BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
koelvloeistof
Moderator: Moderator Team
-
Jeroen 523i
- Neutraal
- Type Auto: 523i executive
koelvloeistof
ik ree vandaag een stukje langs de bollenvelden met me meissie lekker toeristen kijken, vanochtend dacht ik morgen even koelvloeistof nakijken en eventueel bijvullen. en vanmiddag kreeg ik opeens de melding kaltblabla dus mijn eerste reactie was kijken naar mijn temp meter en die stond in het rood dus meteen kachel op maximaal en parkeerplaats gezocht. zodra ik de motor afzette hoorde ik een lichte knal en rook ik koelvloeistof in de auto, en onder de auto lag een plas koelvloeistof.
de auto heb ik door schoonpa naar huis laten slepen heel vervelend want geen stuur en rembekrachtiging haha.
heb tot nu toe nog geen losse slangen of leidingen gevonden en hoop hierbij op ideen van jullie.
kan iemand mij helpen...
denk dat het komt omdat er te weinig koelvloeistof inzat.
en dat die kleine knal een leiding was die los schoot.
het betreft mijn mooie BMW 523I uit 96
Mvg Jeroen.
de auto heb ik door schoonpa naar huis laten slepen heel vervelend want geen stuur en rembekrachtiging haha.
heb tot nu toe nog geen losse slangen of leidingen gevonden en hoop hierbij op ideen van jullie.
kan iemand mij helpen...
denk dat het komt omdat er te weinig koelvloeistof inzat.
en dat die kleine knal een leiding was die los schoot.
het betreft mijn mooie BMW 523I uit 96
Mvg Jeroen.
-
ArnoldC
- 1e Versnelling
- Type Auto: 318 D Compact (E46)
Re: koelvloeistof
Radiateur gebarsten misschien?
Hallo beste Jeroen en Arnold,
Ja, dat is knap knudde met een rietje!
Net wat Arnold al aangeeft, misschien radiateur gebarsten, of een zwakke slang.
Ook direct gekeken waar de auto lekte toen je stil stond, Jeroen?
dan had je al enig idee kunnen hebben waar het ongeveer zou kunnen zitten!
Bekijk de radiateur eens goed, en ook de slangen, er kan hier of daar een gaatje aanwezig zijn, of een barst of een grote scheur als het een slang betreft.
Wat ik ook niet helemaal uit kan sluiten, een vriesplug in het blok.
Soms roesten deze wel eens door, en knallen er met warm weer eruit!
Dus even goed onderzoek verrichten, en bekijk alles echt critisch!
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
Ja, dat is knap knudde met een rietje!
Net wat Arnold al aangeeft, misschien radiateur gebarsten, of een zwakke slang.
Ook direct gekeken waar de auto lekte toen je stil stond, Jeroen?
dan had je al enig idee kunnen hebben waar het ongeveer zou kunnen zitten!
Bekijk de radiateur eens goed, en ook de slangen, er kan hier of daar een gaatje aanwezig zijn, of een barst of een grote scheur als het een slang betreft.
Wat ik ook niet helemaal uit kan sluiten, een vriesplug in het blok.
Soms roesten deze wel eens door, en knallen er met warm weer eruit!
Dus even goed onderzoek verrichten, en bekijk alles echt critisch!
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad
-
Jeroen 523i
- Neutraal
zo net even mijn bodemplaat losgehaald en alles goed onderzocht,
op gaatjes, scheuren maar het mocht niet baten alles is nog volledig intact.
nu dacht ik nou ik ga eronder liggen en laat mijn vriendin er een beetje koelvloeistof ingieten om te zien waar het er uit loopt,
nou vulde hij de tank tot net boven het pompje en zodra hij er iets boven zat gooide hij het overboord, dus mijn eerste gedachte was een lek in de tank en na een grondige inspectie op de tank vond ik een scheurtje en een klein gaatje.
heel vreemd want bij een druk ga je eerder van een slang uit dan van de tank zelf, heel vreemd dat daar een gaatje in zit.
