is nihil . Ook zijn de hoofdsteunen aan de lage kant. Mijn vorige auto was een Opel Omega B en daar kon ik in zwemmen .

Zijn er modificaties aangebracht op deze auto ?
Bmw sportpakket ( bumpers, kofferbak-lip, 3 spaaks stuur enz. (orgineel)

Wat heb je aan ICE (In Car Entertainment - Audio-Multimedia) ingebouwd, en wat ga je eventueel inbouwen aan ICE ?
Audio systeem is bagger , bijna geen bass , zou graag een woofer willen inbouwen maar weet niet hoe.
Verder een i-pod erin hangen via cassette adapter
In de Opel zat een Bose systeem en dat was geweldig , toch wel een minpunt van BMW.

Wat gaat er nog aan de auto veranderd worden ?
Heb momenteel 18'' velgen met 40 hoog bandjes eronder maar dat rijd niet fijn , alles bonkt en stuitert , ga de orginele 17'' velgen met hogere banden er weer onder zetten binnenkort. Ook wil ik een andere einddemper voor een donkerder geluid.

Wat zou je eventueel veranderd willen zien maar is persoonlijk niet mogelijk ?
Subwoofer erin , al weet ik niet hoe.

Stukje geschiedenis van de auto.
Ik ben de 3e eigenaar, vorige eigenaar was een Japanse zakenman die terug is gegaan naar Japan.

Welke auto word eventueel de volgende ?
Niet de opvolger van de E39 iig want die vind ik spuuglelijk , vind een Opel Vectra GTS 3.2 V6 ook wel leuk, maar ben voorlopig van plan om in deze beemer te blijven scheuren.

[ external image ]

[ external image ]

318ticompact
1e Versnelling

Re: BMW E39 525i

Post by 318ticompact »

Stoere 525!! Je hebt met ook zeer nieuwschierig gemaakt naar je mooie interieur ;)
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een subwoofer te plaatsen?? Alleen heb je dan wel het nadeel dat dat tenkoste gaat van je kofferbak. Dat wat je zegt van een standaard geluid komt me erg bekend voor dat had ik ook met mijn e36, echt waardeloos radio geluid maar met een subwoofertje en 2 extra boxjes is dat zo opgelost hoor!

Maar nogmaals mooie strakke auto! :ja:

Topic Author
sportfan27
1e Versnelling

Post by sportfan27 »

318ticompact wrote:Stoere 525!! Je hebt met ook zeer nieuwschierig gemaakt naar je mooie interieur ;)
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een subwoofer te plaatsen?? Alleen heb je dan wel het nadeel dat dat tenkoste gaat van je kofferbak. Dat wat je zegt van een standaard geluid komt me erg bekend voor dat had ik ook met mijn e36, echt waardeloos radio geluid maar met een subwoofertje en 2 extra boxjes is dat zo opgelost hoor!

Maar nogmaals mooie strakke auto! :ja:

Hoi, bedankt voor je reactie allereerst, even over die subwoofer, die erin bouwen is ook niet echt het probleem , even stroom pakken van de accu (zit toch vlakbij) maar hoe krijg je hem vervolgens aangesloten op het audio systeem, dat zou ik niet weten. :oops: :oops:
of kan ik hem gewoon doorverbinden met de speakers in de hoedenplank ?

318ticompact
1e Versnelling

Post by 318ticompact »

Als je een beetje subwoofer hebt moet er wel een versterker tussen en die kan je niet van de luidsprekers afhalen.
Hiervoor moet je wel een radio hebben met een versterker uitgang. (zo'n witte en een rode stekkertje). Of zit er in de van jou een bmw radio??? dan heb je de kans dat er helemaal niet zo'n aansluiting aan zit want ik begrijp uit je verhaal dat je ook een cassette in je auto hebt..... :o
Als je dat niet hebt kan je ook voor kiezen om dikke boxen in je hoedenplank te maken. Ik heb zelf JVC 510 watt 4-weg speakers in de hoedenplank en als ik mijn subwoofer uitzet heb ik nog een mooie bass. dat is mischien een overweging hoef je verder ook geen kabels te trekken.

Topic Author
sportfan27
1e Versnelling

Post by sportfan27 »

318ticompact wrote:Als je een beetje subwoofer hebt moet er wel een versterker tussen en die kan je niet van de luidsprekers afhalen.
Hiervoor moet je wel een radio hebben met een versterker uitgang. (zo'n witte en een rode stekkertje). Of zit er in de van jou een bmw radio??? dan heb je de kans dat er helemaal niet zo'n aansluiting aan zit want ik begrijp uit je verhaal dat je ook een cassette in je auto hebt..... :o
Als je dat niet hebt kan je ook voor kiezen om dikke boxen in je hoedenplank te maken. Ik heb zelf JVC 510 watt 4-weg speakers in de hoedenplank en als ik mijn subwoofer uitzet heb ik nog een mooie bass. dat is mischien een overweging hoef je verder ook geen kabels te trekken.

ik heb idd een bmw audiosysteem af fabriek dus daar zit ook het probleem, ik heb geen idee of daar een versterker uitgang opzit , als ik een losse radio had gehad dan had de woofer er al in gezeten, dan had het geen probleem geweest. En grotere boxen in de hoedenplank is geen optie , dan moet er gefreest worden in het stalen frame onder de hoedenplank anders passen die grote speakers niet. (diepte).

318ticompact
1e Versnelling

Post by 318ticompact »

dan wil een versterker waarschijnlijk niet denk tenminste niet dat er zo'n uitgang in jouw radio zit. Je kan de boxen ook onder de hoedenplank hangen. ff zorgen dat je 2cm ruimte tussen de luidspreker hebt en de hoedenplank heb je ook wel goed geluid. ik heb es een VW jetta gehad en die had ook zo'n metalen frame onder de hoedenplank zitten.

Mark 316i
1e Versnelling
Type Auto: E46 316i

Post by Mark 316i »

Wat heb je aan ICE (In Car Entertainment - Audio-Multimedia) ingebouwd, en wat ga je eventueel inbouwen aan ICE ?
Audio systeem is bagger , bijna geen bass , zou graag een woofer willen inbouwen maar weet niet hoe.
Verder een i-pod erin hangen via cassette adapter
In de Opel zat een Bose systeem en dat was geweldig , toch wel een minpunt van BMW.

Ik heb een Connects2 aansluiting op het OEM radio gezet (aansluiting voor de CD wisselaar). Je zou dat ook moeten kunnen, dat zie er erg clean uit. De iPod kan dan in je dashboardlkastje. Bediening kan via het stuur. Ik heb de iPod in een steuntje gezet op de plek waar eigenlijk de carkit zat. Zie er nu mooi opgeruimd uit en de CD speler gebruik ik nooit meer...
Proleet voor je het weet

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race

Post by Mickroz »

alleen een beetje jammer dat hij em verkocht heeft :P
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]

Topic Author
sportfan27
1e Versnelling

Post by sportfan27 »

Mickroz wrote:alleen een beetje jammer dat hij em verkocht heeft :P

Lol , slotje ? :D
Locked

Return to “Archief”