BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW 328 Coupe Project. Update: 19'' Mugellos + foto's

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Re: BMW 328 Coupe Project. Update: 19'' Mugellos + foto's

Post by D@NNY »

Tja timing is zeer slecht, ik had lekker gewacht tot na de winter.....
Pekel vreet alles aan, en het risico dat je je velg in barrels rijdt is heftig aanwezig!!!!!!!
Verder zeker mooie wielen en plezier ermee! :ja:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
TDF1989
Neutraal
Type Auto: BMW E36 328i coupe individual

Post by TDF1989 »

vandaag banden laten monteren en het is zoveel beter.. vooral met dit weer. die anderen hadden niet eens een millimeter profiel. dus ik gleed alle kanten op. met deze banden lijkt het alsof je op rails rijd. je hoort ze bijna niet, liggen goed op de weg, hebben veel grip(ook wel aardig met sneeuw) en ze zyn een stuk comfortabeler en minder zoekerig dan die Dunlops
ook even de auto schoongespoten en wat zoals beloofd wat mooie foto's gemaakt. :D

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
BMW E36 328i coupe individual AUT5. Mica schwarz Metallic. DOTZ Mugello 19''. Vredestein Ultrac Sessenta. M3 Voorbumper en spiegels

gerardbmw320i
Neutraal
Type Auto: touring 320i

Post by gerardbmw320i »

welk merk en type band heb je er op liggen dan
BMW 320I TOURING

Topic Author
TDF1989
Neutraal

Post by TDF1989 »

Vredestein Ultrac Sessenta 225/35/19 voor en achter
BMW E36 328i coupe individual AUT5. Mica schwarz Metallic. DOTZ Mugello 19''. Vredestein Ultrac Sessenta. M3 Voorbumper en spiegels

Vliet
1e Versnelling

Post by Vliet »

Mooi hoor die velgen :ja: Persoonlijk zou ik ze iets kleiner gekozen hebben, maar smaken verschillen :P

Volgende stap een M bumper achter??
--------E36 Power-------

Topic Author
TDF1989
Neutraal

Post by TDF1989 »

Volgende stap word een g3 installatie want de benzinekosten rijzen egt de pan uit! :o rij dagelijks zo'n 100 km met de auto dus zal daarmee een hoop besparen. daarna wil ik hem wat omlaag gooien, zit te denken aan een koni sportkit. dan staat hij voor 4 cm lager en achter 2, Ik heb het opgemeten en met die waarden vult hij precies de ruimte tussen het wiel en de wielkasten op. dan zal het ook wat beter staan met de grote wielen. daarna ga ik de M achterbumper, skirts, lijsten en misschien nog een raamspoilertje en een grotere lip onder de voorbumper plaatsen en dan vind ik het wel mooi geweest.:)

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

TDF1989 wrote:daarna wil ik hem wat omlaag gooien, zit te denken aan een koni sportkit. dan staat hij voor 4 cm lager en achter 2, Ik heb het opgemeten en met die waarden vult hij precies de ruimte tussen het wiel en de wielkasten op.
Hou je er wel rekening mee dat de auto nog moet kunnen inveren, en dat hij dan niet aanloopt of je gehele voorspatbord eruit rost ;) Profiel van de band werkt als een zaag als je in.- of uitstuurt en de band raakt je spatbord. ;)
Laat je goed informeren, en ga bij een goede zaak met kennis van zaken.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

denniswpels
1e Versnelling

Post by denniswpels »

Mooie velgen, maar zoals anderen ook zeggen...ik had gewacht tot na de winter(lees pekelzooi!!!) Als jij er elke dag 100km mee gaat rijden mag je ze ook wel elke dag schoonmaken want ik kan je beloven dat ze er over 2 maanden niet meer zo mooi uitzien als nu.

