BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E?? nummer?

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Shortwayz
Neutraal
Type Auto: BMW 3 Touring 318i

E?? nummer?

Post by Shortwayz »

Goede morgen allemaal,

Ik heb sinds dit jaar voor het eerst een BMW en wel een Touring 318i.

Ik ben op zoek naar een paar mooie 17 inch velgen ... het liefst 194 M style en nu weet ik wel dat ik dit kan posten in het "GEVRAAGD" onderdeel van dit forum ... maar ik dacht ik neem het terloops nog even mee 8-)

Waar het feitelijk om gaat is dat er op Marktplaats nogal wat velgen aangeboden worden en daar staan allerlei E-nummers, blijkbaar type nummers bij. Zoals trouwens ook in de titel van dit forum zie ik :oops:

Ik ben aan het zoeken geweest welk nummer dan bij mijn 3 Touring van 2009, die met de nieuwe facelift, hoort, maar ik kan het niet vinden.

Kan iemand mij daar even mee helpen?

Alvast bedankt,

Edwin.

sjimmy
Neutraal
Type Auto: bmw e 46

Re: E?? nummer?

Post by sjimmy »

E-certificaatnummer. De band voldoet aan de Europese norm ECE R 30. Achter de E staat de code voor het land waar de band gekeurd is Dus het gaat erom dat de steek van de velg goed is dan moet hij hij passen mvg jimmy

Kerim
1e Versnelling
Type Auto: E81 116i 2011

Post by Kerim »

Nee ik denk dat hij het model nummer bedoelt. Zoals jouw auto, een 3 serie touring uit 2006 is de E91. dat model is de E9x met dan voor de sedan E90, voor de touring de E91 dan, voor de coupe E92 en cabrio E93. bij oudere modellen had je dan voor alle soorten van dat type 1 E nummer. zoals van '83 tot '91 was de E30, en van '91 tot '98 de E36 en van '98 tot 2005 de E46 als types voor de 3 serie.

sjimmy
Neutraal
Type Auto: bmw e 46

Post by sjimmy »

ja dat zou ook kunnen (:
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”