BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Paar vraagjes over e36

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Kpz
Neutraal
Type Auto: BMW 318iS Coupe

Paar vraagjes over e36

Post by Kpz »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort eigenaar van een BMW 318iS coupe e36. Er zijn wat dingetjes die me niet helemaal aanstaan en daarom open ik dit topic om te vragen of iemand anders er misschien meer vanaf weet.

- Zwabberen bij remmen. Als ik bij een snelheid van ~80km/u afrem dan zwabbert het stuur de eerste 2 seconden een beetje. Dit is ook duidelijk te zien als ik het stuur een beetje loslaat. Wat is dit en hoe kan ik het verhelpen !

- De bandenspanning. Ik heb nu de bandjes op een spanning van 2.5 bar rondom staan. Maar toch heb ik nog het idee dat de banden vrij zacht zijn omdat ik ze nog "gemakkelijk" kan indrukken met mijn voet.. Kan iemand mij vertellen wat de normale bandenspanning is voor een 318iS coupe?

- Raam piept bij omlaag gaan. Als ik mijn linker raam open wil doen, geeft deze een heel vervelende piep. Dit heeft waarschijnlijk met de rubbers te maken, maar ik wil toch voor de zekerheid vragen hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!
Mijn voorsteltopic is trouwens hier te vinden!

- Yannick

Haplo
1e Versnelling
Type Auto: 318i Touring

Re: Paar vraagjes over e36

Post by Haplo »

Zwabberen bij remmen kan komen doordat de remschijven voor wat krom zijn.
Voorgeschreven bandenspanning kan je vinden in je tank klep of in het boekje.
Zo te zien geen overdadig brede banden, dus dat zou voldoende moeten zijn.
Voor de piep bij het raam zou je de scharnierpunten van het mechanisme kunnen smeren.
Geen wd40 voor gebruiken daar dit niet echt een smeermiddel is.
Gewoon wat dunne olie voor gebruiken.

ronald 2002
2e Versnelling

Post by ronald 2002 »

zwabberen bij remmen dan denk eerder bij speling op fuseekogels of draagarm rubbers.
kromme remschijven geeft meer een trillend gevoel in het rempendaal
2002 '75 +m3 '93+530D'02

Topic Author
Kpz
Neutraal
Type Auto: BMW 318iS Coupe

Post by Kpz »

ronald 2002 wrote:zwabberen bij remmen dan denk eerder bij speling op fuseekogels of draagarm rubbers.
kromme remschijven geeft meer een trillend gevoel in het rempendaal
Dat gevoel is er ook wel in de rem.. Ik zal er in ieder geval naar laten kijken.

Even iets anders, Is het trouwens normaal dat het gaspedaal hard gaat trillen tussen de ~3200 tot 4000 toeren? Leuk zo'n gratis voetmassage, maar ik ben het nog niet eerder tegengekomen bij mijn eerdere auto's.
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”