BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Met brede banden op wintersport?!
Moderator: Moderator Team
-
E46 cabrio
- Neutraal
- Type Auto: E46
Met brede banden op wintersport?!
Ik gaat deze winter voor het eerst op wintersport met mijn
auto, maar dit zal gebeuren op een een breedteset incl. winterbanden.
Is dit een hele foute beslissing of zal het wel meevallen, zolang
ik maar wat kettingen in de achterbak heb liggen?
Mischien dat hier meerdere wintersportgangers zijn die met de Bmw
de bergen ingaan, zoja mischien wat tips?
auto, maar dit zal gebeuren op een een breedteset incl. winterbanden.
Is dit een hele foute beslissing of zal het wel meevallen, zolang
ik maar wat kettingen in de achterbak heb liggen?
Mischien dat hier meerdere wintersportgangers zijn die met de Bmw
de bergen ingaan, zoja mischien wat tips?
-
Mark 316i
- 1e Versnelling
- Type Auto: E46 316i
Re: Met brede banden op wintersport?!
Gewoon gaan met winterbanden en een setje kettingen, nooit problemen gehad. Da's trouwens met OEM banden en velgen enzo.
Proleet voor je het weet
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Op zich geen probleem, ik ken je maat niet, maar over het algemeen zijn smallere banden wel beter in dat soort omstandigheden.
Probeer wel even van tevoren of je kettingen ook daadwerkelijk passen, en oefen thuis even met de kettingen, voordat je staat te kloten daarzo in minder prettige omstandigheden.
Verder, maar da's persoonlijk, zou ik zelf niet met mijn (dure) lichtmetalen set op pad gaan.....Ik ram er oude stalen velgen onder als ik de smurrie in ga. Ik ga het niet opzoeken met dure velgen. Zo hoef ik me niet al te te veel zorgen te maken om eventuele schade door gladheid en /of bevestiging van kettingen.
Probeer wel even van tevoren of je kettingen ook daadwerkelijk passen, en oefen thuis even met de kettingen, voordat je staat te kloten daarzo in minder prettige omstandigheden.
Verder, maar da's persoonlijk, zou ik zelf niet met mijn (dure) lichtmetalen set op pad gaan.....Ik ram er oude stalen velgen onder als ik de smurrie in ga. Ik ga het niet opzoeken met dure velgen. Zo hoef ik me niet al te te veel zorgen te maken om eventuele schade door gladheid en /of bevestiging van kettingen.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
-
nicolay
- 3e Versnelling
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Ik zou ook een setje 15 of 16 inch, max 205 breed simpele zwarte stalen velgen kopen. Nergens gezeik mee. Scheelt je nog comfort en brandstof ook op de reis. Idd. Maar op zich denk ik dat als je al winterbanden hebt en kettingen in de juiste maat, dat het wel zal gaan met je huidige set. Als kettingen al niet meer werken..
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
-
mrdento
- Neutraal
- Type Auto: BMW 740 I EXE E38
Hallo,
zelf al vele jaren met brede winterbanden naar wintersport geweest. Kettingen inderdaad achterin. Vaak hebben winterbanden een lagere maximumsnelheid. Wetgevers/verzekeraars willen nog wel eens eisen dat je een duidelijk zichtbare waarschuwing op je dashboard hebt, dat je niet over de maximale snelheid van de winterbanden heen gaat.
Een post-it is al voldoende. Of je verzekeraar dat van je verwacht kun je het beste even navragen.
Succes en veel plezier in de sneeuw
zelf al vele jaren met brede winterbanden naar wintersport geweest. Kettingen inderdaad achterin. Vaak hebben winterbanden een lagere maximumsnelheid. Wetgevers/verzekeraars willen nog wel eens eisen dat je een duidelijk zichtbare waarschuwing op je dashboard hebt, dat je niet over de maximale snelheid van de winterbanden heen gaat.
Een post-it is al voldoende. Of je verzekeraar dat van je verwacht kun je het beste even navragen.
Succes en veel plezier in de sneeuw
-
E46 cabrio
- Neutraal
Ik heb nog een setje originele velgen liggen die bij de M-tech uitvoering hoort.
Deze wil ik als winterset gebruiken.
Ik zorg gewoon dat ik de juiste kettingen bij me heb en dan moet het goedkomen lijkt me.
In ieder geval bedankt voor alle info en tips!
