BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

slecht optrekken bmw e46 318i

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
bmwoss
Neutraal
Type Auto: bmw e46 touring

slecht optrekken bmw e46 318i

Post by bmwoss »

hoi
ik ben in het bezit van een bmw e46 318i touring
maar als ik een keer een snelle start of een keer lekker wil door rijden
dan begint hij intehouden en dat word dan zo erg dat dat het lijktdat je stil blijft staan
maar als ik dan mijn gas los laat en geef dan weer langzaam gas dan vliegt ie in een keer weg
weet iemand wat dit kan zijn
er is niks aan gedaan met filters of tuning
nog mooi origineel

gr bmwoss

markbmw
Neutraal
Type Auto: e39 540i

Re: slecht optrekken bmw e46 318i

Post by markbmw »

wat is het bouwjaar/motorcode?
19 4e1 ? is het waarschijnlijk de lmm

debo
Neutraal
Type Auto: 330i

Post by debo »

Misschien heb ik de oplossing voor je.
Steek de sleutel in het contact en draai naar de accessoire stand. Laat hem daar 10 seconden op staan. Draai de sleutel terug en wacht 10 seconden en start dan de auto.
Haal nu de plus-pool van de accu af en wacht 20 seconden. Daarna weer terug erop, starten en rijden en als het meezit, gaat er een wereld voor je open en heb je de oude bmw weer terug.
E.e.a. reset zich door deze handelingen. Vraag me niet precies wat maar als je dat wilt weten, moet je even surfen. (Het heeft iets te maken met de computer die leert hoe de rijstijl is of zoiets.)
Ik geloofde hier niet echt in toen ik het las maar ik was zo doodziek van dat slechte en hakkelige optrekken dat ik het toch maar heb geprobeerd en verdomd, het werkte.

Succes.

Topic Author
bmwoss
Neutraal
Type Auto: bmw e46 touring

Post by bmwoss »

hoi
ik ga het eens uit proberen
misschien heb ik geluk
alvast bedankt

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Ik heb hetzelfde gehad, de lambdasonde en/of lmm (luchtmassameter) zijn meestal de boosdoeners. Je krijgt geen motorstoringslampje (helaas) Maar de melding is wel uit te lezen.

Trek de stekker van de lmm af, dan gaat de motor over in noodloop. Als hij dan beter rijdt dan weet je genoeg.
Locked

Return to “Archief”