BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Firmware update DVD

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Topic Author
Huub
Neutraal
Type Auto: E39

Firmware update DVD

Post by Huub »

Hi allen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar iemand die in het bezit is van een DVD voor een firmware upgrade SW4 / MK4-1/12 naar de meest recente versie SW4-1/12 is de originele versie af fabriek 2003. Er zijn veel particulieren die deze op marktplaats e.d. aanbieden, maar krijg de indruk dat die hun zakken willen vullen. Het lijkt me dat deze firmware ergens te downloaden moet zijn, zoals je dat ook voor andere IT-middelen kan. Het lijkt me ook een kwestie van garantie. Heeft iemand hier ervaring mee? Doet mijn BMW dealer dit?

PS Ik weet inmiddels ook dat Thommy.nl dit kan tegen een vergoeding van vijdtig euro, maar dat is niet helemaal de bedoeling...
BMW 525i, E39 M-uitgevoerd

Topic Author
Huub
Neutraal

Re: Firmware update DVD

Post by Huub »

Hmm, krijg net een tip dat V27 te downloaden is op http://www.megaupload.com/?d=VGXE09OJ , iemand nog een link voor V31 of V32?

Topic Author
Huub
Neutraal

Post by Huub »

Ja en een Engelse versie V32.2 gevonden op http://www.megaupload.com/?d=IP0KD0O0

Ik ga ze morgen even proberen, wordt vervolgd.

Topic Author
Huub
Neutraal

Post by Huub »

Ik kan jullie vertellen dat het mij gelukt is en het is een koud kunstje, totale doorlooptijd is 30 minuten inclusief voorbereiding.

Voorbereiding:

Downloaden en installeer IMGburn (Let op dat je de Askbar niet installeert, dit geeft rotzooi op je PC)
Aanschaffen: CD-R
EDIT: Wees er zeker van dat je SW 4 versie heb draaien!

Uitvoering op je PC:

Op Internet gewenste software versie opsporen (zie voorgaande replies), check de versie van je software onder instellingen of set bij Engelse versie in display je navigatiesysteem
Downloaden van het bestand
Uitpakken van *.zip of *.rar bestand, resultaat is een *.iso bestand
ISO bestand branden op CD-R door handleiding te volgen http://www.binaries4all.nl/imgburn/

Uitvoering op je navigatiesysteem:
Zet het contact van je auto aan (motor niet starten)
Verwijder je DVD met kaarten uit de DVD-lader
Plaats de gebrande CD-R
Bekijk de meldingen in je display van je navigatie
Na circa 2 minuten klaar!
Plaats je DVD met kaarten terug in de DVD-lader

Mocht er iets mis gaan dan kan je altijd terug naar een vorige versie, ik heb versie 10 en versie 7.1 diverse keren opnieuw geïnstalleerd en uiteindelijk voor versie 7.1 gekozen vanwege de Nederlandse stem en het BMW logo in de splashscreen. Ik ben nog op zoek naar een versie 10 met Nederlandse stem dus aanbevelingen hartelijk welkom. Onderstaand treffen jullie enkele foto's van de 7.1 versie, helaas kan ik geen 3D kaarten laten zien omdat mijn kaarten-DVD uit 2004 stamt....

Nog even de versies op een rij:

Versie SW4-1/71 = Versie V27 = display Versie 7.10 tijdens installatie, NL spraak http://www.megaupload.com/?d=VGXE09OJ
Versie SW4-1/00 = Versie V32 = display Versie 10.0 tijdens installatie, D/F/E spraak http://www.megaupload.com/?d=IP0KD0O0

[ external image ]

Er staat wel female voice D, maar het is in werkelijkheid NL...

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]
Last edited by Huub on 18 Sep 2010 13:47, edited 1 time in total.

herjo
Neutraal
Type Auto: 525i

Post by herjo »

Hoi,

Ik heb de versie met de Nl gedownload en volgens jouw info gewerkt.
Nu kreeg ik in het display een melding van: software wordt geinstalleerd.
Na een 10 minuten nog steeds niets, na een half uur nog steeds niets.
Wil wil de cd der ook niet meer uit.