dus nu maar zoeken of die ergens los te verkrijgen zijn en of ze beetje simpel in te bouwen zijn.
heb wel al van iemand gehoord dat de tank aan de radiateur vast zit en niet los te verkrijgen is, als dat zo is word dat geen goedkoop grapje, maar mijn ondervinding zelf was dat hij wel los te krijgen moet zijn.
dus ga nu internet maar even afstruinen.
bedankt voor jullie advies, en zal het inderdaad bij 1 vraag houden en niet meerdere onderwerpen.
greetz jeroen
op gaatjes, scheuren maar het mocht niet baten alles is nog volledig intact.
nu dacht ik nou ik ga eronder liggen en laat mijn vriendin er een beetje koelvloeistof ingieten om te zien waar het er uit loopt,
nou vulde hij de tank tot net boven het pompje en zodra hij er iets boven zat gooide hij het overboord, dus mijn eerste gedachte was een lek in de tank en na een grondige inspectie op de tank vond ik een scheurtje en een klein gaatje.
heel vreemd want bij een druk ga je eerder van een slang uit dan van de tank zelf, heel vreemd dat daar een gaatje in zit.
dus nu maar zoeken of die ergens los te verkrijgen zijn en of ze beetje simpel in te bouwen zijn.
heb wel al van iemand gehoord dat de tank aan de radiateur vast zit en niet los te verkrijgen is, als dat zo is word dat geen goedkoop grapje, maar mijn ondervinding zelf was dat hij wel los te krijgen moet zijn.
dus ga nu internet maar even afstruinen.
bedankt voor jullie advies, en zal het inderdaad bij 1 vraag houden en niet meerdere onderwerpen.
greetz jeroen
Pk's is hoe hard je de muur raakt,
koppel is hoever je de muur verplaatst
koppel is hoever je de muur verplaatst
Hallo beste Jeroen,
Dat rotte kunststof heeft ook geen eeuwig leven, door het warm en koud worden en ook nog wat UV licht word het allemaal er niet beter op!
Natuurlijk is dat reservoirtje los verkrijgbaar, en vergeet de rubber pakkinkjes niet er bij te bestellen, anders lekt het nog steeds!
Let wel even goed op bij het vullen van het koelsysteem!!
Ontluchtingsnippel een slag opendraaien!
Zet de temperatuur van de kachel op zijn hoogste stand.
Zet het contact aan, en de aanjager op de eerste stand, deze dient nu wel te gaan draaien.
Nu staan de kleppen en de kachelkraan of kranen open.
Vul nu het koelsysteem rustig bij, dus niet te snel ingieten.
Vul bij tot dat er uit de ontluchtingsnippel een stroom van vloeistof uitstroomt, dit dient wel te geschieden zonder luchtbellen, nu kan de ontluchtingsnippel gesloten worden.
Vul nu het koelsysteem af tot het juiste niveau!
Start nu de motor, geef nu 3 tot 4 maal een stoot gas zo tussen de 4.500 tot 5.000 rpm/min.
Niet langer dan 30 seconden de motor laten draaien, want de koelvloeistof mag niet warm worden en uitzetten! Let daar goed op!!
Vul nu eventueel bij tot het juiste peil.
Sluit nu de expansietank af met de vuldop.
En laat nu de motor warm draaien tot de bedrijfstemperatuur bereikt is, ( lees eigenlijk tot de thermostaat geopend is ), dat kan men contorleren door op de temperatuurmeter te letten, de temperatuurmeter zal oplopen naar de bedrijfstemeratuur die men gewend is.
Nu zal de meter misschien ietsje hoger door lopen, en weer wat zakken, dat is de bedrijfstemeratuur, dat wil dus zeggen, dat de thermostaat is geopend.
Laat nu de motor afkoelen naar de omgevingstemperatuur, en open dan de vuldop van de expansietank, en vul bij indien nodig naar het gewenste peil!
Nu is de BMW ontlucht en gebruiks klaar.