Deze wil ik als winterset gebruiken.
Ik zorg gewoon dat ik de juiste kettingen bij me heb en dan moet het goedkomen lijkt me.
In ieder geval bedankt voor alle info en tips!
Als je nog geen banden hebt. Zou ik toch even een setje met velgen gaan scoren.
De zwarte standaard velgen zijn op enkele uitzonderingen na ook van alu en erg licht.
Smalste maat banden voor de winter is gewoon een betere keuze.
p.s. in mijn zoektocht vorig jaar naar kettingen kwam halfords als goedkoopst uit de bus en ik neem aan dat je niet dag en nacht met kettingen gaat rondrijden.
De zwarte standaard velgen zijn op enkele uitzonderingen na ook van alu en erg licht.
Smalste maat banden voor de winter is gewoon een betere keuze.
p.s. in mijn zoektocht vorig jaar naar kettingen kwam halfords als goedkoopst uit de bus en ik neem aan dat je niet dag en nacht met kettingen gaat rondrijden.
-
E46 cabrio
- Neutraal
Ik heb wel al een setje winterbanden aangeschaft. Ik ga het dit jaar gewoon proberen en mocht
het toch erg tegenvallen, zal ik volgend seizoen voor een setje alu velgen kijken met smallere banden.
Bedankt voor de tip van Halfords, ze zijn inderdaad toch alleen voor de noodgevallen!
het toch erg tegenvallen, zal ik volgend seizoen voor een setje alu velgen kijken met smallere banden.
Bedankt voor de tip van Halfords, ze zijn inderdaad toch alleen voor de noodgevallen!
-
PaulTheHero
- Neutraal
- Type Auto: 545i e60 m-sport
Zo te lezen is je vraag al goed beantwoord.
Ik wil alleen maar zeg dat ik al jaren met mijn oude 328i e46 met 225/40 17" winterbanden/velg op en neer ben geknalt naar oostenrijk. Gaat perfect. Je merkt al1 wel dat je goed aanloop moet hebben al wil je stijle stukken omhoog.
Maar verse sneeuw is voor iedere auto fataal. Gewoon kettingen mee. Die heb je alleen met hoge nood nodig.
Succes!
Ik wil alleen maar zeg dat ik al jaren met mijn oude 328i e46 met 225/40 17" winterbanden/velg op en neer ben geknalt naar oostenrijk. Gaat perfect. Je merkt al1 wel dat je goed aanloop moet hebben al wil je stijle stukken omhoog.
Maar verse sneeuw is voor iedere auto fataal. Gewoon kettingen mee. Die heb je alleen met hoge nood nodig.
Succes!
Driving a bmw makes you smile everyday!
*ex Bmw 328i e46 touring exe*
*nu Bmw 545i e60 m-sport 20" hud nappaleder stand kachel comfort zetels etc etc.
*ex Bmw 328i e46 touring exe*
*nu Bmw 545i e60 m-sport 20" hud nappaleder stand kachel comfort zetels etc etc.
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
ik heb het anders opgelost.
ga vrijdag voor 2.5weekjes naar florida
geen kettingen nodig
ga vrijdag voor 2.5weekjes naar florida
geen kettingen nodig
2002 '75 +m3 '93+530D'02
met een e39 touring met 205 brede banden, ook hellingen omhoog geen problemen gehad.... en dat was aangekoekte en aangereden sneeuw. Smalste banden is echt relaxter met sneeuw(disclaimer alleen bij heel veel hele diepe sneeuw zijn ballonbanden prettiger, maar daar rijd je niet in een bmw)
Des te verser de sneeuw des te meer grip je hebt. Het is de zeer compacte c.q. ijs waar je met de auto echt een probleem mee hebt.
Nadeel bij verse sneeuw is dat de 10de of 20ste auto dus over zeer compacte sneeuw rijd wat dus vrij glad is, lopen daarop is al lastig.
Tevens is de kans op aquaplaning bij smallere banden lager.
Des te verser de sneeuw des te meer grip je hebt. Het is de zeer compacte c.q. ijs waar je met de auto echt een probleem mee hebt.
Nadeel bij verse sneeuw is dat de 10de of 20ste auto dus over zeer compacte sneeuw rijd wat dus vrij glad is, lopen daarop is al lastig.
Tevens is de kans op aquaplaning bij smallere banden lager.