BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Schudden auto.
Moderator: Moderator Team
Schudden auto.
Hallo,
Inmiddels heb ik de auto voorzien van een werkende de kat, de vorige was leeg gehaald omdat deze stuk zou zijn.
Toen deze ernog op zat maakte de auto een soort schel geluid bij het wegrijden dit was afkomstig van de lege kat, na de verandering blijkt dit ook zo te zijn.
Maar goed bij het starten van de auto vindt ik dat ie een beetje schud,dit is goed te merken aan de versenllings pook, wanneer de motor warm is is het een stuk minder, als je buiten de auto staat maakt hij een soort van stotterend geluid, (de toeren zijn goed en blijven ook netjes staan rond de duizen toeren bij stationair draaien).
Hij is uitgelezen en daar kwam uit dat de uitstoot te hoog is maar dat was een logisch gevolg doordat de kat leeg gehaald was, volgens de monteur komt het schudden doordat de kat geen tegendruk geeft, maar bij wisselen van de kat is het nog niet verholpen.
Nu wil ik dit probleem graag oplossen, heeft iemand suggesties,
Kimmy
Inmiddels heb ik de auto voorzien van een werkende de kat, de vorige was leeg gehaald omdat deze stuk zou zijn.
Toen deze ernog op zat maakte de auto een soort schel geluid bij het wegrijden dit was afkomstig van de lege kat, na de verandering blijkt dit ook zo te zijn.
Maar goed bij het starten van de auto vindt ik dat ie een beetje schud,dit is goed te merken aan de versenllings pook, wanneer de motor warm is is het een stuk minder, als je buiten de auto staat maakt hij een soort van stotterend geluid, (de toeren zijn goed en blijven ook netjes staan rond de duizen toeren bij stationair draaien).
Hij is uitgelezen en daar kwam uit dat de uitstoot te hoog is maar dat was een logisch gevolg doordat de kat leeg gehaald was, volgens de monteur komt het schudden doordat de kat geen tegendruk geeft, maar bij wisselen van de kat is het nog niet verholpen.
Nu wil ik dit probleem graag oplossen, heeft iemand suggesties,
Kimmy
-
325i
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
Re: Schudden auto.
Bobine misschien niet helemaal lekker en onderhoudsbeurten willen ook nog wel eens helpen
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Vermoeden van de bobine was er al, wat betreft de onderhoudsbeurten deze heeft ie optijd gehad volgens de info wat wel opvallend was was dat bij de olie wissel het filter echt heel vies was zaten gewoon stukjes vuiligheid tussen (olie), na 1000 km weer een ander filter erop.
Aangaande dat schudden, mocht het bv niet de bobine zijn, wat kan dit euvel dan veroorzaken.
Gr Kimmy
Aangaande dat schudden, mocht het bv niet de bobine zijn, wat kan dit euvel dan veroorzaken.
Gr Kimmy
-
325i
- 4e Versnelling
Dat kan veel zijn valse lucht slecht werkde lambda noem het maar op.
Beste is dan eerst even uitlezen en als daar niks uitkomt het eens in valse lucht gaan zoeken
Beste is dan eerst even uitlezen en als daar niks uitkomt het eens in valse lucht gaan zoeken
Hee,
heb je de lambda sondes gechect? Even eentje loshalen zien wat er gebeurd.
heb je de lambda sondes gechect? Even eentje loshalen zien wat er gebeurd.
Heb me in eerste instantie gericht op de bobine's aangezien dit de mogelijke oorzaak zou zijn, alle bobine's werken goed, een kenni van mij had nog een lambdasonde liggen en dat was dus het volgende plan, jij zegt dat er twee zitten waar zit de tweede dan??, ik zie ereen in het spruitstuk zitten.
Overigens dacht ik dat hij goed op toeren liep maar de betreffende kennis vertelde dat hij hem te laag in zijn toeren vondt lopen en dat hij daardoor wat schudt, omdat hij zijn best moet doen niet af te slaan. hij geeft denk ik bij stationair draaien ongeveer 800 toeren aan misschien net iets minder,zodra je wat gas bij blijft dat hij net onder de 1000 toeren loopt dan is het schudden ook weg,is dit software matig af te stellen??
Waar moet ik aan denken als dit het schudden veroorzaakt.
Gr Kimmy
Overigens dacht ik dat hij goed op toeren liep maar de betreffende kennis vertelde dat hij hem te laag in zijn toeren vondt lopen en dat hij daardoor wat schudt, omdat hij zijn best moet doen niet af te slaan. hij geeft denk ik bij stationair draaien ongeveer 800 toeren aan misschien net iets minder,zodra je wat gas bij blijft dat hij net onder de 1000 toeren loopt dan is het schudden ook weg,is dit software matig af te stellen??
Waar moet ik aan denken als dit het schudden veroorzaakt.
Gr Kimmy
-
325i
- 4e Versnelling
800 toeren is meer dan zat al mijn vorige BMW`s liepen niet meer dan 650
Ben er zojuist achter gekomen dat de nokkenas sturing (vanos??) storing geeft, dus ben ik zoekende naar een nokkenas sturing.
Is het vervangen van dit onderdeel moeilijk en zijn ernog andere zaken waar ik op moet letten??
Nog een vraag kan zo'n onderdeel schoon gemaakt worden (dat hij verkeerd signiaal doorgeeft) of gewoon weg vervangen.
Gr Kimmy
Is het vervangen van dit onderdeel moeilijk en zijn ernog andere zaken waar ik op moet letten??
Nog een vraag kan zo'n onderdeel schoon gemaakt worden (dat hij verkeerd signiaal doorgeeft) of gewoon weg vervangen.
Gr Kimmy
Onderdeel binnen, in eerste instantie zou ik het gedeelte vervangen waar een stekkertje aanzit, deze is los te draaien met sleutel 32, begonnen hiermee maar door metaalmoeheid (denk ik) brak de behuzing af waar het bovengenoemde onderdeel op bevestigt zit.
Dus genoodzaakt om het gehele ding te demonteren en de nieuwe erop te plaatsen, alle moertjes boutjes en wat nog meer losgehaald, komt het pompje met daaraan de tandwielen niet los van het gedeelte waar de ketting zit, heb me laten vertellen dan wanneer je aan de kettingen draait dat je genoodzaakt bent de boel te opnieuw af te stellen.
Hoe kan ik nu het beste te werk gaan zonder dat dit nodig is????
Tips erg welkom
Kimmy
Dus genoodzaakt om het gehele ding te demonteren en de nieuwe erop te plaatsen, alle moertjes boutjes en wat nog meer losgehaald, komt het pompje met daaraan de tandwielen niet los van het gedeelte waar de ketting zit, heb me laten vertellen dan wanneer je aan de kettingen draait dat je genoodzaakt bent de boel te opnieuw af te stellen.
Hoe kan ik nu het beste te werk gaan zonder dat dit nodig is????
Tips erg welkom
Kimmy
heb niet alle reacties gelezen, sorry indien al aangehaald;
Ik heb m'n injector van cilinder 5 vervangen omdat hij bij het uitlezen aangaf dat er iets serieus mis mee was. Zat helemaal vol koolstof drek. Ben op de moment tutorial over aant maken.
sowieso succes gewenst met het oplossen van het schudden....
Ik heb m'n injector van cilinder 5 vervangen omdat hij bij het uitlezen aangaf dat er iets serieus mis mee was. Zat helemaal vol koolstof drek. Ben op de moment tutorial over aant maken.
sowieso succes gewenst met het oplossen van het schudden....