hallo ,
Ik ben in bezit van een 535DA , M sport. De wagen heeft een km stand van 151dkm.
Sinds een poosje heb ik last van een wisselend toerental bij lagere snelheden , tussen 80 en 120 km per uur.
Het toerental schommelt ongeveer 200 rpm.
Het euvel doet zich uitsluitend voor bij koude motor. Ook krijg ik het idee dat bij koude motor de bak iedere keer schakelt, dus op en af.
Bij warme motor is dit over.
De bak schakelt overigens zeer soepel, zonder schokken.
Heeft er iemand ervaring hiermee ?
Is dit de koppelomvormer ?
Graag een reactie. Ik wil hier heel graag iets aan doen.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
wisselend toerental
Moderator: Moderator Team
Re: wisselend toerental
Klinkt als een defecte koppelomvormer, de bak schakeld niet maar de lock up in de koppelomvormer wordt er op gezet en gaat er weer af omdat hij slipt. Je kan hem goed testen door rond de 80km/h te gaan rijden en zorgen dat hij in zn 6 staat en dan rustig gas te geven hij mag niet terug schakelen. Indien de koppelomvormer ver heen is begint de auto te dreunen en te schokken.
Veel succes
Veel succes