Het betreft mijn BMW 735i uit 2001 (e65)
Nou, na een aantal reparatie's (aan slangen) en een kapotte 'watergekoelde' dynamo begon er steeds meer koelvloeistof te lekken...eerst zelf op onderzoek uitgegaan en nou bleek dat er achter de Fan op mijn blok een klein 'overloop' of 'indicatiegaatje' te zitten waar het uitstroomde...de wagen naar de garage gebracht en nu blijken er 2 koelleidingen mijn blok in te lopen met een bakje eronder en dat schijnt te lekken... Het ergste is dat hun vertellen dat mijn hele bovenblok (cilinderkoppen, kleppendeksels etc) eraf moeten om dit te repareren..(+/- 60 uur werk!!!). Er schijnt op de amerikaanse markt een 'overschuifleiding' te zijn waarbij het blok niet uit elkaar hoeft...iemand ervaring hiermee of dit al vaker gehoord? Mvg, Geenen
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Koelvloeistoflekkage
Moderator: Moderator Team
Re: Koelvloeistoflekkage
Deze toch maar besteld...
http://www.youtube.com/watch?v=UoCED1jyfL4
http://www.youtube.com/watch?v=UoCED1jyfL4
Hey Geenen,
Probleem was wel bekend.
Maar deze oplossing is nieuw voor me waar bestel je het onderdeel nu dan?
Groetjes
Probleem was wel bekend.
Maar deze oplossing is nieuw voor me waar bestel je het onderdeel nu dan?
Groetjes
Hallo Geenen,
dat is een overduidelijke manier en heel kosten besparend verhaal, zeer verhelderend trouwens.
Dat is tenminste nog eens een duidelijke manier van het tonen hoe men te werk dient te gaan, en wat een tijdwinst geeft dit systeem!
Als men goed met een auto om kan gaan en handig in het repararen is, dan is het mijn inziens gewoon zelf te doen, nu spreek ik wel voor mijzelf, ik weet natuurlijk niet of de mede forum leden ook dit soort reparaties kunnen uitvoeren.
Maar ik ga er vanuit dat er ook best forum leden zijn die het ook zouden kunnen.
Ook al zijn we hobby-isten.
Dat men bij BMW dit systeem niet gaat overnemen, ze boeken een tijdswinst en een kosten besparende reparatie voor de klanten.
En dat laatste is erg fors!!
Ik kan het me levendig voorstellen dat u dit hebt besteld, werkt machtig mooi, en het werkt fantastisch zoals een ieder dit kan zien en beoordelen.
Enkel heb ik dan nog zoiets, dat gedeelte met de schroefdraad, hebben ze daar dan ook een kwalitatief gezien een goede O-ring of meerdere O-ringen in gemonteerd om het lekken aldaar tegen te gaan?
verder lijkt het een geweldig onderdeel van een zeer goede kwaliteit.
Met vriendelijke groet, en hartelijk dank voor uw plaatsing van dit filmpje, een geweldig initiatief van u.
Ad
dat is een overduidelijke manier en heel kosten besparend verhaal, zeer verhelderend trouwens.
Dat is tenminste nog eens een duidelijke manier van het tonen hoe men te werk dient te gaan, en wat een tijdwinst geeft dit systeem!
Als men goed met een auto om kan gaan en handig in het repararen is, dan is het mijn inziens gewoon zelf te doen, nu spreek ik wel voor mijzelf, ik weet natuurlijk niet of de mede forum leden ook dit soort reparaties kunnen uitvoeren.
Maar ik ga er vanuit dat er ook best forum leden zijn die het ook zouden kunnen.
Ook al zijn we hobby-isten.
Dat men bij BMW dit systeem niet gaat overnemen, ze boeken een tijdswinst en een kosten besparende reparatie voor de klanten.
En dat laatste is erg fors!!
Ik kan het me levendig voorstellen dat u dit hebt besteld, werkt machtig mooi, en het werkt fantastisch zoals een ieder dit kan zien en beoordelen.
Enkel heb ik dan nog zoiets, dat gedeelte met de schroefdraad, hebben ze daar dan ook een kwalitatief gezien een goede O-ring of meerdere O-ringen in gemonteerd om het lekken aldaar tegen te gaan?
verder lijkt het een geweldig onderdeel van een zeer goede kwaliteit.
Met vriendelijke groet, en hartelijk dank voor uw plaatsing van dit filmpje, een geweldig initiatief van u.
Ad
Hallo forumgenoten, nou de reparatie is klaar...pffff...na 5 weken...
Cooling pipe besteld bij all german parts in usa (zie link you tube).
Echter na 2 weken niks ontvangen te hebben bleek dat ze niet verschepen buiten de US!!!
Toen de pijp via Canada laten versturen, waardoor deze aanzienlijk duurder werd door 2 maal btw, invoerechten etc. te betalen!! Maar goed, na 6 dagen bij de douane kregen we onze pijp... Montage is een eitje!! Kan door iemand met normaal technisch inzicht uitgevoerd worden, wanneer je je houdt aan de instructie's uit het you tube filmpje...
Koelsysteem afgeperst en geen probleem meer!