TIP:
Let de eerste 300 tot 500 km nog wel even goed op het vloeistof niveau, het kan nog ietsje zakken misschien!!
Maar geen halve liter natuurlijk, want dan is het goed mogelijk, dat er nog een lekje aanwezig is!!
Succes, beste Jeroen, het komt best weer goed.
Prettig weekend.
met vriendelijke groet,
Ad
Dat rotte kunststof heeft ook geen eeuwig leven, door het warm en koud worden en ook nog wat UV licht word het allemaal er niet beter op!
Natuurlijk is dat reservoirtje los verkrijgbaar, en vergeet de rubber pakkinkjes niet er bij te bestellen, anders lekt het nog steeds!
Let wel even goed op bij het vullen van het koelsysteem!!
Ontluchtingsnippel een slag opendraaien!
Zet de temperatuur van de kachel op zijn hoogste stand.
Zet het contact aan, en de aanjager op de eerste stand, deze dient nu wel te gaan draaien.
Nu staan de kleppen en de kachelkraan of kranen open.
Vul nu het koelsysteem rustig bij, dus niet te snel ingieten.
Vul bij tot dat er uit de ontluchtingsnippel een stroom van vloeistof uitstroomt, dit dient wel te geschieden zonder luchtbellen, nu kan de ontluchtingsnippel gesloten worden.
Vul nu het koelsysteem af tot het juiste niveau!
Start nu de motor, geef nu 3 tot 4 maal een stoot gas zo tussen de 4.500 tot 5.000 rpm/min.
Niet langer dan 30 seconden de motor laten draaien, want de koelvloeistof mag niet warm worden en uitzetten! Let daar goed op!!
Vul nu eventueel bij tot het juiste peil.
Sluit nu de expansietank af met de vuldop.
En laat nu de motor warm draaien tot de bedrijfstemperatuur bereikt is, ( lees eigenlijk tot de thermostaat geopend is ), dat kan men contorleren door op de temperatuurmeter te letten, de temperatuurmeter zal oplopen naar de bedrijfstemeratuur die men gewend is.
Nu zal de meter misschien ietsje hoger door lopen, en weer wat zakken, dat is de bedrijfstemeratuur, dat wil dus zeggen, dat de thermostaat is geopend.
Laat nu de motor afkoelen naar de omgevingstemperatuur, en open dan de vuldop van de expansietank, en vul bij indien nodig naar het gewenste peil!
Nu is de BMW ontlucht en gebruiks klaar.
TIP:
Let de eerste 300 tot 500 km nog wel even goed op het vloeistof niveau, het kan nog ietsje zakken misschien!!
Maar geen halve liter natuurlijk, want dan is het goed mogelijk, dat er nog een lekje aanwezig is!!
Succes, beste Jeroen, het komt best weer goed.
Prettig weekend.
met vriendelijke groet,
Ad
-
Jeroen 523i
- Neutraal
nou heb nu alles losgehaald om het vat te verwijderen.
maar krijg het vat er niet uit hoe hard ik ook trek, iemand nog tips?????
morgen heb ik de nieuwe binnen maar moet de ouwe er wel uit zien te krijgen.
het is puur op de ringen want verder is hij helemaal vrij.
Mvg Jeroen
maar krijg het vat er niet uit hoe hard ik ook trek, iemand nog tips?????
morgen heb ik de nieuwe binnen maar moet de ouwe er wel uit zien te krijgen.
het is puur op de ringen want verder is hij helemaal vrij.
Mvg Jeroen
Hallo beste Jeroen,
Tap het koelsysteem af, en vang de koelvloeistof op, van nu af aan noem ik het dus KVS.
KVS is milieu belastend, gebruik altijd nieuwe KVS bij het vullen, niet de opgevangen en vuile versie!
Maak de expansie tank los, is de expansietank geheel los gemaakt, dan kan je deze gewoon naar boven waarts lostrekken.
Hij zal best even moeilijk loskopmen door de rubber pakkingen.
