Ik heb een afneembare trekhaak op mijn 740D E38, maar de vorige eigenaar is de sleutel kwijt (dit betreft een gewone sleutel en geen dop)
Hoe kan ik m alsnog eraf halenzonder hem te slopen?
Grtz Dave
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Afneembare Trelhaak
Moderator: Moderator Team
Re: Afneembare Trelhaak
Hallo beste Dave,
Heb je toevallig het sleutelnummer?
dan kan je gewoon een nieuwe sleutel aanvragen bij de fabrikant.
Heb je geen sleutel nummer of een reserve sleutel, dan word het erg moeilijk, en niet los te krijgen zonder te gaan slijpen.
Misschien de vorige eigenaar bekend bij u?
Dat is balen zeg!
Probeer het anders nog eens via de BMW dealer, misschien hebben zij nog een oplossing, ik hoop het tenminste voor u!
Of een sloten smit, die krijgen vaak dergelijke dingen nog wel eens open zonder te breken, dat kan ook een oplossing zijn!
Er is misschien nog hoop..
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Heb je toevallig het sleutelnummer?
dan kan je gewoon een nieuwe sleutel aanvragen bij de fabrikant.
Heb je geen sleutel nummer of een reserve sleutel, dan word het erg moeilijk, en niet los te krijgen zonder te gaan slijpen.
Misschien de vorige eigenaar bekend bij u?
Dat is balen zeg!
Probeer het anders nog eens via de BMW dealer, misschien hebben zij nog een oplossing, ik hoop het tenminste voor u!
Of een sloten smit, die krijgen vaak dergelijke dingen nog wel eens open zonder te breken, dat kan ook een oplossing zijn!
Er is misschien nog hoop..
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Hey Ad,
Ik heb het sleutelnummer helaas niet en de vorige eigenaar is mij niet bekend omdat ik de auto bij de dealer vandaan heb.
De beste man had nog contact gezocht bij de vorige eigenaar maar die reageert niet.
Dit is zeker balen. Een trekhaak is best handig maar heb m niet echt nodig. Soms.. En een 7 serie met trekhaak vind ik niet echt een mooi gezicht.
Zal eens bij de BMW dealer informeren en bij een sleutelboer.
Bedankt voor de tip.
Met vriendelijke groet,
Dave
Ik heb het sleutelnummer helaas niet en de vorige eigenaar is mij niet bekend omdat ik de auto bij de dealer vandaan heb.
De beste man had nog contact gezocht bij de vorige eigenaar maar die reageert niet.
Dit is zeker balen. Een trekhaak is best handig maar heb m niet echt nodig. Soms.. En een 7 serie met trekhaak vind ik niet echt een mooi gezicht.
Zal eens bij de BMW dealer informeren en bij een sleutelboer.
Bedankt voor de tip.
Met vriendelijke groet,
Dave
je zou ook het slot uit kunnen boren maar dat duurt wel even kan best hard zijn
s6 hoop dat hij er afgaat is geen pan nee een 7 met een trekhaak
s6 hoop dat hij er afgaat is geen pan nee een 7 met een trekhaak
Hallo beste BMW vrienden,
Koop een setje Kobalt boren, die gaan daar heus wel door heen, geen enkel probleem!
Pas wel goed op, boor niet per 3 of 4 mm op, je kan dus direct een grotere boor nemen, en pas de snelheid aan.
Ik gebruik deze Kobalt boren vaker, en met een handboormachine ( electrisch ) moet je wel uitkijken met het happen van de boren.
daar kwam ik ook in het begin achter, ik moest naar 13 mm boren, en had dus opgeboord met 3 tot 4mm.
Toen ik naar de 13 mm ging hapte de boor een hele dikke spaan, en de machine stond direct stil, en wilde andersom gaan draaien.
Dan krijg je wel een behoorlijke klap op je polsen.
Dus boor gerust op met 5 tot 6 mm.
Met een gewone HSS boor kan je het wel gerust vergeten, de boren zijn binnen de korste keer bot of verbrand.
Afslijpen is ook nog een optie, als je geen sleutel meer kan vinden of verkrijgen.
Sloten smit, deze maakt ze vast en zeker open met een setje lopertjes, kost wel geld, deze doet dat niet voor nop.
Kan de dealer ook niet even kijken of de trekhaak niet van fabriekswegen ondergebouwd is?
Dan kan men misschien via het VIN nummer de sleutel achterhalen, het is maar een gedachten gang van mij.
Verdere opties zijn er niet!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Koop een setje Kobalt boren, die gaan daar heus wel door heen, geen enkel probleem!
Pas wel goed op, boor niet per 3 of 4 mm op, je kan dus direct een grotere boor nemen, en pas de snelheid aan.
Ik gebruik deze Kobalt boren vaker, en met een handboormachine ( electrisch ) moet je wel uitkijken met het happen van de boren.
daar kwam ik ook in het begin achter, ik moest naar 13 mm boren, en had dus opgeboord met 3 tot 4mm.
Toen ik naar de 13 mm ging hapte de boor een hele dikke spaan, en de machine stond direct stil, en wilde andersom gaan draaien.
Dan krijg je wel een behoorlijke klap op je polsen.
Dus boor gerust op met 5 tot 6 mm.
Met een gewone HSS boor kan je het wel gerust vergeten, de boren zijn binnen de korste keer bot of verbrand.
Afslijpen is ook nog een optie, als je geen sleutel meer kan vinden of verkrijgen.
Sloten smit, deze maakt ze vast en zeker open met een setje lopertjes, kost wel geld, deze doet dat niet voor nop.
Kan de dealer ook niet even kijken of de trekhaak niet van fabriekswegen ondergebouwd is?
Dan kan men misschien via het VIN nummer de sleutel achterhalen, het is maar een gedachten gang van mij.
Verdere opties zijn er niet!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Hallo Dave,
Nog even een korte reactie!
Demonteer de trekhaak, ik weet natuurlijk niet of je dan andere bumpersteunen nodig hebt!
Bij mijn E39 touring zijn de bumpersteunen vervangen door andere steunen, en heb deze wel bewaard, je weet nooit!
Bij demontage heb je geen sleutels nodig, en kost het ook geen geld, tenzij je weer andere bumpersteunen nodig hebt.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Nog even een korte reactie!
Demonteer de trekhaak, ik weet natuurlijk niet of je dan andere bumpersteunen nodig hebt!
Bij mijn E39 touring zijn de bumpersteunen vervangen door andere steunen, en heb deze wel bewaard, je weet nooit!
Bij demontage heb je geen sleutels nodig, en kost het ook geen geld, tenzij je weer andere bumpersteunen nodig hebt.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad