BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW 2002 automaat 1974

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Kaneelschep
Neutraal
Type Auto: BMW 2002

BMW 2002 automaat 1974

Post by Kaneelschep »

Hoi.

Ik heb dus nog een bmw 2002 automaat staan uit 1974 waarvan het me een beetje aan het hart gaat dat ie hier weg staat te rotten zonder dat ik er iets aan kan doen.
Ik ben hier heel nieuw en doe ook verder niet zoveel met BMW dus lijkt het misschien alleen zo dat ik hier de auto probeer te verkopen, maar het is dus meer uit liefde voor de auto dan uit geldnood.

Deze staat nu al iets van 5 jaar in mn tuin en word daar zeker niet beter van. Ik heb hem wel eens op marktplaats gezet paar jaar terug, maar daar zien ze alleen maar een oude auto die goed wil roesten waar ze nog wel een wiel van kunnen gebruiken om de rest in een pers te stoppen..
Ik wilde hem dus eigenlijk ooit zelf gaan restaureren.
Maar misschien kan/wil iemand anders dat wel veel beter en sneller en dat gun ik het leuke autootje van harte.
Dus als iemand interesse heeft in de auto als geheel voor het liefst restauratie dan is dat beter dan dat ie nog langer bij mij staat. Ik denk een beetje aan project voor bij een hobby garage ofzo...
Zo niet dan staat ie echt niet in de weg :D
De motor en automaat doen het nog prima. Ik heb ook af en toe de motor laten draaien en hem even in alle versnellingen gezet.
De voorstoelen zijn niet mooi en is de koets op diverse plekken als achterschermen, bodem en onder de motorkap aan het roesten. Achterscherm is ondertussen wel wat verder als op de foto, maar moet toch helemaal vervangen worden als je het goed wil doen.
Nu kan ik aardig lassen en hobbyen en weet ik zeker dat als je maar genoeg geduld, staal en lasdraad hebt dat er zeker weer iets van te maken is, maar ik de plek niet. Anders was dit topic er niet geweest.. :P

Goed, ik heb geen idee wat deze autos waard zijn in slechte staat dus vraagprijs is 1000 euro.

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

ronald 2002
2e Versnelling

Re: BMW 2002 automaat 1974

Post by ronald 2002 »

hoe is het voorfront en bodem en hoe ziet de koffer eruit?
ik zoek nog een project
[ external image ]
2002 '75 +m3 '93+530D'02

Topic Author
Kaneelschep
Neutraal

Post by Kaneelschep »

Ik zal morgen even de kofferbak open doen en fotoos maken voor je.
ook van het voorfront. de bodem is redelijk stevig nog maar heeft toch wel paar plekjes waar ie goed roest.

Topic Author
Kaneelschep
Neutraal

Post by Kaneelschep »

Niemand zin in een project? Hij is zeker in een slechte staat ja! Maar wel compleet.. Dus met wat geduld, staal, lasrupsjes en een verfje heb je wel een model auto gered die toch een hoop waard aan het worden is...
De prijs is zeker over te praten. Moet er alleen wel iemand over komen praten.... ;)

Anders haal ik binnenkort het blok, etc eruit en moet ik hem door de sloop laten afhalen om geplet te worden.. :nee: :(
Ik vind het zonde... Maar ja. Als het niet anders is..

Topic Author
Kaneelschep
Neutraal

Post by Kaneelschep »

Ik ben lid van veel forums van veel verschillende automerken omdat ik graag wat keuvel over oude autos en omdat het altijd prachtig is om te zien hoe de oudere roestige types van een merk die lang stonden weg te rotten daar door vaak erg jonge gedreven mensen gerestaureerd en tot nieuw omgetoverd worden.
Bij het opel forum worden alle commedoores, kadettjes, mantas, diplomaten opgeknapt. bij VW zijn het de golfjes 1 met en zonder dak, de jetta'tjes, kevers, oude passaten... En die autos worden daar ondanks de emotionele waarde meestal in euro's niet echt veel waardevoller van..
Toch blijven die dingen rijden... door de liefhebbers voor de liefhebbers van later...

Zoiets had ik hier voor deze oude BMW ook in mijn hoofd. Een heel forum met liefhebbers!! daar zullen er vast wel een paar een paar honderd euro over hadden voor een project... Hobbygarages vol met plekken waar een legertje mannen/jongens in een paar maanden deze bmw omtoverd. En anders is het altijd nog een hele auto aan onderdelen om op een andere kas te zetten.
Want een 2002 is in tegenstelling tot de opeltjes en vwtjes in goede staat WEL geld waard.

Ik was stiekem zelfs van plan de hele auto gratis weg te geven aan de eerste die me een beetje aardig berichtje en bod had gestuurd en gewoon was komen kijken en een normaal gesprekje had gevoerd over hoe en wat ie met de auto wilde..
Had ik een leuk project kunnen volgen van een auto die ik nog echt kende ook.. En bleef er weer 1 gered vd sloop.

Maar ik kreeg alleen maar stugge kortaf reakties gehad van mensen die na allemaal fotoos en info gekregen te hebben nog te beroerd waren om zelf een bedrag te noemen of even te vermelden dat er geen interesse meer was.
Op marktplaats bied er iemand 90 euro voor de compleet lopende en schakelende motor met alle aanbouw erbij en eraan! Daar koop je nog geen werkende 1.1 polo motor zonder versnellingsbak voor...

De laatste reaktie bevestigt zelf ook nog eens even dat ie opgeknapt lekker veel geld waard wordt maar ik daar iig niks van ga zien.
Meneer J.H. Fidom uit hoogeveen... u snapt zelf ondertussen wel wat mijn antwoord is op uw bericht hè..
200 euro voor de auto.

lijkt weinig, vooral omdat een gerestaureerde 2002 toch wel wat geld waard is.
maar zover is deze nog lang niet.

graag hoor ik van u

mvg.

H.Fidom
Wat een respectloze lijkenpikkerij!!
Ik hoop voor andere liefhebbers dat dit niet standaard is in de wereld van de bmw.. Maar eigenlijk is het al duidelijk als je de hoeveelheid oude bmws op straat in nederland vergelijkt met andere merken.
Ik vind het respectloos.. Maar goed... genoeg er allemaal over. De auto heb ik vanmiddag nog laten lopen en even heen en weer gereden. Maar gaat dus naar de sloop.
Dus mocht je nog iets nodig hebben van mijn 02 verwijs ik je naar een hopelijk zeer stugge sloopmedewerker waar je het voor veel te veel geld kan verkrijgen of laten liggen tot er weer een bmw is weggerot. :nee:

mvg.

Fiko
Neutraal

Post by Fiko »

tjah, wat moet ik hier van zeggen?
Wist niet dat u boos werd? ik had in iedergeval een normale reactie verwacht.
U wilt wel de auto verkopen, zodat deze op de weg kan blijven, Deze staat nu al iets van 5 jaar in u tuin en word daar zeker niet beter van en vervolgens schrijft u dat u de auto naar de sloop gaat brengen, ja echte liefhebber!

Ik wens u nog succes met de eventuele sloop/verkoop!
BMW E36 316i LPI TOURING 1999

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Post by nicolay »

Ik begrijp het ook niet. Reactie van Fidom (=fiko neem ik aan) lijkt me een prima uitgangspunt en in ieder geval een aanzienlijk betere optie dan de sloop...
Mogelijk kan hier toch nog wel een deal uit voortkomen?
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

dan is 200 opzich wel redelijk als je nagaat dat ik voor de sloop 150euro krijg en dat in deze crisis tijd een hoofdprijs normaal is al 50euro.
Maargoed om je nu zo op te winden dat je een email op een forum zet vind ik wel ver gaan.
Ik snap je ergernis alleen dan moet je niks te koop aanbieden mensen willen het liefste alles zo goedkoop mogenlijk dat zit er nu eenmaal in bij Nederlanders al helemaal ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

ronald 2002
2e Versnelling

Post by ronald 2002 »

ik zag dit topic met de foto's van 5 jaar geleden.
ik heb netjes gevraagd om recente foto's en die vielen mij wat tegen.
het werk wat nodig is om deze wagen te restaureren(lees geld)breng niet de waarde op wat de wagen waard zal worden.
dus na even nuchter rekenen had ik geen interesse en heb ik ook geen bod gedaan.
ik heb dit netjes uitgelegd waarom ik de wagen niet zo willen.
uw probleem is dat motoren van de M10 serie bijna nooit stuk gaan.
de belangrijkste delen als plaatwerk en binnenbekleding zo ver vergaan zijn dat er bijna geen waarde aan de deze wagen meer zitten.

als u dat een respectloze en stugge reactie noemt had u eerst recente foto's bij moeten doen dan had ik niet eens gereageerd en u niet lastig gevallen.

ik had hier graag mijn 10 klassiekerproject van willen maken,maar vond het te veel werk.

mvg ronald maljers
2002 '75 +m3 '93+530D'02

Draco
Neutraal
Type Auto: E36 316

Post by Draco »

Ik heb je een pm gestuurd, hopelijk is het nog niet te laat.
Locked

Return to “Archief”