Heb nu dus geen beeld meer op het scherm.

Heb je nog een helpende tip?

gr Herjo

herjo
Neutraal

Post by herjo »

HELP HELP HELP

Na een 1e poging om de software te upgraden, heb ik nu niets meer op het scherm.

Ook de cd-r wil ie niet meer terug geven.

Dus kan niets meer

wie oh wie kan mij helpen

Is de navigatie ook zo te resette d.m.v. toets combinatie o.i.d.?

Betreft bmw 525i 2002

herjo
Neutraal

Post by herjo »

Gelukkig heb ik het weer voor mekaar gekregen door software versie V19 er op te zetten.

IS er nog een nieuwere versie voor de MKIII?

gr Herjo
Last edited by herjo on 07 Sep 2010 05:21, edited 1 time in total.

Peman
Neutraal

Post by Peman »

Nou bij mij is het niet gelukt.. geen 1 van die 2 versies...
en hij geeft mijn cd ook niet meer uit.. na een 10 minuutje spuugt die het wel weer uit..

is het wel bij iemand gelukt ????????

Topic Author
Huub
Neutraal

Post by Huub »

Heel apart dat het niet werkt bij jullie, zeker weten dat je huidige versie wel Mark IV / SW 4 is?

ericenlinda
Neutraal
Type Auto: BMW 520

Post by ericenlinda »

Huub wrote:Hmm, krijg net een tip dat V27 te downloaden is op http://www.megaupload.com/?d=VGXE09OJ , iemand nog een link voor V31 of V32?
Hi allemaal,

Ik ben in het bezit van een E39 MK3 en ik heb de laatste software (3-1/63), maar ik wil graag een andere taal dan DE of GB (liefst natuurlijk in NL). Ik heb de laatste CD's van Europa (2010) maar de taal is of DE of GB. Is hiertoe een mogelijkheid?

alle reacties zijn welkom. :ja:
Last edited by ericenlinda on 10 Dec 2010 00:33, edited 1 time in total.

ericenlinda
Neutraal

Post by ericenlinda »

en de volgende vraag is natuurlijk, hoe kom ik aan de software. :)

Overlord
Neutraal
Type Auto: E39 525D Touring

Post by Overlord »

@ ErikenLinda; Met de twee linkjes die hierboven in de post staan kan je zowel versie 10.00 als 7.10 installeren dus download ze en spelen maar.
Heb het net uitgeprobeerd en alles werkt prima, wel op 1x of single speed je CD branden! Met een minuut of twee was de software geladen en spuugde hij zelf de CD eruit. Kaart CD erin en draaien maar, wel via het verborgen menu in setting perspectief weer aan moeten zetten!

MaiS E39
Neutraal
Type Auto: E39 530D

Post by MaiS E39 »

MK3 heeft geen perspectief.
Pas wel op met downloaden dat je wel de goeie software hebt. Anders KAN je problemen krijgen met updaten. Als er helemaal geen software erin zit, dan heb je een probleempje.

ericenlinda
Neutraal

Post by ericenlinda »

@Overlord & MaiS,

Alles wat ik hierboven nogmaals lees en volg is voor een MK4, downloaden is geen probleem. Maar als ik een vastloper krijg dan wel :). Huub schrijft namelijk dat het alleen voor een MK4 is, maar jullie hebben over dat het wel moet lukken. MK4 gaat in mode 1 terwijl MK3 in mode 2 is.

MaiS E39
Neutraal
Type Auto: E39 530D

Post by MaiS E39 »

Ik heb het niet over downloaden. Met downloaden heb je enkel de risico dat je wel 100% zeker moet weten, wat je binnenhaalt. + dat je weet wat je moet doen, als het toch fout gaat.

Meestal lukt het, maar ben al een paar mensen tegengekomen, waar het ook is mislukt.
Locked

Return to “Archief”