BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

aansluiting remotecontrol unit e36

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
silentracer
Neutraal
Type Auto: bmw 318tds e36 touring

aansluiting remotecontrol unit e36

Post by silentracer »

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Heb laatst bij remco een simpel remote systeem gekocht voor de centrale vergrendeling type ck100 (mijn auto is een e36 touring bj 09/96 modelj '97)

Bij het aansluiten (grote zwarte fiche op de control unit onder het handschoenkastje) stuit ik op het probleem dat ik een draad moet verbinden met de "common line" van de aansturing van het slot, de open en sluiten kan ik nog vinden met mijn 12v tester, maar wat die common line is,..geen idee. Heb alles aangesloten uitgezonderd de common line, bakje aangeleerd, en de unit werkt maar er is geen aansturing

Iemand een idee? Graag eventueel de juiste kleuren (graag ook van de open en toe, misschien heb ik hier ook een fout in gemaakt.) als iemand hier ervaring mee heeft.

Thanks.

mark1978
Neutraal

Re: aansluiting remotecontrol unit e36

Post by mark1978 »

De common line(gemeenschappelijk signaal), is dat de min/ground?

groet,

Mark

Topic Author
silentracer
Neutraal
Type Auto: bmw 318tds e36 touring

Re: aansluiting remotecontrol unit e36

Post by silentracer »

Hallo allemaal,

Heb de juiste contacten gevonden op een ander forum, het betreft pin 4 en 17 van de middelste fiche van de control unit (bij mij een roze fiche), pin 4 is open en pin 17 is sluiten (heb ik moeten bijstekkeren), de commonline (geel-zwart) moet aangesloten worden samen met de rode op de 12v + continu.

Ik zoek nu net nog een pincontact voor de massa aansturing van het opendak.
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”