En wat heb ik eigenlijk allemaal gedaan in de tijd dat ik weg was hier?
- LPG installatie motorset volledig opnieuw ingebouwd. Het was een bende onder de motorkap. Kon het niet aanzien, en er viel niet aan te sleutelen met die bundels slangen en draden die overal in de weg hingen. Nu zit het allemaal netjes onder het deksel, en voor de meest voorkomende klussen (bougies, om wat te noemen) niet meer in de weg.
- nieuwe bobinedeksels gemonteerd omdat de oude gemold waren door de gasinbouwer.
- nieuwe klepdekselpakkingen incl rubbertjes onder de bouten.
- klepdeksels zilvergrijs laten poedercoaten (de originele verf was zoals gebruikelijk hevig aan het bladderen)
- 2 nieuwe ABS sensoren (oude gebarsten door corrosie op het aluminium fuseestuk)
- alle kachelslangen preventief vernieuwd die nog niet geploft waren
- nieuwe remschijven en blokken achter
- nieuwe tankvlotters gemonteerd (eentje was sowieso kapot, de ander dubieus)
- benzinepomp vervangen (gebruikt, bij d-parts vandaan). Eigen schuld - ik heb de tank veel te lang droog laten staan toen de vlotters kapot waren. Daar was de pomp niet blij mee, dus die hield er kort na het vervangen van de vlotters alsnog mee op.
- nieuw wiellager RV
- handrem afgesteld
- nieuwe APK
- oliebeurtje
- airco beurt (zat nog 10 gram koelmiddel in

)
- nieuwe wissers rondom
- alle pakkingen rond het inlaatspruitstuk en het carterontluchting ventiel vernieuwd ivm stationair problemen ; opgelost.
- waterpomp vastgelopen waardoor de multiriem in de soep liep. Dus nieuwe waterpomp en riemen gemonteerd
- deurrubber linksvoor vervangen (was versleten)
- leren bekleding een beurtje gegeven
Morgen krijgt-ie een nieuwe voorruit, want daar was een paar weken terug nog een barst in gesprongen.
Oef, dat is best een lijst zeg
Maar ik had ook wat achterstallig onderhoud weg te werken, dat was bekend. En als je zo'n wagen goed op orde wil hebben kan je er behoorlijk op leeglopen

Want je moet niet denken dat ik nu klaar ben ofzo...