BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Foutcode bmw e39

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bempie
Neutraal

Foutcode bmw e39

Post by bempie »

hallo allemaal,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb mijn auto uitgelezen (e39 525 tds uit 1998) met een carsoft programma en gaf 4 foutcodes aan. Waar kan ik uitleg vinden van die foutcodes?
De foutcodes zijn - DME/DDE
38- Heissfilm Luftmassenmesser
06 - Regelung abgasruckfuhrung (regelabweichung)

ZKE/ZVM
94. not defined
Fh relais fur beifahrertur und beifahrerseite hinten.
2. Fh relais fur belfahrertur

LCM/CCM
40. Thermische 01 niveau sensor

zijn er mensen die weten wat de codes inhouden of weten waar ik ze kan opzoeken.

Alvast bedankt,

umbrella
Neutraal

Re: Foutcode bmw e39

Post by umbrella »

voor de dme storingen kan ik je wel helpen, das je lucht massa meter die stuk is of verkeerde waarden geeft. daardoor krijg je waarschijnlijk ook de daaronderstaande storing.

even andere lmm proberen en storing wissen, dan weer rijden en kijken of het verholpen is.

ik weet niet zeker of je de lmm moet inleren aangezien het een diesel is, bij een benzineversie hoeft dat niet.

web
2e Versnelling

Re: Foutcode bmw e39

Post by web »

lcm/ccm code is niet 01 maar öl ! Wel even goed copy-pasten aub...
Oftewel die code betekent oliepeilsensor defect. Duur dingetje onderin de carterpan. Ikzelf heb besloten dan maar de peilstok te gebruiken...
E39 540i6 Touring arktissilber
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”