Wacht anders even tot je de nieuwe expansietank hebt, dan kan je het allemaal even beter bekijken!
Montage in omgekeerde richting, beste Jeroen.
Als je nu zover bent om te gaan vullen, de beschrijving hier van heb je dus al.
Succes, kerel.
Kijk wel even goed of er geen andere lekkages aanwezig zijn!
Maar dat zal ik jou niet hoeven te vertellen denk ik.
Met vriendelijke groet,
Ad
Tap het koelsysteem af, en vang de koelvloeistof op, van nu af aan noem ik het dus KVS.
KVS is milieu belastend, gebruik altijd nieuwe KVS bij het vullen, niet de opgevangen en vuile versie!
Maak de expansie tank los, is de expansietank geheel los gemaakt, dan kan je deze gewoon naar boven waarts lostrekken.
Hij zal best even moeilijk loskopmen door de rubber pakkingen.
Wacht anders even tot je de nieuwe expansietank hebt, dan kan je het allemaal even beter bekijken!
Montage in omgekeerde richting, beste Jeroen.
Als je nu zover bent om te gaan vullen, de beschrijving hier van heb je dus al.
Succes, kerel.
Kijk wel even goed of er geen andere lekkages aanwezig zijn!
Maar dat zal ik jou niet hoeven te vertellen denk ik.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
Jeroen 523i
- Neutraal
ja precies die heb ik maandag binnen, en de nieuwe ringen ook,
ook ga ik maandag even een aantal liters kvs halen.
en aan de hand van jouw beschrijving mijn systeem vullen.
klinkt heel stom maar we hebben met 2 man aan de tank staan trekken maar geen beweging in te krijgen, dus wacht inderdaad maar af tot de nieuwe binnen is en dan kijken, maar weet zeker dat alles los is dat heb ik al meerdere malen gecheckt en hij is helemaal vrij op die twee ringen na.
vandaag laatste poging ondernemen om hem los te krijgen en anders wacht ik tot maandag.
in ieder geval onwijs bedankt voor alles reacties
greetz jeroen
ook ga ik maandag even een aantal liters kvs halen.
en aan de hand van jouw beschrijving mijn systeem vullen.
klinkt heel stom maar we hebben met 2 man aan de tank staan trekken maar geen beweging in te krijgen, dus wacht inderdaad maar af tot de nieuwe binnen is en dan kijken, maar weet zeker dat alles los is dat heb ik al meerdere malen gecheckt en hij is helemaal vrij op die twee ringen na.
vandaag laatste poging ondernemen om hem los te krijgen en anders wacht ik tot maandag.
in ieder geval onwijs bedankt voor alles reacties
greetz jeroen
Hallo beste jeroen,
Geen dank beste Jeroen, het is gewoon erg graag gedaan.
Soms zit er wel eens ergens iets nog vast, terwijl je denkt dat het helemaal los is gehaald, dus even oppassen met trekken aan dat expansietankje, als je toevallig ook nog je radiateur stuk trekt, dan heb je nog meer onkosten, en dat moeten we proberen te voorkomen beste kerel!
Wacht dus morgen even af!
Boven op de radiateur zit een bevestigingsplaatje met daarop 2 schroefjes/boutjes, deze verwijderen en de afdekplaat verwijderen, dan zou de expansietank rechtstandig omhoog losgetrokken moeten kunnen worden.
Kijk eens voor de zekerheid, of er tussen de radiateur en de expansietank een slangetje zit boven aan!!
dat is een heel klein stukje slang, hooguit een paar centimeter.
Indien dit zo is, kijk of er klemmetjes op de verbinding zitten, los deze en trek voorzichtig de expansietank een stukje naar achteren aan de boven zijde, daarna als de verbinding tussen de radiateur en het expansietankje los is, het expansietankje naar boven.
Het zou best eens goed vast kunnen zitten, wie weet is dit al meer los geweest en heeft de vorige eigenaar alles wel vast gekit, dan kan dat inderdaad muur vast zitten!
