Goedemiddag,
Ik heb een probleem met het starten van mijn BMW 316I e36 Coupé uit '95.
Gister is de accu helemaal leeggelopen omdat ik de radio aan had laten staan.
Toen ik hem echter probeerde aan te slepen wou de auto niet aanslaan, ook met startkabels
starten mocht niet baten.
Als ik het contactslot op contact zet doen alle lichtjes op het dashboard het naar behoren ik krijg ook geen rare foutmeldingen. Maar als ik de sleutel vervolgens naar de start stand draai gebeurt er niks.
Kan het wezen dat door de lege accu iets gereset is (startonderbreker?) waardoor hij niet meer wil starten?
Ik kom er zelf niet meer uit dus hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Bij voorbaat dank.
Groeten Robin
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Accu leeg geweest, nu niet meer starten.
Moderator: Moderator Team
-
nicolay
- 3e Versnelling
- Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Re: Accu leeg geweest, nu niet meer starten.
Je auto moet echt goed stroom moet hebben om te starten, als t bijna voldoende is doet hij niets. Als je van die goedkope kabels hebt, wil dat wel eens het probleem zijn. Nachtje aan de druppelaar. Over het algemeen ook niet zo best voor je accu om volledig te ontladen..
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
Bedankt voor je reactie. Ik zal hem even een nacht aan de druppellader zetten. Maar ik heb er mijn twijfels over omdat ik de auto ook slepend niet aan kon krijgen. Dit moet toch geen probleem zijn met een lege accu?
De startmotor tikt ook niet als ik de sleutel omdraai, kan het dan misschien het startrelais zijn?
Gr. Robin
De startmotor tikt ook niet als ik de sleutel omdraai, kan het dan misschien het startrelais zijn?
Gr. Robin
een te lege accu kan als een grote weerstand gaan werken.
dan krijg je hem niet over gestart, of aan gesleept.
gewoon de accu goed opladen.
dan krijg je hem niet over gestart, of aan gesleept.
gewoon de accu goed opladen.
hallo Robin,
Kon je de auto ook niet gestart krijgen met startkabels, wel dikken en goede startkabels nemen, anders heeft het weinig zin.
Laat ook de accu eens doormeten,want als de accu stuk is, dan staat de dynamo zich helemaal wezenloos te draaien, en hij kan zijn spanning niet helemaal kwijt, gevolg, de dynamo kan eventueel ook de geest geven, pas daar wel goed voor op!
Misschien geeft de dynamo wel te weinig lading, dat het aanslepen ook niet lukte.
Domme vraag van mij, wel het contact aan gezet!
Mijn zwager heeft mij ooit ook al eens een dergelijke grap geleverd, geheel onbewust hoor, had er geen erg is!!
Dus vandaar die domme vraag van mij..
Maar laat de accu ook even doormeten, wie weet wat dat zeggen zal, een accu gaat niet zomaar ineens leeg, ik weet ook niet hoe lang de radio aan heeft gestaan, en met welk geluidsvermogen.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Kon je de auto ook niet gestart krijgen met startkabels, wel dikken en goede startkabels nemen, anders heeft het weinig zin.
Laat ook de accu eens doormeten,want als de accu stuk is, dan staat de dynamo zich helemaal wezenloos te draaien, en hij kan zijn spanning niet helemaal kwijt, gevolg, de dynamo kan eventueel ook de geest geven, pas daar wel goed voor op!
Misschien geeft de dynamo wel te weinig lading, dat het aanslepen ook niet lukte.
Domme vraag van mij, wel het contact aan gezet!
Mijn zwager heeft mij ooit ook al eens een dergelijke grap geleverd, geheel onbewust hoor, had er geen erg is!!
Dus vandaar die domme vraag van mij..
Maar laat de accu ook even doormeten, wie weet wat dat zeggen zal, een accu gaat niet zomaar ineens leeg, ik weet ook niet hoe lang de radio aan heeft gestaan, en met welk geluidsvermogen.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Ik heb een keer hetzelfde probleem gehad met een e30, het bleek dat de accu zo kapot was dat het gewoon onmogelijk was om hem te starten, niet met slepen, en niet met startkabels. De startmotor ging (na aansluiten van een andere accu met startkbels) wel rond, maar hij sloeg niet aan. ik had de hele ontsteking al vv, niets hielp.
Nieuwe accu erin, starten en lopen.......
Nieuwe accu erin, starten en lopen.......