BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Even voorstellen: Goelette

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Goelette
Neutraal
Type Auto: 523 Touring E39

Even voorstellen: Goelette

Post by Goelette »

Hoi,

ik ben Tom, woon in Zuid-Limburg, en heb deze week mijn eerste BMW (auto) aangeschaft. Sinds 2006 had ik al een motorfiets van BMW, die K1100LT (komt aardig in de buurt van een auto, alleen het aantal wielen verschilt :) )

het is een E39 523 Touring geworden uit 1997. Heeft uiteraard gebruikssporen, maar is over het algemeen nog supernetjes. Onderhoudshistorie erbij, iets meer dan 2 ton op de teller.
De velgen die er nu opliggen zijn 19"replicas, en die vind ik eigenlijk net wat groot. Die gaan waarschijnlijk de verkoop in als de banden op zijn, of als ik er genoeg van heb :) 17"lijkt me meer dan genoeg, hoewel het comfort me niet tegenvalt met de 19ers erop.

Jullie willen natuurlijk foto's zien, dus bij deze:

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

ik had hiervoor een Volvo V70 D5 uit 2001, die qua uitrusting en dergelijke erg leek op de 523, hij had net iets meer nuttige opties. Maar omdat die 4 ton op de teller had inmiddels, en ik de wegenbelasting te duur vond worden, ben ik vergestapt op de BMW. Is wat langzamer, maar dat is niet erg, ik reed toch altijd al veel te hard :)

van het wisselgeld van de V70 tov de 523 heb ik een Rover 216 cabrio gekocht, waar ik de meeste "alleen"kilometers ga maken. De 523 wordt dan gebruikt voor de gezinskilometers en langere ritten. Op die manier zou ik wat moeten besparen tov vroeger.

verder ben ik Honda-gek: een CRX uit 1988 die volledig gerestaureerd is in 2003 door mijzelf, een CRX uit 1986 die nog door mij gerestaureerd moet worden (staat al 5 jaar stil in de garage), een Civic uit 1978 die evt ook nog gerestaureerd gaat worden, tenzij het te lang gaat duren, dan wordt hij verkocht. Dan heb ik nog twee Renault Goelette 4x4 uit 1953, een bus en een pickup, welke beide in meerdere of mindere mate gerestaureerd moeten worden. Ten slotte rijdt mijn vrouw in een oude gare Volvo V40, waar ze zo veel deuken in mag maken als ze wil. In de BMW rij ik dus uitsluitend :)

Aangezien ik nog niet veel weet over mijn nieuwe aanwinst, zullen jullie me hier nog heel wat tegenkomen :)

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race

Re: Even voorstellen: Goelette

Post by Mickroz »

welkom hier!
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]

Mark 316i
1e Versnelling
Type Auto: E46 316i

Post by Mark 316i »

Leuke intro, welkom op het forum. Zo te lezen ben je wel een behoorlijke autoliefhebber en je zoon ook! Mooie touring, die velgen zou ik ook lozen.
Proleet voor je het weet

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Post by nicolay »

Liefhebbers altijd meer dan welkom! Hier nog iemand die de 19"ers er zsm vanaf zou gooien, wordt alles beter van.
Zie dat je een handbak hebt, is niet gebruikelijk in een 5touring, toch?
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
Goelette
Neutraal

Post by Goelette »

ach, het rijdt eigenlijk best prima met die banden. Maar als ze op zijn, gaan de velgen op marktplaats en koop ik kleinere velgen en banden. Vind de prijs van 19"toch wat te gortig :)
Handbak moet je inderdaad wat langer naar zoeken dan naar automaat. Eigenlijk zou ik wel een automaat heben gewild maar ik wilde toch proberen zo zuinig mogelijk te rijden, ik wilde regelmatig met zaardere aanhangers gaan rijden, en ik heb nooit automaat gehad en ben eigenlijk een beetje bang voor hoge kosten. Maar dat kan onterecht zijn.
De handbak is best lekker, alleen mis ik echt heel erg een 6e versnelling. Als je in de 5 rijdt heb je echt het idee dat je in de 4 zit en wil je opschakelen, maar ik kom er dan iedere keer weer achter dat ik daar al lang in zit :)

nicolay
3e Versnelling

Post by nicolay »

Ben toch wel benieuwd of je hem met 17" niet nog fijner vindt. ;)
Wat die hoogste versnelling betreft: typisch BMW (tot 2000 in ieder geval). Atmosferische hoogtoerige motoren die eigenlijk pas echt vermogen gaan leveren boven de 4000 toeren. Ja, ik mis ook een 6bak, maar het is wel zo dat de auto nu ook nog een beetje trekt als je met 100 het gas intrapt op de snelweg. Ik denk dat ze dat belangrijker vonden bij BMW dan zuinigheid. Hoeveel toeren draait je auto bij 120 op de GPS?

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Welkom, nette auto.
Ook ik wil maar naar die denkbeeldige 6e versnelling schakelen op de snelweg...BMW eigen denk ik, ook met maar een 316i ;)
De velgen staan 'm goed, alleen wel een duur maatje idd.
Veel plezier hier, en met de auto.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
Goelette
Neutraal

Post by Goelette »

hoeveel toeren bij 120 km/u zou ik eens moeten testen, volgens mij ergens rond de 4000? Maargoed, dat raad ik eigenlijk maar :) Ik rij echt bij 60 km/u al in de 5, trekkracht is dan wel nihil inderdaad. Als je dan naar 120 wil, dat gaat niet binnen de minuut lukken :) Ben nog beetje gewend van mijn vorige auto, waarmee ik lekker dieselde en ook altijd in de 5 zat, maar wél nog trekkracht had :)

17" ga ik over een maand of 2 uitproberen als ik de winterbanden er op leg, liggen al klaar.

nicolay
3e Versnelling

Post by nicolay »

Ik denk wel iets minder dan 4000. Ik rij ook 60 in zijn 5, maar dan moet je inderdaad niet in gaan halen :D
Die gigantische wielen van je maken dat overigens nog net een klein beetje erger..

Topic Author
Goelette
Neutraal

Post by Goelette »

de wielen helpen inderdaad niet echt... :)

Topic Author
Goelette
Neutraal

Post by Goelette »

getest: 120 op de navi zijn ongeveer 3200 toeren p/min. Valt dus eigenlijk nog wel mee, maar ik vind hem wel lekkerder rijden met 2500 toeren, alleen jammer dat het dan te langzaam gaat (en dat de acceleratiemogelijkheid bijna nihil is :) )

Topic Author
Goelette
Neutraal

Post by Goelette »

Update: de BMW is weer verkocht helaas, wegens dat hij te klein was.... Lijkt beetje overdreven, maar met de bestuurdersstoel in de achterste stand paste de maxi cosi er niet fatsoenlijk achter. Het was nog wel even te doen, maar toen ik een Ford Galaxy tegenkwam die me wel aanstond heb ik die toch maar gekocht. Het is wel wat minder luxe en langzamer etc.... Maarja :)
Post Reply

Return to “Stel je even voor”