Terwijl het niet eens zo vast hoeft te zitten, als het maar lekdicht is, en de druk van het koelsysteem aan kan.
Bekijk het maar eens goed, beste Jeroen, of er niet gekit is bij de verbinding van de radiateur en de expansietank.
Succes, doe het wel voorzichtig aan met dat kunststof..
met vriendelijke groet,
Ad
Geen dank beste Jeroen, het is gewoon erg graag gedaan.
Soms zit er wel eens ergens iets nog vast, terwijl je denkt dat het helemaal los is gehaald, dus even oppassen met trekken aan dat expansietankje, als je toevallig ook nog je radiateur stuk trekt, dan heb je nog meer onkosten, en dat moeten we proberen te voorkomen beste kerel!
Wacht dus morgen even af!
Boven op de radiateur zit een bevestigingsplaatje met daarop 2 schroefjes/boutjes, deze verwijderen en de afdekplaat verwijderen, dan zou de expansietank rechtstandig omhoog losgetrokken moeten kunnen worden.
Kijk eens voor de zekerheid, of er tussen de radiateur en de expansietank een slangetje zit boven aan!!
dat is een heel klein stukje slang, hooguit een paar centimeter.
Indien dit zo is, kijk of er klemmetjes op de verbinding zitten, los deze en trek voorzichtig de expansietank een stukje naar achteren aan de boven zijde, daarna als de verbinding tussen de radiateur en het expansietankje los is, het expansietankje naar boven.
Het zou best eens goed vast kunnen zitten, wie weet is dit al meer los geweest en heeft de vorige eigenaar alles wel vast gekit, dan kan dat inderdaad muur vast zitten!
Terwijl het niet eens zo vast hoeft te zitten, als het maar lekdicht is, en de druk van het koelsysteem aan kan.
Bekijk het maar eens goed, beste Jeroen, of er niet gekit is bij de verbinding van de radiateur en de expansietank.
Succes, doe het wel voorzichtig aan met dat kunststof..
met vriendelijke groet,
Ad
-
Jeroen 523i
- Neutraal
zo net weer opnieuw bij de tank des duivels geweest...
hij is gelukkig niet gekit dus dat zal veel schelen.
verder heb ik de 2 grote slangen onder en boven los gehaald dan heb ik wat meer ruimte om erbij te kunnen komen, alles is echt helemaal los.
maar welk klein slangetje van een paar centimeter bedoel je?? is dat waar bovenin dat uitsteeksel zit met dan kleine ringetje eronder?
of zit dat onder mijn ontluchtings- schroef?
heb inderdaad een soort beugeltje verwijderd toen de 2 torque boutjes, ontluchtings schroef en de dop van het vat.
oude kvs is opgevangen.
maar tank blijft stug volhouden haha.
ik wacht anders tot ik maandag mijn nieuwe vat binnen krijg dan zie ik precies hou en waar hij vast zit want ik vertrouw het niet zo eerlijk gezegd.
gister nog even met mijn schoon pa staan kijken en wanneer hij met zijn volle gewicht op de radiateur ging leunen en ik trok aan dat vat trok ik zowat me wagen van de grond maar het vat bleef zitten.
dus vind het zeer vreemd, zal straks nog maar eens even kijken of ik dat korte slangetje van je kan vinden.
Mvg Jeroen
hij is gelukkig niet gekit dus dat zal veel schelen.
verder heb ik de 2 grote slangen onder en boven los gehaald dan heb ik wat meer ruimte om erbij te kunnen komen, alles is echt helemaal los.
maar welk klein slangetje van een paar centimeter bedoel je?? is dat waar bovenin dat uitsteeksel zit met dan kleine ringetje eronder?
of zit dat onder mijn ontluchtings- schroef?
heb inderdaad een soort beugeltje verwijderd toen de 2 torque boutjes, ontluchtings schroef en de dop van het vat.
oude kvs is opgevangen.
maar tank blijft stug volhouden haha.
ik wacht anders tot ik maandag mijn nieuwe vat binnen krijg dan zie ik precies hou en waar hij vast zit want ik vertrouw het niet zo eerlijk gezegd.
gister nog even met mijn schoon pa staan kijken en wanneer hij met zijn volle gewicht op de radiateur ging leunen en ik trok aan dat vat trok ik zowat me wagen van de grond maar het vat bleef zitten.
dus vind het zeer vreemd, zal straks nog maar eens even kijken of ik dat korte slangetje van je kan vinden.
