Hallo, ik heb een probleem met het lichtbeeld na het inbouwen van Xenon verlichting.
Na de inbouw werd het lichtbeeld op een koplampafstelapparaat een soort grote ruit en was er geen scheidingslijn meer
Ik denk zelf dat het komt door strooilicht o.i.d. Ook heb ik gezien dat er geen kapje in de koplamp zit waardoor het licht
recht naar voren kan schijnen en dat het niet allen via de reflector wordt weerkaatst.
Graag uw mening of tips.....
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
E46 318i 1998
Moderator: Moderator Team
Re: E46 318i 1998
Hallo,
Vaak ontkomt men er niet aan dat er heel erg veel strooilicht aanwezig is, maar het ergste is, de tegenliggers worden verblind, kom je de politie tegen, ja, helaas dan heb je pech.
De oorzaak van het strooi licht, je dient een licht ombouw te doen als je een projectorkoplamp hebt, eentje met een dikke lens ingebouwd, dan heb je er veel minder last van.
De lens projecteert de lichtbundel tot een bepaald beeld, en te hebt dan geen rechthoekig vlak meer.
Dus niet alle koplampen zijn geschikt voor de ombouw van Halogeen naar Xenon, daar zal men oop moeten letten als men tot de aankoop gaat van Xenon verlichting.
Ik hoop dat je er iets mee kunt wat ik heb uitgelegd.
met vriendelijke groet,
Ad
Vaak ontkomt men er niet aan dat er heel erg veel strooilicht aanwezig is, maar het ergste is, de tegenliggers worden verblind, kom je de politie tegen, ja, helaas dan heb je pech.
De oorzaak van het strooi licht, je dient een licht ombouw te doen als je een projectorkoplamp hebt, eentje met een dikke lens ingebouwd, dan heb je er veel minder last van.
De lens projecteert de lichtbundel tot een bepaald beeld, en te hebt dan geen rechthoekig vlak meer.
Dus niet alle koplampen zijn geschikt voor de ombouw van Halogeen naar Xenon, daar zal men oop moeten letten als men tot de aankoop gaat van Xenon verlichting.
Ik hoop dat je er iets mee kunt wat ik heb uitgelegd.
met vriendelijke groet,
Ad
-
chillwillnr1
- Neutraal
- Type Auto: e90 325i
heb je enig idee waar ik die koplampen met lens kan vinden van goede kwaliteit? Ik heb er veel gezien met doorgetrokken knipperlicht maar deze geven vaak een kitscherische uitstraling.
Heeft het ook geen zin om Pilot Xenon te nemen omdat dat de beste schijnen te zijn, of zit je dan gewoon met hetzelfde probleem?
Heeft het ook geen zin om Pilot Xenon te nemen omdat dat de beste schijnen te zijn, of zit je dan gewoon met hetzelfde probleem?
-
bemarjan
- 1e Versnelling
- Type Auto: bmw e12 528 1976
kan zijn dat je hetzelfde probleem heb
bij een transporter t5 ook zon zelfde probleem gehad daar was de oplossing inderdaad ook zon kapje ervoor..
je kan anders kijken voor koplampen waar origineel xenon inzit van bmw e34
pilot is goed ja.. maar daar zit ook altijd zon kapje voor..
Mvg Arjan
bij een transporter t5 ook zon zelfde probleem gehad daar was de oplossing inderdaad ook zon kapje ervoor..
je kan anders kijken voor koplampen waar origineel xenon inzit van bmw e34
pilot is goed ja.. maar daar zit ook altijd zon kapje voor..
Mvg Arjan
''chitty chitty bang bang''
[ external image ]
[ external image ]