hallo
vanmorgen ging het orange motorlampje branden bij mijn e39 m5 uit 2001.
in het instructieboekje staat dat het komt door de verslechtering van de emissiewaarden maar wat betekent dit dan?
waar moet ik ergenst zoeken? had het idee dat hij wel minder trok dan anders!
is deze foutmelding er zelf ook uit te halen?

BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
	- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
motorlampje gaat branden
Moderator: Moderator Team
Re: motorlampje gaat branden
Hallo mickel,
Het is echt beter om de auto te laten uitlezen.
We kunnen nu met zijn allen gaan gokken, daar worden we echt niet veel wijzer van.
en resetten zonder het probleem te verhelpen, dat zal ook niet lukken, je kan resetten wat je wil, zolang het probleem niet verholpen is, zal de melding terug komen.
Met vriendelijke groet,
Ad

Het is echt beter om de auto te laten uitlezen.
We kunnen nu met zijn allen gaan gokken, daar worden we echt niet veel wijzer van.
en resetten zonder het probleem te verhelpen, dat zal ook niet lukken, je kan resetten wat je wil, zolang het probleem niet verholpen is, zal de melding terug komen.
Met vriendelijke groet,
Ad
bedankt voor je reactie ad maar is toch altijd handig als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en die tips kunnen geven over wat er bij hun kapot was.
emissiewaarden heeft volgens mij met je uitstoot te maken dus ik zat te denken aan de uitlaat of katylisator.
hebben er nog mensen tips?

emissiewaarden heeft volgens mij met je uitstoot te maken dus ik zat te denken aan de uitlaat of katylisator.
hebben er nog mensen tips?
- 
				ArnoldC

- 1e Versnelling
- Type Auto: 318 D Compact (E46)
Bij een M5 Kan er wel eens een probleem met de Vanossen ontstaan, deze gaan dan vastzitten door vervuiling in de motor, door het gebruik van verkeerde olie. Maar dit is in een ernstig(er) geval, laat em eerst maar eens uitlezen.

Hallo beste Arnold,
Ik heb ook al aangeraden om eerst te laten uitlezen, dat is gewoon het veiligste wat er is, we kunnen wel raad het euvel gaan houden, maar daar bereikt Mickel echt niets mee!
Maar hij moet het allemaal zelf weten, het is zijn auto, ik ga in elk geval niet mee zitten raden, dan heb ik het straks nog gedaan ook, en dat vertik ik.
Het is toch al moeilijk genoeg, om op afstand en zonder de auto een euvel te ontrafelen, het gaat hier ook niet om iets van een euro!
Met vriendelijke groet,
Ad

Ik heb ook al aangeraden om eerst te laten uitlezen, dat is gewoon het veiligste wat er is, we kunnen wel raad het euvel gaan houden, maar daar bereikt Mickel echt niets mee!
Maar hij moet het allemaal zelf weten, het is zijn auto, ik ga in elk geval niet mee zitten raden, dan heb ik het straks nog gedaan ook, en dat vertik ik.
Het is toch al moeilijk genoeg, om op afstand en zonder de auto een euvel te ontrafelen, het gaat hier ook niet om iets van een euro!
Met vriendelijke groet,
Ad
- 
				proaudio

- Neutraal
- Type Auto: bmw E39 525i 2001
ook bij mijn bmw 525i brande dit lampje sinds een paar dagen .
bij de bmw dealer konden ze niet gelijk iets roepen na het uitlezen , wel had ik ervoor per ongeluk euro ipv 98 ingekiept
maar dit zou er niets mee te maken hebben gehad volgens de dealer.
zij zouden het zoeken in verkeerde vacuum slangen poreus lek of in meest voorkomend geval de beide lambda sondes
deze proeven aan het uitlaat mengsel .
goed ik verdrietig na het betalen van de rekening 170 euro incl montage per stuk
plus de 27,50 voor het uitlezen .
en aanschouw de blauwe beemer zoeft weer als van ouds door de straten nu merkte ik pas wat er aan vermogen verdwenen was bij koude start liep hij erg onregelmatig en dreigde bij elke bocht te stoppen ,
als ik bij stoplicht moest stoppen en daarna optrekken was er geen vermogen meer voor handen en bokte de auto met horten en stoten.
maar dit is een door mij ondervonden probleem en kan niet gerelateerd worden aan dat van hierboven uiteraard

bij de bmw dealer konden ze niet gelijk iets roepen na het uitlezen , wel had ik ervoor per ongeluk euro ipv 98 ingekiept
maar dit zou er niets mee te maken hebben gehad volgens de dealer.
zij zouden het zoeken in verkeerde vacuum slangen poreus lek of in meest voorkomend geval de beide lambda sondes
deze proeven aan het uitlaat mengsel .
goed ik verdrietig na het betalen van de rekening 170 euro incl montage per stuk
plus de 27,50 voor het uitlezen .
en aanschouw de blauwe beemer zoeft weer als van ouds door de straten nu merkte ik pas wat er aan vermogen verdwenen was bij koude start liep hij erg onregelmatig en dreigde bij elke bocht te stoppen ,
als ik bij stoplicht moest stoppen en daarna optrekken was er geen vermogen meer voor handen en bokte de auto met horten en stoten.
maar dit is een door mij ondervonden probleem en kan niet gerelateerd worden aan dat van hierboven uiteraard
Wie het laatst lacht denkt het traagst.

hey jongens 
heb de bmw uit laten lezen en ze zeiden dat de nokkenas sensor kapot is.
komt dit bekend voor bij iemand? is dit veel werk om deze te vervangen?
mvg mickel

heb de bmw uit laten lezen en ze zeiden dat de nokkenas sensor kapot is.
komt dit bekend voor bij iemand? is dit veel werk om deze te vervangen?
mvg mickel
Heb t zelfde probleem gehad. Bij mij was t olie resten in de bobine.

Hallo BMW vrienden,
Maar het euvel wat Mickel aangeeft beste Philip, dat is dus een nokkenas censor, en geen olie bij een bobine.
Die is wel te vervangen hoor, maar misschien moet de storin nog wel uit het geheugen worden gereset.
Anders blijft deze storing wel terug komen, maar dan enkel als melding, niet als defect.
Zo, je bent wel een behoorlijk lange tijd bezig met deze storing, haast 7 maanden zeg!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad

Maar het euvel wat Mickel aangeeft beste Philip, dat is dus een nokkenas censor, en geen olie bij een bobine.
Die is wel te vervangen hoor, maar misschien moet de storin nog wel uit het geheugen worden gereset.
Anders blijft deze storing wel terug komen, maar dan enkel als melding, niet als defect.
Zo, je bent wel een behoorlijk lange tijd bezig met deze storing, haast 7 maanden zeg!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad