Beste mede forum members.
Laat ik nu een 12/2004 545i gekocht hebben een v8 bezine versie.
Nu ben ik nieuwschierig of iemand hier al bericht erover heeft gehad wanneer die terug moet?
Ik heb namelijk nog geen bericht gehad. Ik weet niet hoelang zich dit normaal laat wachten.
Hieronder het officieele bmw bericht:
Terugroepactie BMW 5 Serie, BMW 6 Serie of BMW 7 Serie met V8 en V12 benzinemotoren.
De BMW organisatie streeft naar een optimale betrouwbaarheid van al haar producten. Om deze reden wordt dan ook continu onderzocht of de hoge kwaliteitsstandaard gehaald wordt.
Bij interne kwaliteitscontroles is gebleken dat er bij een beperkt aantal modellen uit de BMW 5 Serie, BMW 6 Serie of BMW 7 Serie met een V8 of V12 benzinemotor een kleine kans bestaat op een verminderde werking van de rembekrachtiging. Er zijn ons naar aanleiding hiervan geen ongevallen bekend, maar om de hoge productkwaliteit van BMW te kunnen blijven waarborgen, is besloten om tot een preventieve reparatie aan deze auto’s over te gaan.
BMW Group Nederland zal daarom de komende tijd ongeveer 2.300 klanten verzoeken om zich met hun auto bij de BMW dealer te melden voor een controle van de rembekrachtiging. Het gaat om eigenaren van een BMW 5 Serie, BMW 6 Serie of BMW 7 Serie met een V8 of V12 benzinemotor, gebouwd tussen juli 2001 en november 2009. Deze aktie betreft geen BMW’s met een 4- of 6 cilindermotor. Bij auto’s met een hoge kilometerstand kan het voorkomen dat de werking van de rembekrachtiging wordt beïnvloed door een inwendige olielekkage. De remwerking blijft onder alle omstandigheden gewaarborgd, alleen dient er meer kracht op het rempedaal te worden uitgeoefend.
Door een preventieve ingreep aan het vacuümsysteem van de rembekrachtiging wordt voorkomen dat dit verschijnsel zich voor kan doen. Deze ingreep duurt in de meeste gevallen een uur en wordt door de BMW dealer uiteraard kosteloos uitgevoerd. Eigenaren van de betreffende auto’s zullen persoonlijk bericht krijgen.
04.10.2010
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Terugroepactie BMW5 BMW6 of BMW7 Serie met V8 of V12
Moderator: Moderator Team
-
PaulTheHero
- Neutraal
- Type Auto: 545i e60 m-sport
Terugroepactie BMW5 BMW6 of BMW7 Serie met V8 of V12
Driving a bmw makes you smile everyday!
*ex Bmw 328i e46 touring exe*
*nu Bmw 545i e60 m-sport 20" hud nappaleder stand kachel comfort zetels etc etc.
*nu Bmw 545i e60 m-sport 20" hud nappaleder stand kachel comfort zetels etc etc.
-
PaulTheHero
- Neutraal
Re: Terugroepactie BMW5 BMW6 of BMW7 Serie met V8 of V12
hmm duidelijk dat niemend hier iets ervan heeft gehoord of gezien haha.
Ik heb iig nog geen brief gehad. En het is alweer 2 weken geleden toen dat nieuws uit kwam.
Groetz.
Ik heb iig nog geen brief gehad. En het is alweer 2 weken geleden toen dat nieuws uit kwam.
Groetz.
-
nicolay
- 3e Versnelling
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Lijkt ook niet echt haast bij, toch? Ze zullen het wel gefaseerd doen, want er zijn in totaal behoorlijk wat auto's die aan deze specificaties voldoen.
En nu weet jij in ieder geval dat wanneer je auto niet optimaal remt, je gewoon harder moet trappen. Ach, dat had je toch al wel vanzelf gedaan.
En nu weet jij in ieder geval dat wanneer je auto niet optimaal remt, je gewoon harder moet trappen. Ach, dat had je toch al wel vanzelf gedaan.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
-
PaulTheHero
- Neutraal
Nicolay
Idd denk dat ze het op ten duur uitspreiden. Maar omdat ik mijn auto nog niet zolang heb en hem uit duitsland heb geimporteerd. Denk ik soms van zal ik niet geregistreerd staan. Maar volgens mij gebeurt dat automatisch bij rdw/opnaam stellen etc.
Over dat remmen maak ik me ook geen zorgen. Hij remt nog steeds zo lomp hard als nooit te voren hehe.
Idd denk dat ze het op ten duur uitspreiden. Maar omdat ik mijn auto nog niet zolang heb en hem uit duitsland heb geimporteerd. Denk ik soms van zal ik niet geregistreerd staan. Maar volgens mij gebeurt dat automatisch bij rdw/opnaam stellen etc.
Over dat remmen maak ik me ook geen zorgen. Hij remt nog steeds zo lomp hard als nooit te voren hehe.
-
EduardSaris
- Neutraal
Ja ik ook niet?PaulTheHero wrote:hmm duidelijk dat niemend hier iets ervan heeft gehoord of gezien haha.
Groetz.
Groetjes,
Eduard
http://www.eduard.nl
-
PaulTheHero
- Neutraal
Had afgelopen maandag overdag tijd ben dus even langs de bmw dealer gereden.
Die hebben mij netjes ingeroosterd voor deze terugroepactie.
Nu blijkt als je een auto heb ingevoerd dat het wel eens voor komt dat ze je geen brief sturen.
Omdat het onduidelijk is waar de auto is gebleven. (vond dit zelf een beetje vreemd)
Maargoed,advies dus gewoon even met chassis nr langs de BMW dealer en je word goed geholpen!
Groeten Paul.
Die hebben mij netjes ingeroosterd voor deze terugroepactie.
Nu blijkt als je een auto heb ingevoerd dat het wel eens voor komt dat ze je geen brief sturen.
Omdat het onduidelijk is waar de auto is gebleven. (vond dit zelf een beetje vreemd)
Maargoed,advies dus gewoon even met chassis nr langs de BMW dealer en je word goed geholpen!
Groeten Paul.