BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Hoog olieverbruik 320 ci

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
JW320ci
Neutraal

Hoog olieverbruik 320 ci

Post by JW320ci »

Goedemiddag,

Mijn BMW 320 ci (2003) heeft een relatief hoog olieverbruik (kilometerstand 185000).

Achtergrond

Vorig jaar veel problemen gehad met de bobines. De motor heeft een tijdje (paar maanden) erg onregelmatig gelopen. Het bleek op een bepaald moment, dat er drie bobines stuk waren. Bovendien sloeg de motor af tijdens het afremmen/stoppen. Bobines vervangen bracht in dit laatste punt geen verbetering.

De auto maar eens naar een Duitse BMW-dealer gebracht en het bleek, dat de nokkenwellen-sensor de boosdoener was. Na vervanging van deze sensor loopt de auto weer als een zonnetje, echter het olie-verbruik is erg hoog met 1 liter per 3000 km. Dus de auto weer naar de Duitse BMW dealer, die voor veel Euro's hebben lopen sleutelen (o.a. Kruemmer, Leitungen, Ventil, Schlauche, Rohr vervangen). Nu is er niet veel verbetering gekomen in het olie-verbruik, nog steeds 1 liter per 3000km.

Mijn vragen zijn: valt hier redelijkerwijs nog iets aan te doen? Of moet de motor uit elkaar om kapottte onderdelen te vervangen? Wat is wijsheid? Alvast bedankt voor een reaktie.

Groet
JW

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: Hoog olieverbruik 320 ci

Post by 325i »

1 liter per 3000km is niet super veel hoor.
Rijstijl telt ook nogal erg mee kleprubbers zullen niet helemaal perfect meer zijn maar met 1 liter op 3000km zou ik mezelf niet echt grote zorgen maken maar gewoon af en toe olie peilen.
Zijn in ieder geval geen waardes waar een motorrevisie echt nodig is
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”