BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Bmw 318 compact met 17 of 18 inch velgen

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
Theodor23
Neutraal

Bmw 318 compact met 17 of 18 inch velgen

Post by Theodor23 »

Dag mensen,

IK heb sinds 2 dagen een 318 compact :D heel blij mee natuurlijk maar...
er zitten nog standaard velgen op en die wil ik vervangen.
Ik weet dat er genoeg info staat over velgen enzo op het forum alleen heb ik een ander vraag.
Ik wil graag 17 inch ( misschien 18) velgen op mijn 318 alleen wil ik hem NIET verlagen.
En getrokken banden met 17 inch zonder verlaging zit er niet uit denk ik , daarom wil ik vragen :
Welke banden maat kan ik het best pakken bij een 17 inch velg bij een auto die NIET verlaagd is.

Ik hoop dat het duidelijk is!

Gr Theodor

nicolay
3e Versnelling
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998

Re: Bmw 318 compact met 17 of 18 inch velgen

Post by nicolay »

Ik had 225-45-17 onder mijn compact liggen en dat zag er nog net goed uit, al zou vooral de voorkant iets lager mogen liggen. Maar ik had wel een M-onderstel, dus 2 cm lager dan standaard.
Voor 17 inch kun je het beste toch wel iets verlagen (2-4 cm), waarom wil je dat niet? Vanwege comfort? Als je comfort belangrijk vindt, dat gaat sowieso behoorlijk achteruit als je van 15 naar 17" gaat, en 18" zou ik al helemaal niet doen. Ik heb de laatste weken dat ik mijn compact had weer met 15" gereden en vond dat in alle opzichten beter: meer comfort, beter sturen en veel minder verbruik. 17" op een compact doe je echt maar voor 1 ding: iets betere looks, maar je moet daar best wat voor over hebben. Je zou ook nog 16" kunnen overwegen. Heb ik nu ook op mijn touring en vind dat een mooie balans tussen looks en rijeigenschappen.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Meest gangbare, als je dan toch 17 inch. wil hebben, is 225-45-17.
18 inch. is veel te groot voor een in verhouding "kleine" auto als de compact, dan krijg je meer wiel dan auto.Het is geen 5 serie touring.
Ik heb zelf onder een E-36 coupé 225-50-16 met een subtiele verlaging om het gat in de voorste wielkasten weg te krijgen.
Expres gekozen voor een wat hogere band (50) om het comfort ondanks verlagen toch nog een beetje te behouden.
17 inch. zoals Nicolay aangaf zou dus goed kunnen, maar is toch wel het maximum naar mijn mening.

Zo ziet 225-50-16 eruit om je een beetje een idee te geven....

http://www.bmwforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=55&t=5198
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
Theodor23
Neutraal

Post by Theodor23 »

ja , ik wil per se niet verlagen omdat ik hiervoor een peugeot 106 gti:P met een schroefset tot aan de grond en 195/45/15 banden heb gereden. Opzich was ik niets beters gewend vond het wel prima tot ik van al dat tuning gedoe genoeg kreeg en verkocht. NU ik met mijn beemer rijd is het een hele openbaring voor het eerst echte schokdempers het was een hele openbaring voor mij de comfort echt heerlijk.En nu wil ik dat wel behouden:P geen zin meer om te stuiteren daarom dacht ik eerst 215(225)/50/17 banden erop te zetten hou je zo comfort over? Want ik zoek echt comfort maar ook stijl.
Ik vind het wel een goede tip om met 16 banden te rijden hebben jullie tips welke velgen mooi zouden staan met een comfort? Want als ik mooie velgen kan vinden met 16 inch wil ik het wel overwegen(A)
( iemand een idee welke velgen dit zijn http://www.e36club.be/forum/e107_files/ ... r_view.jpg )
Alle hulp is welkom :D
Gr Theodor

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Staar je niet blind op die foto, De compact op getoonde foto is verlaagd, dit effect krijg je niet met alleen een andere velg maat. Tevens zijn dit dus ook hele lage banden 40-of 45. Aardige stuiterbak dus voor normaal gebruik. ;)

Ze "lijken" nog het meest op de Styling 37 M Parallelspeiche. Kijk hier ff.... http://felgenkatalog.auto-treff.com/ ,Als ze origineel BMW zijn, zouden ze er tussen moeten staan.

Verder blijft het moeilijk, je kan niet in iemand zijn hoofd kijken wat nu de juiste overweging is tussen uitstraling en comfort. :ja: Hoe groter de velg, hoe lager de band wordt logischerwijs, anders zou hij in je spatbord gaan happen, of is er simpelweg helemaal geen ruimte. Alles valt en staat met "verhoudingen".

Nogmaals,maar dat is puur mijn persoonlijke ervaring: optisch is 225-45-17 het mooist, en tevens het max. voor een 3 compact. Voor comfort moet je met een iets mindere maat genoegen nemen, zoals ik heb gedaan met de 16 inch.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
Theodor23
Neutraal

Post by Theodor23 »

Oke bedankt voor je reactie,
VOlgens mij zijn dit replica velgen want ze zijn in 17 inch.

http://yfrog.com/47velgenp

De persoon die hem aan mij wilt verkopen weet de ET WAARDE niet dus ik zit met een probleem, ik wil niet ver reizen om achter te komen dat de velgen niet passen.
Weet iemand hier uit zijn hoofd welke velgen dit zijn en welke et waarde ze normaal gesproken hebben?

Topic Author
Theodor23
Neutraal

Post by Theodor23 »

Nou om dit topic te sluiten het zijn 17 inch m5 velgen geworden zie hier de resultaat!:D
[ external image ]

wbtje
Neutraal

Post by wbtje »

zeer nette keus zou de auto nog wel iets zakken dan zit je helemaal :ja:
Locked

Return to “Archief”