Hallo,
Ik heb een BMW E36 318i uit 1993 maar kan niet zien of er nu een riem of een ketting op zit doordat het heel mooi weg gewerkt is.
Ik hoorde dat er op deze modellen altijd een ketting opzit maar soms ook niet.... (handig zulke info)
Iemand enig idee?
Nee ik heb helaas geen onderhoudsboekje.
Groeten
Dennis
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
distributieriem of ketting?
Moderator: Moderator Team
-
dennisE36'93
- Neutraal
- Type Auto: 318i E36 '93
-
D@NNY
- 3e Versnelling
- Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Re: distributieriem of ketting?
Na 1994 bij de facelift kregen ze pas een ketting.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.
-
dennisE36'93
- Neutraal
- Type Auto: 318i E36 '93
Dat is nou jammer , hoopte op een ketting want ik hoor een licht ratelend geluid dat lijkt op een ketting....
Nu moet ik toch maar eens uitzoeken waar dat geluid vandaan komt
Bedankt voor de info
Nu moet ik toch maar eens uitzoeken waar dat geluid vandaan komt
Bedankt voor de info
hoi,
Dan heb ik ook een vraag, ik rij een 320i cabrio (e36).
De eerste toelating of zoiets is op 10 maart 1994. Heb ik dan een ketting? Of?
Paul.
Dan heb ik ook een vraag, ik rij een 320i cabrio (e36).
De eerste toelating of zoiets is op 10 maart 1994. Heb ik dan een ketting? Of?
Paul.
wikipedia: de 43 heeft kettingD@NNY wrote:Na 1994 bij de facelift kregen ze pas een ketting.
Sedans
316i (1990-1993) M40B16
316i (1993-1998) M43B16
Bij introductie hadden de 6 cilinders allemaal ketting, de M50 is dat.
De 4 cilinders kwamen over uit de E30, de M40. Deze had een distributieriem die vaak te vroeg brak. Deze motor is vooral te herkennen aan de verdelerkap voor op de kop.
En inderdaad in '93 kwam de M43 motor met ketting. Deze is te herkennen aan de verdelerloze ontsteking, een bobine die los van de motor zat waar de bougiekabels direct aanzaten. Deze motoren hebben het meeste last van olielekkage langs de distributiedekselpakking.
De 4 cilinders kwamen over uit de E30, de M40. Deze had een distributieriem die vaak te vroeg brak. Deze motor is vooral te herkennen aan de verdelerkap voor op de kop.
En inderdaad in '93 kwam de M43 motor met ketting. Deze is te herkennen aan de verdelerloze ontsteking, een bobine die los van de motor zat waar de bougiekabels direct aanzaten. Deze motoren hebben het meeste last van olielekkage langs de distributiedekselpakking.
Ah vandaar kerim, dat de monteur laatst tegen mij zei na een blik onder den mkap:Kerim wrote: in '93 kwam de M43 motor met ketting. Deze motoren hebben het meeste last van olielekkage langs de distributiedekselpakking.
"De motor is mooi droog/schoon"