BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Motorkap embleem vervangen

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
jasperbz
Neutraal
Type Auto: 318i E36 bj 98

Motorkap embleem vervangen

Post by jasperbz »

voor mijn bmw heb ik een nieuw motorembleem op de kop getikt nu moet ik het alleen nog vervangen. na het weghalen van de motorkapbekleding kon ik aan de achterkant van het embleem erbij. nu zitten er twee rubbertjes om twee pootjes van het embleem die het embleem vast houd, heb al wat lopen rommelen alleen krijg ik de rubbertjes niet van de pootjes af. heeft iemand misschien een suggestie of tip?

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Re: Motorkap embleem vervangen

Post by D@NNY »

Grof geweld en wat trek/duwkracht.
Het embleem is er van bovenaf ingelegd,en afgeklemt / vastgezet met de 2 rubberen dopjes aan de onderkant.
Het embleem en de pootjes door de gaatjes, worden dus vastgehouden door de 2 rubbertjes onderop.
Weet niet of je bij het nieuwe embleem ook rubbertjes hebt zitten, maar die oude redden het vaak niet heel eruit te komen.
Dus 2 nieuwe busjes (rubbertjes) heb je wel nodig.

Gewoon van onderaf de rubber dopjes eraf trekken met een punt tang ofzo, en pootjes die overblijven naar boven duwen,en het embleem met de hand eraf trekken als hij speling heeft, anders beschadig je dadelijk je lak op de motorkap als je van bovenaf gaat werken met schroevendraaiers ofzo ;) (Het kan soms erg vastzitten na al die jaren)

Ruimte schoonmaken waar de oude heeft gezeten, nieuwe embleem passend plaatsen, en de rubbertjes van onderaf weer erop duwen en over de uitstekende pootjes heen schuiven. Goed aandrukken!
Indien nodig: het embleem vasthouden met de ene hand, en met een (rubber) hamer even de dopjes strak erop slaan vanaf de onderkant.

Succes :ja:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

wakes_bmw
1e Versnelling

Post by wakes_bmw »

Bij mij bleven die rubberen busjes gewoon zitten...

Even iets tussen het embleem en het plaatwerk zetten (geen schroevendraaier, want dan heb je krassen) en loswippen.
[ external image ]

bmw e39 528 / m5
golf 1 gti '79 - in opbouw - no fucking airride!

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

wakes_bmw wrote:Bij mij bleven die rubberen busjes gewoon zitten...

Even iets tussen het embleem en het plaatwerk zetten (geen schroevendraaier, want dan heb je krassen) en loswippen.
Kan, de bevestiging wil nog weleens verschillen tussen de types.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
Locked

Return to “Archief”