Mvg Jeroen
Hallo Jeroen,
Dat slangetje wat ik bedoelde, dat kan er op zitten, het hoeft dus niet persé.
Maar stel dat dat slangetje er wel zou zitten, dat zit net bij het plaatje wat je hebt gedemonteerd met de 2 boutjes.
Het zou dan boven aan bij het expansievat dienen te zitten, gekoppeld aan de radiateur, je zou het dan zo moeten zien zitten van bovenaf.
Dat expansievat zou toch echt zo vast niet moeten zitten, is het ook niet mogelijk om er wat beweging in te krijgen door ietsje te bewegen naar iets links en rechts, niet te ver door bewegen hoor!! Eigenlijk een beetje jutteren.
Dat zou eigenlijk alles moeten zijn, waar het expansievat mee vast zit, ik denk dat hij gewoon vast gekleefd zit op de rubbers, wel of niet met een kleefmiddel.
Ik vind het erg vreemd!
Doe je wel alles met beleid, dat er niet meer los breekt!
Ik snap er geen bal meer van, dat er met dergelijke krachten het expansie tankje niet los wil komen zeg. Ongehoord zelfs.
En meer zit er echt niet vast, meer dan wat je nu hebt gedemonteerd is er niet mogelijk zelfs, om dat tankje uit te bouwen.
Ik denk dat het een kwestie is van met beleid verder te gaan met het tankje los te maken, de aanhouder wint, maar houd het wel allemaal heel.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat slangetje wat ik bedoelde, dat kan er op zitten, het hoeft dus niet persé.
Maar stel dat dat slangetje er wel zou zitten, dat zit net bij het plaatje wat je hebt gedemonteerd met de 2 boutjes.
Het zou dan boven aan bij het expansievat dienen te zitten, gekoppeld aan de radiateur, je zou het dan zo moeten zien zitten van bovenaf.
Dat expansievat zou toch echt zo vast niet moeten zitten, is het ook niet mogelijk om er wat beweging in te krijgen door ietsje te bewegen naar iets links en rechts, niet te ver door bewegen hoor!! Eigenlijk een beetje jutteren.
Dat zou eigenlijk alles moeten zijn, waar het expansievat mee vast zit, ik denk dat hij gewoon vast gekleefd zit op de rubbers, wel of niet met een kleefmiddel.
Ik vind het erg vreemd!
Doe je wel alles met beleid, dat er niet meer los breekt!
Ik snap er geen bal meer van, dat er met dergelijke krachten het expansie tankje niet los wil komen zeg. Ongehoord zelfs.
En meer zit er echt niet vast, meer dan wat je nu hebt gedemonteerd is er niet mogelijk zelfs, om dat tankje uit te bouwen.
Ik denk dat het een kwestie is van met beleid verder te gaan met het tankje los te maken, de aanhouder wint, maar houd het wel allemaal heel.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Hallo beste Jeroen,
De ontluchtingsnippel, deze is er ook uit gedraaid?
En dat slangetje wat ik dus bedoelde, dat zit enkel bij de M62 motoren gemonteerd, de 535 en de 540, de V8 motoren dus.
Ik zit me suf te denken, maar ik heb echt geen ander idee gekregen, dan dat het dit zo zou moeten zijn, er zijn dus echt geen verdere verbindingspunten die geschroefd zitten aan de expansie tank, en ook geen klemmen nergens niet!
Ik ben reuze nieuwsgierig hoe het zo vast kan zitten, het is gewoon onmogelijk.
