hallo

ik had een vraagje,
ik heb een bmw e39 m5 van 2001. nu heb ik me brandstofpomp moeten vervangen omdat deze kapot was maar nu krijg ik me tank niet meer goed dicht.

aan de sluitdop zit een mechanisme wat op de bodem in een ovaal rondje valt.
maar om dan de sluitring vast te draaien zit er zoveel spanning op dat deze er gewoon weer afspringt.

moet hiet zoveel spanning opstaan? volgens mij niet want zo dichten de rubbers ook slecht af als daar zoveel spanning opsta.

zou ik het mechanisme een stukje in kunnen korten door er een stukje af te zagen zodat er minder spanning op komt?

mvg mickel

BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
	- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
tank van e39 sluit niet !!!!
Moderator: Moderator Team
Re: tank van e39 sluit niet !!!!
De pomp zou er zo in moeten vallen dat je hem met je hand er volledig op zijn plaats kan drukken. zit de pomp of het vlotter wel goed?

de pomp zit wel goed. heb de pomp los gekoppeld en eruit gehaald en dan alleen de vlotter erin gestoken en dit gaat zo zwaar dat we hem met 2 man erin moeten steken en de ring erop moeten draaien.
moet hier zoveel druk op dat deksel staan?

moet hier zoveel druk op dat deksel staan?
Dat hoort idd niet zo zwaar te gaan. Het laatste stukje gaat wel iets zwaarder, maar is met 1hand in te drukken.
Er zitten verschillende kamers onderin als je erin kijkt. je moet echt zorgen dat je de vlotter op de juiste plek begeleid.

Er zitten verschillende kamers onderin als je erin kijkt. je moet echt zorgen dat je de vlotter op de juiste plek begeleid.
dank je is opgelost
bedankt voor de reacties

bedankt voor de reacties