BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW e39 bouwjaar 2002 wilt niet starten

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
A.E
Neutraal
Type Auto: e39

BMW e39 bouwjaar 2002 wilt niet starten

Post by A.E »

hallo, allemaal

Ik heb een bmw e39
s'morgens ben mijn auto ingestapt en de motor wou niet starten.
De dag ervoor was er niks aan de hand.
Alle zekeringen zijn gecontroleerd en de brandstofpomp is ook goed.

Zitten er ergens anders nog zekeringen dan onder de dashboardkastje wat er mee te maken kan hebben.

Wat kan het probleem zijn.

groetjes

A.E

formula-X
Neutraal
Type Auto: E39 540i 1997

Re: BMW e39 bouwjaar 2002 wilt niet starten

Post by formula-X »

Er zijn meer zekeringen, achter in je kofferbak, rechts achter het klepje... Maar ik weet niet uit mijn hoofd of dat jouw probleem kan veroorzaken...

Het probleem kan al beginnen bij een simpel relais (kubusjes) dat niet meer goed schakelt... Die zitten ook in dat klepje in de achterbak... Maar de belangrijkste zitten bij je boordcomputer onder de linker (als je er voor staat) interieurfilter.. Die kunnen starten ook verhinderen...

Starten doet ie ook niet als de BDP (krukaspositie) sensor niet meer werkt, meestal is dit een probleem bij warme motoren...... Als de koelwatertemperatuursensor een slechte verbinding heeft met de boordcomputer start de motor ook niet...

En er zijn nog meer redenen... Als je idle controlvalve vast staat, kan dat ook het starten verhinderen... Ook wel bekend als de stappenmotor (zit boven op de main airintakemanifold aansluiting, de pijp na je lucht massameter)

En zo zijn er nog meer redenen...

Even uitlezen is de eerste de beste remedie voor een snelle oplossing...
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”