Zoals in mijn voorsteltopic reeds verteld, ben ik op zoek naar een andere auto.
Mijn oog heb ik laten vallen op een BMW E46 318i. Wat ik zoek in mijn opvolgende auto is comfort en luxe, cruise control is erg welkom, een degelijke sedan waar meerdere volwassenen in kunnen zitten (ik ben zelf 2 meter), relatief zuinige auto en een degelijke, betrouwbare en goed onderhouden auto waarmee ik jaren vooruit kan. En een lage kilometerstand is voor mij een must, hoge km-stand vind ik al direct een afknapper.
Ik heb ook zitten kijken bij een Audi A4/A6, maar ik vind de BMW voor mij meer voordelen bieden.
Aangezien dit mijn eerste BMW gaat zijn (heb alleen maar Japans gereden en nog steeds, op een enkel Italiaans uitstapje na), zou ik toch graag wat tips horen van meer ervaren mensen of eigenaren van zo'n auto.
Wat zijn de punten waarop gelet dient te worden, op de draagarmrubbers en gebroken achterveren na?
Wat zijn veelvoorkomende problemen of gebreken?
Hoe houdt de auto zich over het algemeen bij divers gebruik?
Gemiddeld gezien, vergt dit type veel onderhoud?
Ik heb er een gezien met een creme/beige interieur. Dit zou helemaal het toppunt zijn als ik er met de tijd eentje hiermee zou kunnen vinden. Is dit een speciale uitgave geweest, of gewoon een beperkte uitgave?
En ditzelfde zou ik willen weten over een dakraam en/of fabrieks af angel eyes?
Kortom, ik heb er geen bloedhaast mee, maar ben graag voorbereid. En wie weet als er een op het pad komt dat het sneller gaat dan verwacht.
Bij voorbaat dank.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Aankoop advies gevraagd BMW E46 318i
Moderator: Moderator Team
Re: Aankoop advies gevraagd BMW E46 318i
Het gaat trouwens een sedan worden en geen coupe.
En ik wil geen grijze, dat vind ik niet mooi ogen. Liefst een donkerblauwe of zwarte en eventueel een antraciet.
En ik wil geen grijze, dat vind ik niet mooi ogen. Liefst een donkerblauwe of zwarte en eventueel een antraciet.
Ik zou voor het facelift model gaan(vanaf 2002) Je heb dan de beschikking over een 143pk sterke motor. De versie daarvoor heeft een 118pk en dat verschil merk je wel.
Dat klopt inderdaad. En het facelift model heeft voor mij ook een antal andere voordelen, fabrieksaf alarm, cruise control. Inderdaad de andere motor.
En wat ik van autoweek.nl begreep, is het facelift model zuiniger in verbruik. Is dit ook daadwerkelijk zo?
En wat ik van autoweek.nl begreep, is het facelift model zuiniger in verbruik. Is dit ook daadwerkelijk zo?