BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Even voorstellen

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Topic Author
Rolly
Neutraal

Even voorstellen

Post by Rolly »

Hallo,

Ben Rolly, voorzitter van Toyota Friends Limburg en in het bezit van 3 Toyotas.

Nou denken jullie, wat wil ie hier? Heel eenvoudig ben erover aan het denken, om me een BMW aan te schaffen. Nog niet helemaal zeker, maar ben er serieus over aan het denken.

Wil namelijk een stapje terug doen, wat mijn autobestand betreft en van het leven gaan genieten. Wordt er 40 en dacht hierbij aan een cabrio. Daarom ben ik hier.

Vraagje: Kan ik hier ergens op het forum iets vinden over de dingen, waar ik op moet letten, als ik naar een cabrio ga kijken? Ik dacht hier aan een budget tot € 5000 en indien mogelijk met airco en niet meer als 150000 km op de teller.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Ikke
3e Versnelling

Re: Even voorstellen

Post by Ikke »

Welkom op het forum.

€. 5000 is niet veel voor een cabbie, zoek je een e-30 uit de jaren '80?

Een e-36 (jaren '90 cabrio) zal moeilijk worden voor dat geld als deze aan de door jouw gestelde eisen moet voldoen.

Er staat een topic over waar op te letten bij aanschaf, deze is sticky.

Ik zou iig kiezen voor een zescilinder, deze zijn toch wat duurzamer en hebben voldoende vermogen om de toch al wat zwaardere carrosserie van de plaats te krijgen. Als je hiervoor kiest dan is het ook niet zo'n probleem als de auto de 2 ton gepasseerd is. (hij is dan nl. net ingereden) :lol: ;)

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Post by nicolay »

Goede keus. Goed dat je hier informeert. Zou ook proberen kenner mee te nemen als je gaat kijken. Misschien zie je eens iets dat in de buurt is van een forumlid met technische kennis, dat scheelt. Succes.

Ennuh...
http://link.marktplaats.nl/262042388
Mijn gevoel zegt dat het oppassen geblazen is, maar mooi vind ik 'm wel...
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
Rolly
Neutraal

Post by Rolly »

Alvast bedankt voor de antwoorden. E30 of E36, maakt mij niet zo veel uit. Vindt ze beiden mooi. Bij "getunde" autos ben ik altijd een beetje sceptisch. Ga liever voor een "onomgebouwde" auto.

Je schrijft, dat ik voor een zescylinder moet gaan. Is de viercylinder niet OK? Ga er toch niet mee jagen, maar lekker cruisen. Airco is geen pré, maar wel niet weg. :mrgreen:

Ik heb net het sticky gelezen. Staat veel info in. Zijn er verder nog bepaalde zaken met betrekking tot de cabrios? Bepaalde plaatsen, waar vaak lekkages optreden bijvoobeeld?

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Post by nicolay »

4cilinders vergelijken met 6cilinders is een gevoelig onderwerp. Ik denk dat iedereen het er wel mee eens zal zijn dat de 6cilinders de fijnste motoren zijn. Ook als je slechts cruist. Het gaat dan niet om de prestaties in de zin van acceleratie en topsnelheid en dergelijke, maar zo'n boterzachte zescilinder rijdt gewoon zo onwaarschijnlijk lekker. Ook rustig, misschien wel juist rustig. De 6-in-lijn heeft BMW gemaakt tot wat het is. En ze klinken ook nog eens fantastisch. Zucht...
Er is eigenlijk maar 1 reden om niet te gaan voor een 6cilinder maar een 4cilinder: de kosten en het verbruik. Dat ligt namelijk wel hoger. Dat is ook de reden dat ikzelf voor een 318is coupé ben gegaan (waar ik veel km's mee maak), maar ik mis de 6cilinder wel. Totdat straks de prijs voor een liter benzine 2 euro is, iets wat ik op korte termijn verwacht. Ik rij met de 318is ergens tussen de 1 op 12,5 en 13,5, behoorlijk zuinig. Met een zescilinder kom je met eenzelfde rijstijl zeker 2 km. minder ver met een liter. Aan jou de keus. Als je weinig km's maakt, dan zou ik het wel weten.
Als je voor een 4cilinder gaat, dan zou ik wel voorkeur hebben voor de 318is. De betrouwbaarheid is denk ik wel iets minder dan de 316i, maar het is wel een zeer fijne motor en zeker de m44 (vanaf '96) heeft lekker veel koppel, waardoor het af en toe toch een beetje de 6cilinder benadert, iets wat van de 316i niet gezegd kan worden m.i.
Overigens zou het mij persoonlijk ook niet heel veel uitmaken, een e30 of e36, het zijn heel andere auto's, maar de mooie exemplaren zijn gewoon beide superauto's!