Met vriendelijke groet,
Ad
De ontluchtingsnippel, deze is er ook uit gedraaid?
En dat slangetje wat ik dus bedoelde, dat zit enkel bij de M62 motoren gemonteerd, de 535 en de 540, de V8 motoren dus.
Ik zit me suf te denken, maar ik heb echt geen ander idee gekregen, dan dat het dit zo zou moeten zijn, er zijn dus echt geen verdere verbindingspunten die geschroefd zitten aan de expansie tank, en ook geen klemmen nergens niet!
Ik ben reuze nieuwsgierig hoe het zo vast kan zitten, het is gewoon onmogelijk.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
Jeroen 523i
- Neutraal
Beste Ad,
ja ontluchtings- schroef is er ook uit.
nee het is een 523i dus dat slangetje zit er niet op.
maar het vat zit ook daadwerkelijk nergens meer vast op de 2 ringen na.
maar kan er gewoon niet bij dat ik hem er niet uit krijg.
zit geen kit lijm of wat dan ook tussen voor zover ik nu kan zien.
moet morgen weer werken dus dan maar met de auto van moeders weg.
en vrijdag ben ik weer thuis dus dan maar opnieuw proberen (zit in dienst dus hele week van huis)
hoop dat ik hem dan wel los krijg zou ik wel fijn vinden want het hoort geen lange klus te zijn.
alles was met half uurtje helemaal los, en ben al 3 dagen bezig om hem uit zijn rubbers te trekken.
zat ook te denken of er niet iets was om het los te krijgen zoals een middel wat ik er op of tussen kan spuiten.
doe dit niet i.v.m. dat het in me systeem kan komen.
probeer ook niet te wrikken met een schroevendraaier want alles is plastic.
greetz Jeroen
ja ontluchtings- schroef is er ook uit.
nee het is een 523i dus dat slangetje zit er niet op.
maar het vat zit ook daadwerkelijk nergens meer vast op de 2 ringen na.
maar kan er gewoon niet bij dat ik hem er niet uit krijg.
zit geen kit lijm of wat dan ook tussen voor zover ik nu kan zien.
moet morgen weer werken dus dan maar met de auto van moeders weg.
en vrijdag ben ik weer thuis dus dan maar opnieuw proberen (zit in dienst dus hele week van huis)
hoop dat ik hem dan wel los krijg zou ik wel fijn vinden want het hoort geen lange klus te zijn.
alles was met half uurtje helemaal los, en ben al 3 dagen bezig om hem uit zijn rubbers te trekken.
zat ook te denken of er niet iets was om het los te krijgen zoals een middel wat ik er op of tussen kan spuiten.
doe dit niet i.v.m. dat het in me systeem kan komen.
probeer ook niet te wrikken met een schroevendraaier want alles is plastic.
greetz Jeroen
Hallo Jeroen,
Ik denk dat er straks niets anders op zit, dan ook nog een andere radiateur aan te schaffen.
Ik heb het idee dat het aan elkaar gelijmd zit, en dat het enkel door stuk te trekken los kan krijgen, maar wat gaat er stuk, het expansievat of de radiateur?
Ik heb het idee dat er al eens aan gewerkt is, en dat men de ringen niet heeft willen vernieuwen, en de zaak aan elkaar heeft gekit of gelijmd of misschien heeft gelast, alles is mogelijk!
Dus het word echt bekijken wat er gaat gebeuren!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik denk dat er straks niets anders op zit, dan ook nog een andere radiateur aan te schaffen.
Ik heb het idee dat het aan elkaar gelijmd zit, en dat het enkel door stuk te trekken los kan krijgen, maar wat gaat er stuk, het expansievat of de radiateur?
Ik heb het idee dat er al eens aan gewerkt is, en dat men de ringen niet heeft willen vernieuwen, en de zaak aan elkaar heeft gekit of gelijmd of misschien heeft gelast, alles is mogelijk!
Dus het word echt bekijken wat er gaat gebeuren!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad