Verdikkie, net een heel stuk getypt, alles weg. Nog maar een keer dan:
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met de ramen in mn E36 coupe. Bij het omhoog doen van de ramen gaan ze steeds halverwege ineens een stukje naar beneden en moet je weer 10 seconden met een knopje spelen voordat je het raam voorbij dit punt hebt. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Bij voorbaat dank
Mvg,
Peter
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Probleem met elektrische ramen E36 coupe
Moderator: Moderator Team
-
bimmer
- 4e Versnelling
- Type Auto: 318i (E46)
Re: Probleem met elektrische ramen E36 coupe
Mischien tijd voor nieuwe schakelaars, deze waren bij mijn e36-ers ook de helft van de tijd gaar.
Toen ik het had is er een nieuwe deur sensor opgekomen geloof ik, die was verweerd en maakte slecht contact (zorgde ook voor random alarm triggers)
BMW E36 316i Coupé
Mercedes C180 Esprit Sedan
Mercedes C180 Esprit Sedan
-
nicolay
- 3e Versnelling
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
als het raam te veel weerstand ondervindt, heb je dezelfde klacht. Kan zijn dat ie er niet lekker in zit, die clipjes waarmee hij in het mechanisme zit, slijten ook en daar kan hij uitspringen en dan zit hij niet meer lekker. Dat was bij mij het geval toen ik jouw klacht had.
Deurpaneel verwijderen en kijken hoe ie loopt.
Deurpaneel verwijderen en kijken hoe ie loopt.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
-
denniswpels
- 1e Versnelling
Heeft die dit probleem alleen met de deur gesloten of ook met geopende deur?
Misschien loopt die wat zwaar in de rubbers? Beetje vaseline op de rubbers kan helpen.
Misschien loopt die wat zwaar in de rubbers? Beetje vaseline op de rubbers kan helpen.
E46 318i Touring
-
Mcapelle
- Neutraal
- Type Auto: 316 e36 Coupe
hallo,
ik heb dit probleem ook met mijn raam aan bijrijders kant.
als die helemaal naar beneden is en ik wil hem weer omhoog doen moet ik ook spelen met het knopje,
van de ramen, maar als de deur dicht zit en ik maak hem los moet normaal ook het raam stukje naar beneden gaan.
maar het ene moment doet die dat wel maar andere moment niet heel appart,
maar iemand die hier ervaring mee heeft en een idee heeft om het op te lossen?
Grts
als die helemaal naar beneden is en ik wil hem weer omhoog doen moet ik ook spelen met het knopje,
van de ramen, maar als de deur dicht zit en ik maak hem los moet normaal ook het raam stukje naar beneden gaan.
Grts
Heb da ook ghad, bij mij zat het stekkertje van de schakelaar los!
Die wip je zo los met een mes,
Paul
Die wip je zo los met een mes,
Paul
-
denniswpels
- 1e Versnelling
Kan ook je deurvanger zijn(coupé/cabrio), daarin zit een schakelaartje die je raam bedient(die ene cm omlaag/omhoog) als je de deur opent of sluit. Waren bij mij ook slecht en lieten het raam zomaar 1cm zakken met de deur dicht en de auto op het alarm.....geloof mij dat ben je snel zat!Mcapelle wrote:hallo,
Grts
E46 318i Touring
-
Mcapelle
- Neutraal
- Type Auto: 316 e36 Coupe
denniswpels wrote:Kan ook je deurvanger zijn(coupé/cabrio), daarin zit een schakelaartje die je raam bedient(die ene cm omlaag/omhoog) als je de deur opent of sluit. Waren bij mij ook slecht en lieten het raam zomaar 1cm zakken met de deur dicht en de auto op het alarm.....geloof mij dat ben je snel zat!Mcapelle wrote:hallo,
Grts
haha idd,
ik zal kijke of dat het is. laat ik het hopen. het kan denk ik maar kleinigheidje zijn.
maar die punten die jullie mij hier gegven hebben ga ik zeker na kijken
bedankt voor de snelle reactie en de oplossingen