Mijn e36 touring heeft afgelopen december, 2010, een grote beurt gehad. Nu heb ik inmiddels bijna 13.000 km gereden sindsdien en geven de groene lampjes in mijn dashboard aan dat ik al bijna weer aan de beurt ben. Is het normaal om zo rond de 15.000 km de auto een grote beurt te geven? Ik ga namelijk op vakantie en verwacht zeker 3500 km nog te gaan rijden.
Groet
Daan
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Grote beurt
Moderator: Moderator Team
Re: Grote beurt
Wat bedoel je met een grote beurt? een Inspectie 2? Ik weet niet of bij de E36 de lampjes aflopen naar het aantal km of dat ze rekening houden met je rijgedrag. Na een inspectie 2 komt een olieservice volgens mij. Ik zou gewoon de service zoals in de handleiding vermeld staan blijven volgen
Heb een E36 316i en volgens mij lust die elke 15000 verse olie.
Als ik naar mijn gereden km kijk en wat de service interval aangeeft klopt dat ook.
Als ik naar mijn gereden km kijk en wat de service interval aangeeft klopt dat ook.
Gewoon een olieservice doen, dat is voldoende.
Je kan eventueel een nieuw luchtfilter erin zetten maar meer zou niet nodig moeten zijn.
Je kan eventueel een nieuw luchtfilter erin zetten maar meer zou niet nodig moeten zijn.
Echte mannen rijden RWD!!