alvast bedankt!!!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
koeling
Moderator: Moderator Team
koeling
mijn bmw 525 TD uit 1995 wordt sinds gisteren volgens de temp meter warm en dan gaat ie ook naar het rode gedeelte ,dan valt ook de power weg kan je gas geven wat je wil hij is niet meer vooruit te branden,eenmaal op de snelweg loopt de temp weer terug naar normaal en rijd hij weer normaal.iemand een advies????
alvast bedankt!!!
alvast bedankt!!!
Re: koeling
Grote kans dat de thermostaat niet goed meer functioneert.
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
100%geen thermostaat.
een thermostaat is niet snelheids afhankelijk.
of de viscosekoppeling van je koelfan of als er een electrische fan opzit controleer of deze draait als de motortemp,te hoog word.
een thermostaat is niet snelheids afhankelijk.
of de viscosekoppeling van je koelfan of als er een electrische fan opzit controleer of deze draait als de motortemp,te hoog word.
2002 '75 +m3 '93+530D'02
-
Mark 316i
- 1e Versnelling
- Type Auto: E46 316i
Thermostaat is wel temp. gevoelig en op de snelweg is de koeling van nature beter, misschien dat daarom de temp weer terug loopt. Ik zou de thermostaat ook even checken...
Proleet voor je het weet
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
een thermostaat is een klep die open en dicht gaat.
bij een bepaald temparatuur gaat die open en als de temparatuur terug loopt gaat hij weer dicht.
als je langzaam rijd gaat er geen rijwind door je radiateur en zal de koelventilator ingeschakeld worden om lucht door je radiateur te blazen.
als hij dat niet doet zal je temp hoog oplopen.
zodra je gaat rijden heb je weer rijwind en koelt hij weer af.
de vraagsteller zei als ik langzaam rij loopt mijn temp op en als ik rijden daalt hij weer.
dus logisch toch?
en als je rijd heb je meer koeling nodig dan als je stilstaat of langzaam rijd,maar dan zijn er geen problemen.
hieruit sluit ik mijn conclusie,radiateur en thermostaat ok.
koelventilator controleren.
maar ik ben pas nieuw als monteur dus wie weet heb ik het wel mis.
bij een bepaald temparatuur gaat die open en als de temparatuur terug loopt gaat hij weer dicht.
als je langzaam rijd gaat er geen rijwind door je radiateur en zal de koelventilator ingeschakeld worden om lucht door je radiateur te blazen.
als hij dat niet doet zal je temp hoog oplopen.
zodra je gaat rijden heb je weer rijwind en koelt hij weer af.
de vraagsteller zei als ik langzaam rij loopt mijn temp op en als ik rijden daalt hij weer.
dus logisch toch?
en als je rijd heb je meer koeling nodig dan als je stilstaat of langzaam rijd,maar dan zijn er geen problemen.
hieruit sluit ik mijn conclusie,radiateur en thermostaat ok.
koelventilator controleren.
maar ik ben pas nieuw als monteur dus wie weet heb ik het wel mis.
2002 '75 +m3 '93+530D'02
Bedankt allemaal,het probleem bleek te weinig koelvloeistof in het systeem,kwam ik achter na het ontluchten 
-
marcus525tds
- 1e Versnelling
- Type Auto: e34, 530i en e39 523i
goed man, gelukkig maar een kleinigheidje...
toch ff een reactie op de hele discussie hiervoor over invloed op de sneldheid... Als je een automaat hebt, dan zit er een beveiliging in wanneer de motor te heet is. Dan kun je er niet hard meer mee rijden. Is dan ook niet meer aan te raden dit toch te proberen. Ik weet dit uit eigen ervaring. Ik weet niet of handgeschakelde deze beveiliging ook hebben.
Tip: als de motor te heet is geweest, wordt aangeraden de thermostaat toch te vervangen. Is niet duur, maar hij zou dan wel eens niet meer 100% kunnen werken en dan werkt de beveiliging ook niet meer 100%
suc6
toch ff een reactie op de hele discussie hiervoor over invloed op de sneldheid... Als je een automaat hebt, dan zit er een beveiliging in wanneer de motor te heet is. Dan kun je er niet hard meer mee rijden. Is dan ook niet meer aan te raden dit toch te proberen. Ik weet dit uit eigen ervaring. Ik weet niet of handgeschakelde deze beveiliging ook hebben.
Tip: als de motor te heet is geweest, wordt aangeraden de thermostaat toch te vervangen. Is niet duur, maar hij zou dan wel eens niet meer 100% kunnen werken en dan werkt de beveiliging ook niet meer 100%
suc6