Tot zover mijn visie op het cilinderaantal, cabriospecifieke vragen kan ik je niet bij helpen..
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

5000 euro is idd niet veel voor een goede cabrio. Zoek in ieder geval zoals je al aangaf een relatief standaard uitziend model. Wat verbouwd is, is vaak afgetrapt. Ik zou voor een 6-cylinder gaan, deze motor is vele malen sterker, loopt heerlijk rustig tijdens het cruisen. Een 4-cylinder maakt altijd meer toeren, en draait wat zenuwachtig vind ik zelf. Laatste niet onprettige bijkomstigheid is natuurlijk het heerlijke geluid met open kap, dan ga je niet naar een 4 pitter luisteren. :ja:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Ikke
3e Versnelling

Post by Ikke »

Wel leuk dat de 4cylinderrijders een 6 cylinder aanraden. Ik denk dat een ieder die er ooit een gehad heeft, altijd heimwee optreedt zodra ze overgestapt zijn naar een 4 cyl.

Kijk rustig rond en rijdt met beide motorvarianten eens. Als je de mogelijkheid bestaat dan gaan voor de 6 zou ik zo zeggen. Ik weet overigens nog een hele nette e30 cabrio te staan. Ik dacht voor 4000 euro en deze verkeerd bijna in nieuwstaat. (=wel een 4 cylinder)

Staat in Brunssum bij Petan.

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Tuurlijk ben ik voor een 6 cylinder, alleen kwam ik die niet tegen op mijn zoektocht.
Alleen afgetrapte barrels, en daar bedank ik voor, dan maar een 4 pittertje zonder roest en gebreken. En het bevalt me nog prima. :ja:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

glasya
1e Versnelling
Type Auto: E36 316i

Post by glasya »

heb een paar keer in een 6 cylinder gezeten (audi dat dan wel) maar dat rijdt gewoon zoveel relaxter dan mijn 4 cylinder. Zelf zou ik grag een 6 cylinder willen hebben, maar zoals al eerder gemeld, het geeft gewoon meer onkosten.
BMW E36 316i Coupé
Mercedes C180 Esprit Sedan

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Die max aan kilometers zou ik maar bijstellen want onder de 150dkm ene vinden voor jou te besteden geld zal moeilijk worden.
Of je krijgt ene die afgetrapt en terug gedraaid is maar ik heb liever wat meer kilometers en altijd netjes gereden.
Zelf heb ik met een 325i E36 150rondes Nurburgring gedaan bij verkoop had de auto 273dkm gelopen en was nog perfect.
6 cylinder is wel aan te raden vooral bij een cabrio aangezien die het zelfde verbruikt een mooier geluid en loopt beter en langer
320i E30 moet je dan weer net niet kopen E30 moet minimaal een 325i zijn maar die zijn ondertussen in goede staat net zo duur als een E36 325i cabrio
Dus het ligt eraan waar je van houd. ;)

Info verder waar je op moet letten staat genoeg hier op het forum ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
Rolly
Neutraal

Post by Rolly »

Ik had een beetje aan deze gedacht: http://www.wielies.nl/autopagina_s/BMW3 ... IOBJ87.htm

Maar moet eens eerst mijn autos (2 van de 3) verkocht zien te krijgen.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

Als de auto dat echt gelopen heeft zou het niet verkeerd zijn
Maar als ik de prijs zie voor een rode E30 cabrio zou ik al geen zin meer hebben
Ik ben op en top E30 liefhebber maar voor 4500euro koop je al een mooie standaard E36 325i cabriolet
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

320driver
Neutraal

Post by 320driver »

Niets klinkt lekkerder dan 6 cylinders dus ik zou het wel weten, ik rij zelf een E46 uit 1999 (320Ci) en uiteraard is dat een 6 cyl. :ja:
Als je het geld hebt en je weet niet wat je moet kiezen dan is de 6 cylinder een voor de hand liggende keuze 8-)
[ external image ]
Freude am fahren

ronald 2002
2e Versnelling

Post by ronald 2002 »

welke toyota wil je verkopen dan?
2002 '75 +m3 '93+530D'02

Topic Author
Rolly
Neutraal