325i wrote:Dat wil ik ook wel eens weten ik heb alleen maar goede ervaringen met de E36 compact
Dus bimmer verklaar je nader
Maar het maakt niks uit kwa degelijkheid de motoren zijn beide degelijk
Gelukkig!
Want ik heb vandaag proefgereden in een zilverkleurige 316i 1.9 E36 uit 2000 met 171.000km en die beviel zo goed, dat ik een verkoopcontract heb getekend.
Motor liep als een zonnetje, geen rare speling of trillingen, alleen iets naar rechts trekken, wordt naar gekeken, uitlijnen.
Of mocht het toch een draagarm of kogel of iets zijn.. wordt met nieuwe apk geleverd. Airco was zo koud, dat je niet te lang je hand voor de uitstroomopening moet houden..
Werkelijk geen krasje of deukje te bekennen en binnen op de hemel na ook heel schoon.
En ik vond hem opvallend pittig rijden, ik heb ook proefgereden met de 316i 1.6, maar die was echt een stuk trager voor mijn gevoel.
Een andere 316i 1.9 met dezelfde km stand als die ik nu heb gekocht, reed ook veel minder goed. Niet lekker oppakken van de motor, licht onregelmatig stationair draaien. (de kap die voor de stekkeringang van computer zit, hing ook nog los... dat vond ik toen al niet echt bemoedigend..) verder was interieur uitgewoond en vond ik al direct een afgekoppelde dikke pluskabel vlakbij de accu, het andere eind vond ik onder de kofferbakmat.. dit deed vermoeden dat er een "petje" met een dikke audio install. in gereden heeft.. Verder stond de auto klaar voor de proefrit met hete motor.. Ja zo kan ik niet horen of de klepstoters tikken natuurlijk... Dus dat was niet zo fijn.
Dan ben ik met deze een stuk beter af denk ik. (blijft afwachten met 2e hands auto natuurlijk, dat weet ik)
Is wel toe aan een beurt, maar dat kan ik zelf wel doen. Er zit nu trouwens 5w40 olie in, zag ik op het kaartje in de auto. Volgens mij zou dat goed moeten zijn, maar dat check ik uiteraard nog.
En dan even verder sparen en dan misschien een paar andere velgen eronder met all season bandjes. Ben ik gelijk klaar.
Oh ja, nog wel even (op de sloop?) een andere hoedenplank scoren, die er nu in zit is verkleurd door de zon en mist links het bevestigingspunt voor het touwtje.
Groeten!
Jelle
Hoorn