BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Welke ET waarde??

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topic Author
HUS

Welke ET waarde??

Post by HUS »

Hallo ik wil 18 inch velgen onder m'n 325 e36 coupe. Mijn vraag is nu welke ET waarde heb ik nodig?
Het gaat om Rondell #21 8j en 9j 18 inch

grtz fred

Warlord
1e Versnelling

Post by Warlord »

Topic Author
HUS

Post by HUS »

Ok thnx maak het niet uit hoe groot de velg want dit is uitgerekend vanaf standaard wielen onder een e36?

desmett
1e Versnelling

Post by desmett »

Ok, maar die ET is voor de standaardvelgen van de E36. Iemand enig idee hoe breed die standaard 15 duimers zijn? Voor een 8J en 9J, gaat de ET dus lager moeten zijn.
Automotive Engineering = German Engineering!!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!

Topic Author
HUS

Post by HUS »

desmett wrote:Ok, maar die ET is voor de standaardvelgen van de E36. Iemand enig idee hoe breed die standaard 15 duimers zijn? Voor een 8J en 9J, gaat de ET dus lager moeten zijn.

Zijn die standaard velgen wel 8j??? Volgens mij redden ze dat niet eens...

desmett
1e Versnelling

Post by desmett »

Tuurlijk niet dat ze 8J zijn, dus moeten die 8J en 9J een lagere ET waarde hebben als de standaard 15 met ET47.
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!

Topic Author
HUS

Post by HUS »

laat maar ik heb het al gevonden hier advertentie met et waarde erbij plus de velgen die ik wil http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... 4VB4M&df=1 ET waarde van 40

Ik wens iedereen een knallend 2007 toe :D

grtz fred

PaulGTR
Neutraal

Re:

Post by PaulGTR »

desmett wrote:Tuurlijk niet dat ze 8J zijn, dus moeten die 8J en 9J een lagere ET waarde hebben als de standaard 15 met ET47.

duidelijk geen verstand van wielen dus............ kunt beter je mond houden voordat je mensen verkeerde informatie geeft en ze OF verkeerde wielen kopen of juist een mooi setje laten staan wat er zo onder past door jouw vreemd verhalen!

BmwFreakie
2e Versnelling

Re: Re:

Post by BmwFreakie »

Hey paul, dit is een bericht uit 2006. dus maak je geen zorgen. deze meneer zal geen verkeerde velgen hebben gekocht! :ok:
- BmwfreakieNL
PaulGTR wrote:
desmett wrote:Tuurlijk niet dat ze 8J zijn, dus moeten die 8J en 9J een lagere ET waarde hebben als de standaard 15 met ET47.

duidelijk geen verstand van wielen dus............ kunt beter je mond houden voordat je mensen verkeerde informatie geeft en ze OF verkeerde wielen kopen of juist een mooi setje laten staan wat er zo onder past door jouw vreemd verhalen!
http://www.bmwe90forum.nl - Het perfecte forum voor het nieuwe model 3 serie

desmett
1e Versnelling

Re: Welke ET waarde??

Post by desmett »

Zat hier idd verkeerd, my excuses.

Mike
1e Versnelling
Type Auto: BMW e39 530i EXE [A] Oxfordgrün - BMW e36 320i Coupé Calypsorot

Post by Mike »

en nu ikke....

ik kan 17" BMW M5-type Velgen kopen (die naar binnen lopen zeg maar) voor een leuke prijs met continental banden (225/45) heb nu ook 45 dus geen probleem met rijden (als we t weer over stuiteren gaan hebben enzo);)
maar welke ET waarde moet ik hebben dan? heb daar helemaal geen verstand van en wil wel velgen die gewoon passen :D

ow ja ik heb een e36 320i Coupé van 1992

Fiko
Neutraal

Post by Fiko »

Zowiezo et waarde tussen et 42/47 zit je altijd goed
BMW E36 316i LPI TOURING 1999

Mike
1e Versnelling

Post by Mike »

:( jammer...is ET 40 :(

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Mike wrote::( jammer...is ET 40 :(
Die 2mm verder naar buiten zullen je echt niet opvallen en naar buiten toe is altijd beter als naar binnen ;)
BMW-tje wat ik in onderhoud heb moest ET30 erop en dat ging prima met de spartbordranden ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Mike
1e Versnelling

Post by Mike »

ja ik snap niet echt hoe dat werkt...
Locked

Return to “Archief”