BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

koppeling voelt zachter aan

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
318ISbreed
Neutraal
Type Auto: 318IS

koppeling voelt zachter aan

Post by 318ISbreed »

Hallo forumleden,

Ik heb sinds vrijdag een (beginnend) probleek met mn koppeling.Tijdens het rijden voelde mn koppelingspedaal,die gewoonlijk BMW hard aanvoelt(hoog aangrijppunt) zachter aan en ik moest dieper intrappen om het aangrijppunt te pakken.Kan het niet echt beter uitleggen.De koppeling doet het verder goed,geen rare toestanden met de versnellingsbak of zo maar ik voel dat hij minder krachtig aan voelt en er minder druk op mn pedaal zit.Ik ga dinsdag naar de garage maar wilde wat suggesties en tips van jullie horen..iemand ervaring hiermee?

groet

Iwan

Kerim
1e Versnelling
Type Auto: E81 116i 2011

Re: koppeling voelt zachter aan

Post by Kerim »

Ze hebben een hydraulische koppeling en het lijkt er op dat je een lekkage hebt of een te laag peil.

Controleer even het peil van de remvloeistof. En of het peil niet lager zit dan het slangetje aan de zijkant van het reservoir. Is dit wel dan ff bijvullen en een tijdje de koppeling intrappen en oppompen.

Topic Author
318ISbreed
Neutraal
Type Auto: 318IS

Re: koppeling voelt zachter aan

Post by 318ISbreed »

sup..bedankt voor je tip,ga er meteen ff naar kijken,mocht mn hulpcylinder lek zijn is dat opp zich wel te doen,weet alleen niet hoe je de hoofdcylinder vervangt..iemand?
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”