BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Probleem bmw e39 IC code 28

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
rende133
Neutraal
Type Auto: 525 tds (e39)

Probleem bmw e39 IC code 28

Post by rende133 »

Beste BMW Forum bezoekers,

Ik kamp met een elektrisch probleem in mijn BMW 525tds (e39). Als ik mijn diagnose kastje uitlees krijg ik de IC foutcode 28 'acoustic transmitter disconnected (gong tone 1/2/3)'. Op internet is hier nergens iets over terug te vinden. De module wordt wel vermeld, maar niemand schijnt deze foutcode te hebben. Ik zou graag willen weten wat voor probleem het is, waar het zich bevindt in de auto en wat ik eraan kan doen.

Ik heb een sterk vermoeden dat dit probleem in verband staat met een elektrisch defect waar de auto last van heeft. De binnenverlichting gaat sporadisch aan tijdens het rijden (natuurlijk met de deuren gesloten). Soms doet de auto dit vaak en veel, soms weken niet. Ik had gehoopt dat dit probleem verholpen zou zijn nadat ik de kofferbakklep, die bij veel bmw's uit dit bouwjaar snel roesten' verleden tijd zou zijn. Ik heb bij het vervangen alle draden nagelopen en kon niets vinden. Na het vervangen van de klep bleef het probleem een tijd uit, ik krijg nu echter wel de hierboven vermelde foutcode.

nogmaals de code;
IC Foutcode 28: 'acoustic transmitter disconnected (gong tone 1/2/3)

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen,

Mvg,

Rende133

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Re: Probleem bmw e39 IC code 28

Post by MAd »

Hallo,

Dat acoustic transmitter disconnected gongtone 1/2/3.

Dat is dus een waarschuwings sinaal, een acoustische zender letterlijk vertaald, dat is het Gong geluid wat is uitgeschakeld, disconnected is uitgeschakeld. En je hebt er zeer waarschijnlijk ook 3 verschillende signalen in, de vesrschillende tonen.

Bij de BMW als er een deur of een kofferklep open staat, en je zou op dat moment rijden als de kofferklep zou opengaan, dan hoor je eesrt een Gong geluid, en een vermelding van hetgeen er open zou staan op het display van de teller.
Maar dat kan niet plaats vinden, want dit is uigeschakeld of losgekoppeld.

Dat kan een stekkertje zijn in het slot, of je moet het instellen via de uitleesapparatuur!

Als dit jou dwars zit, laat de auto dan even uitlezen, dan weet je direct wat het is, en of het ingeschakeld kan worden.

Ik ken het geluid dus wel, bij mij ging de kofferklep onder het rijden ook lichtjes open, omdat ik die niet goed had gesloten.
Doe het protier maar eens open, als je zachtjes rijdt, dan moet eigenlijk dit Gongetje ook tevoorschijn komen en een vermelding op het display.

Met vriendelijke groet,

Ad

janroel
Neutraal
Type Auto: e39 1998

Re: Probleem bmw e39 IC code 28

Post by janroel »

heb ik ook gehad electrische contactslot vervangen en het was over...weet bijna zeker dat dat ook jouw probleem is kost 50 euro :ja:
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”