Nu is echter wel wanneer de auto stationair draait hij te heet wordt...blijkt de visco-koppeling van de radiatorventilator te zijn...deze wordt deze week vervangen en dan hoop ik toch echt een keer te gaan genieten van mijn slee!!!
Mvg, Geenen
Cooling pipe besteld bij all german parts in usa (zie link you tube).
Echter na 2 weken niks ontvangen te hebben bleek dat ze niet verschepen buiten de US!!!
Toen de pijp via Canada laten versturen, waardoor deze aanzienlijk duurder werd door 2 maal btw, invoerechten etc. te betalen!! Maar goed, na 6 dagen bij de douane kregen we onze pijp... Montage is een eitje!! Kan door iemand met normaal technisch inzicht uitgevoerd worden, wanneer je je houdt aan de instructie's uit het you tube filmpje...
Koelsysteem afgeperst en geen probleem meer!
Nu is echter wel wanneer de auto stationair draait hij te heet wordt...blijkt de visco-koppeling van de radiatorventilator te zijn...deze wordt deze week vervangen en dan hoop ik toch echt een keer te gaan genieten van mijn slee!!!
Mvg, Geenen
Hallo beste Geenen,
Kijk dat zijn tenminste nog eens goede berichten.
het lijkt ook erg gemakkelijk als je het allemaal zo bekijkt, maar handigheid en knowhow is ook wel belangrijk.
Ik vind het nog steeds een mooi en zeer fantastisch systeem, en vele malen gemakkelijker dan wanneer BMW het zou moeten oplossen met hun geschatte uren op 60, dat word een aardig bedrag, reken eens gewoon 90,00 euro per arbeidsuur.
want dit tarief zie ik veelvuldig vermeld staan op diverse fora van BMW.
Dan kan je onderhand beter een ander blok kopen voor dat geld !
Nee hoor, ik vind het een geweldige vondst.
Dit zou je eigenlijk met een groups buy moeten doen, dan heb je eenmalig het verschepingsbedrag, en de eventuele invoerrechten.
je zou haast importeur gaan worden, dan verdien je er ook nog wat aan !
Met vriendelijke groet,
Ad
Kijk dat zijn tenminste nog eens goede berichten.
het lijkt ook erg gemakkelijk als je het allemaal zo bekijkt, maar handigheid en knowhow is ook wel belangrijk.
Ik vind het nog steeds een mooi en zeer fantastisch systeem, en vele malen gemakkelijker dan wanneer BMW het zou moeten oplossen met hun geschatte uren op 60, dat word een aardig bedrag, reken eens gewoon 90,00 euro per arbeidsuur.
want dit tarief zie ik veelvuldig vermeld staan op diverse fora van BMW.
Dan kan je onderhand beter een ander blok kopen voor dat geld !
Nee hoor, ik vind het een geweldige vondst.
Dit zou je eigenlijk met een groups buy moeten doen, dan heb je eenmalig het verschepingsbedrag, en de eventuele invoerrechten.
je zou haast importeur gaan worden, dan verdien je er ook nog wat aan !
Met vriendelijke groet,
Ad
Dag Geenen,
Ik las je verhaal zonet pas, dus een beetje een late reaktie.
welnu ik heb exact hetzelfde euvel vorig jaar gehad (ook hier gepost trouwens).
Ook kreeg ik het verhaal te horen dat het blok eruit moest etc.
Na zoeken op het net ook een uitschuifbare cooling pipe gevonden, zelfde als jij gevonden hebt.
welnu inmiddels rijdt ik 545i 15000km verder zonder problemen, dus het lijkt goed te werken.
Inmiddels heb ik via een dealer in Belgie vernomen dat ze het gaatje waaruit de koelvloeistof lekt gewoon afdoppen met een schroefje, maar zelf lijkt me dat niet wijs.
gr HAHU65
Ik las je verhaal zonet pas, dus een beetje een late reaktie.
welnu ik heb exact hetzelfde euvel vorig jaar gehad (ook hier gepost trouwens).
Ook kreeg ik het verhaal te horen dat het blok eruit moest etc.
Na zoeken op het net ook een uitschuifbare cooling pipe gevonden, zelfde als jij gevonden hebt.
welnu inmiddels rijdt ik 545i 15000km verder zonder problemen, dus het lijkt goed te werken.
Inmiddels heb ik via een dealer in Belgie vernomen dat ze het gaatje waaruit de koelvloeistof lekt gewoon afdoppen met een schroefje, maar zelf lijkt me dat niet wijs.
gr HAHU65
Hallo beste Hahu65,
Kijk eens aan, treffen we elkaar in een ander topic, dit is het topic waar ik het dus over had.
Hier had ik dus het item gelezen over die "Coolingpipe uit de US "
Zo zien we het maar weer eens, jammer dat BMW dit princiepe zelf niet heeft gefabriceerd!
Dat is echt een grote gemiste kans.
Met vriendelijke groet,
Ad
Kijk eens aan, treffen we elkaar in een ander topic, dit is het topic waar ik het dus over had.
Hier had ik dus het item gelezen over die "Coolingpipe uit de US "
Zo zien we het maar weer eens, jammer dat BMW dit princiepe zelf niet heeft gefabriceerd!
Dat is echt een grote gemiste kans.
Met vriendelijke groet,
Ad