BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Toerental loop te langzaam terug (valse luchtt ???

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
lruygrok
Neutraal

Toerental loop te langzaam terug (valse luchtt ???

Post by lruygrok »

Hallo,
Mijn naam is Len Ruygrok. Ik heb een BMW E46 Sedan die oorspronkelijk een 1.9L 4 cil. had.
Nu zit er een M52TUB25 motor in, deze komt uit een donor wagen, een 323I uit 1998.
Alles werkt op zich prima, maar er is een klein probleem wat ik maar niet kan achterhalen.
Koud is er niets te ontdekken en is het koppel trouwens erg ok .
Eenmaal warm, begint het probleem zich voor te doen … Op het moment dat ik het gas los laat duurt het even voordat het toerental begint terug te lopen. Ook is het zo dat het toerental te langzaam zakt. Tijdens schakelen e.d. een ramp … Ook vind ik het koppel in de lage teoren regione onvoldoende.
Je trekt op , laat gas los en trapt de koppeling in. Op dat moment stijgt het toerental nog heel even een paar 100 rpm en dan pas begint het langzaam te zakken ,,.,.
Inmiddels vervangen :
DISA,CCV, ICV, Thermostaat en een nokas sensor was niet in orde …
Uitgelezen met progman, DIS en Delphi, en eigenlijk komen er geen hele rare storingen meer uit … Gaf wel wat lambda problemen, maar waarschijnlijk is dat een draadbreuk geweest, deze is al opgelost.
Als ik de LMM los trek veranderd het gedrag van de auto weinig, en het probleem is zeker nog voor de volle 100% aanwezig. Wel hoor ik de auto duidelijk overschakelen op het schaduwprogramma.
We hebben de volledige intake gecontroleerd op lekkage (vacuum) //.., 3 bussen carb cleaner leeggespoten en nergens een lek te bekennen !!!
Inmiddels heb ik iemand ontmoet met hetzelfde probleem, en ook hij heeft geen oplossing gevonden.
Iemand een idee ???
Ik hoop echt heel graag m’n motortje straks goed te krijgen !

rajino
Neutraal

Re: Toerental loop te langzaam terug (valse luchtt ???

Post by rajino »

had ik ook gehad maar dan met een m50 320 automaat.
nadat ik de inlaat veranderd had en die van een 325 erop had gezet.
inlaat losgemaakt gereinigd
gasklephuis losgemaakt en gereinigd.
injectoren goed nagecontroleerd.
bougies vervangen en schoongemaakt.

nu is het probleem weg.

stottert die van jou bij de uitlaat /einddemper ook.. heel onregelmatig.. van die rare pufjes etc.
want het leek echt alsof die echt super veel vertraging had op het gaspedaal ofzo..

Topic Author
lruygrok
Neutraal

Re: Toerental loop te langzaam terug (valse luchtt ???

Post by lruygrok »

Hey, bedankt voor je reactie ...
nee bij de uitlaat kant lijkt alles goed te gaan, en hij loopt verder heel stabiel ....
Stationair toerental gaat ook heel goed ...

Maar die vertraging op het gaspedaal ervaar ik wel ...

Ik zit er hard aan te denken 'm maar een dagje bij de dealee rtegaan zetten ...
Locked

Return to “Archief”