BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Blok versleten? Benzine ombouw tot diesel??

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Geron294
Neutraal
Posts: 7
Joined: 05 Jan 2011 18:17
Type Auto: e21

Blok versleten? Benzine ombouw tot diesel??

Post by Geron294 »

Hallo allemaal.

Ik heb nu een bmw e21 320/6. Hij rookt heel erg en ik moet 1.5L olie op 800km bijvullen. Ik ga ervan uit dat mijn blok versleten is. Ook pakt de koppeling op het aller laatste stukje en laats maakte hij laatst een geluid of de uit laat aan de grond kwam maar het geluid kwam echt uit het blok(ook als ik stil stond)
Mijn vraag is nu of ik hier ook een diesel blok in kan bouwen(omdat het zuiniger en goedkoper is, wegenbelastingvrij)
Wat kom ik dan allemaal tegen en wat moet er aangepast worden?
Een 2.5 tds blok spreekt mij wel aan. Nog andere blokken geadviseert??

-diesel moet voorgloeien heb ik begrepen
-past de overbrenging tussen de achteras en versnellingsbak van een diesel

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!!

Groetjes René
Locked

Return to “Archief”