Beste BMW genoten,
Ik ben in het bezit van een bmw 520 uit 1997. In het dashboard brandt momenteel mijn airbag lampje, nu doet mijn stuurwiel bediening het niet meer (telefoon en cruisecontrol)
Ik heb mij laten vertellen dat in het stuur, een lint, vervangen moet worden. Kan iemand mij vertellen wat het probleem is en wat ik beste kan ondernemen. En wellicht een indicatie van de kosten voor reparatie.
Bij 2 dealers geweest en zeggen dat ze het zo niet weten en dat ze eerst moeten gaan onderzoeken (duurt 2 uur) Moet ik flink voor betalen (onderzoekskosten) en dan gaan ze kijken of ze het kunnen oplossen met bijkomende kosten.
Dus vandaar even via deze weg. Ik lees dat er een hoop bmw kennis aanwezig is, dus hoop dat jullie mij iets meer kunnen vertellen.
Dank!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
defect stuurwielbediening / airbag lampje brand
Moderator: Moderator Team
-
sandranneke
- Neutraal
- Type Auto: E36 318 cabrio
Re: defect stuurwielbediening / airbag lampje brand
Het is een wat late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan en anders iemand anders misschien wel.
Ik heb zelf ook dat euvel gehad.
Alleen dan met een 318i uit 98.
De kans is inderdaad erg groot dat het lint defect is.
Door middel van uitlezen is dat prima uit te zoeken en behoeft zeker geen 2 uur te duren.
Ze krijgen dan snel genoeg op het scherm wat het probleem is.
Voor het uitzoeken, demonteren stuur en lint en plaatsen nieuw lint en stuur hebben ze bij mij 1 uur gerekend + de kosten voor een nieuw lint wat mij in totaal een kleine 190 euro kostte.
Uitlezen: 18,07
Stuurlint: 120,32
Uurtje werk, 49,-
Let wel, dit was bij een vakgarage en niet bij een dealer.
Ik heb zelf ook dat euvel gehad.
Alleen dan met een 318i uit 98.
De kans is inderdaad erg groot dat het lint defect is.
Door middel van uitlezen is dat prima uit te zoeken en behoeft zeker geen 2 uur te duren.
Ze krijgen dan snel genoeg op het scherm wat het probleem is.
Voor het uitzoeken, demonteren stuur en lint en plaatsen nieuw lint en stuur hebben ze bij mij 1 uur gerekend + de kosten voor een nieuw lint wat mij in totaal een kleine 190 euro kostte.
Uitlezen: 18,07
Stuurlint: 120,32
Uurtje werk, 49,-
Let wel, dit was bij een vakgarage en niet bij een dealer.