Even over je bandenkeuze...daar kan ik kort over zijn :ja:
Zelf heb ik 18"Hartge eronder liggen(nu dan mijn winterbanden) en heb er Vredestein Ultrac's omheen. Achter zijn ze op en voor ze er weer ondergaan laat ik er Vredestein Ultrac Sessenta's omheen leggen omdat de "gewone" Ultrac's er niet meer zijn in mijn maat(225/40 ZR18").
E46 318i Touring

Topic Author
TDF1989
Neutraal

Post by TDF1989 »

Als het wat warmer word haal ik de velgen er onder vandaan en geef ik ze een grote opknapbeurt, dan kan ik tijdelijk op mijn standaard velgen rijden met banden met ong een millimeter profiel. met dit weer kan ik gewoon niet rijden met die banden dus vandaar na de winter. volgend jaar zet ik winterbanden om mijn standaard velgen.

volgende mod word een G3 installatie. heb een voor aankomende week een afspraak gemaakt bij Allround LPG in spijkenisse.

er komt een sequentiele Vialle LPI g3 installatie in.
dit is 1 van de betere systemen voor BMW. Het verschil zit er in dat de LPG vloeibaar ( dus ook geen verdamper) apart per cilinder in de juiste hoeveelheid volgens de normale ECU van de auto word ingespoten.
Hierdoor heb je geen vermogensverlies, is het heel effiecent voor lpg principes, word het minder heet want het vloeibare lpg werkt koelend en heb je geen storingen met bijv. boordcomputer, verbruiksmeter want het werkt volgens normale ECU.
ook komt er een elecktronische flashlube in. dit is een systeem wat adaptieven inspuit bij de cilinders om slijtage van de kleppen tegen te gaan, te koelen, reinigen en smeren. dit word extra aangeraden gezien het vermogen.
de tank komt op de plek van het reservewiel te liggen en de vulnippel achter het tankklapje, dit is een extra kleine nippel en hiervoor is een adapter nodig om te vullen. wel is het mooi weggewerkt.

Lexus
Neutraal
Type Auto: Bmw 318i e36

Post by Lexus »

Je velgen staan echt super bruut!

Topic Author
TDF1989
Neutraal

Re: BMW 328 Coupe Project. Update: LPG, Verlaging, M3 Diffusor

Post by TDF1989 »

Mijn excuses voor het lange wachten maar heb het erg druk gehad de laatste tijd.
Er zijn ondertussen wel wat aanpassingen gedaan aan de auto.
Hij is voor 5 cm verlaagd en achter 3 met een eibach sportline kit.
Er zit een M3 Diffussor op de achterbumper en hij heeft M3 stootlijsten.
Ook zit de LPG installatie er in. Het enige verschil wat je merkt is bij de pomp. ik betaal 22 euro voor een volle tank van 38 liter en daar rijd ik 300 km mee. eerst was het 600 km voor een volle tank van 90 euro dus het scheelt enorm. qua rijden en geluid merk je geen verschil en alles is mooi weggewerkt.
Ik ben nu bezig met het zoeken naar M3 sideskirts, een dakspoiler en een goeie goedkope spuiter, ben ook bezig met de wielen op te knappen want die hebben het aardig te verduren gehad afgelopen winter.
foto's volgen snel!
Last edited by TDF1989 on 02 Apr 2010 16:26, edited 1 time in total.

Topic Author
TDF1989
Neutraal

Re: BMW 328 Coupe Project. Update: LPG, Verlaging, M3 Diffusor

Post by TDF1989 »

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Post by nicolay »

Prachtig hoor, goed bezig. Die wielen zijn echt prachtig, maar net 1 maatje te groot naar smaak. Gastank is dus ook echt een goed idee!
4e foto van onder vertekent heel erg, het lijkt alsof de auto scheef staat.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
TDF1989
Neutraal

Post by TDF1989 »

jaah op de foto lijkt het inderdaad zo maar in het echt is dit niet. misschien de camera te veel bewogen :P

rverhap
Neutraal
Type Auto: bmw 325i touring

Post by rverhap »

heel mooi gedaan
Post Reply

Return to “Projecten”