BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

316ti help!

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Kerim
1e Versnelling
Type Auto: E81 116i 2011

Re: 316ti help!

Post by Kerim »

Probeer eerst de bobines ja. je kan bij lopende motor de stekker van iedere bobine ff loshalen en kijken of hij erop reageert. Als een cilinder niet reageert doet ie dus niet mee. Dat is het makkelijkste om zo te doen.

Ten tweede kan het ook de nokkenas sensor zijn die niet goed is waardoor die storing erin staat. Ook dit komt nog wel eens voir. Maar daar zou hij niet zo snel zo van gaan stotteren.

Dan nog kan het bij deze motoren wel alleen maar 1 tandje verspringen zonder dat de rest verspringt of kapotgaat. Dat kan je bij deze motoren echt niet uitsluiten. Ze hebben ook niet voor niets voor achteraf een overspringbeveiliging te verkrijgen is.

ArnoldC
1e Versnelling
Type Auto: 318 D Compact (E46)

Post by ArnoldC »

Heb ik inderdaad ook wel eens gezien, nu je het zegt! toen stond er 1 nokkenas niet goed ofzo... vind ik toch apart.

Topic Author
Megalodon
Neutraal
Type Auto: 316TI compact

Post by Megalodon »

Ik vermoed dat ik er een kapottenbobine heb uitgehaald, hij was van binnen helemaal wit uitgeslagen, zelfde met de bougi. Hij word dadelijk vervangen, ik hoop dat dat het probleem is,

Gr. Sean

Topic Author
Megalodon
Neutraal

Post by Megalodon »

De bobine + bougies zijn vervangen, maar het probleem is nog niet helemaal weg, eerst loopt hij super tot 3000 touren, daarna hoor je hem weer op 3 cilinders terugvallen. morgen word er naar de ketting en nokkenassen gekeken, als die goed zijn worden de nokkenas sensoren vervangen.

Mvg Sean

Kerim
1e Versnelling
Type Auto: E81 116i 2011

Post by Kerim »

Ok succes daarmee. let wel op met speciaal gereedschap erop zal er maar een minimaal verschil zijn. meestal verschiet de inlaatnokkenas een tandje. Dan past et gereedschap er net niet goed op. en vergeet niet een blokkeerpalletje te halen zowiezo dat overspringen in de toekomst niet meer kan ;)

Topic Author
Megalodon
Neutraal

Re: 316ti help! update!

Post by Megalodon »

Beste mensen,

Het is al uitgesloten dat het de ketting niet is, we hebben gisteren de compressie op de cillinders gemeten en die was goed.
We hebben er een stukje in gereden en als je zacht gas blijft geven loopt hij goed, ook stationair loopt hij perfect.
Als je wat harder het gas indrukt dan begint hij te stotteren en gaat het motor lampje branden.
Na hem daarna te hebben uitgelezen kwam er de storing 1345 uit, nokkenas sensor en bobine alweer

Maar het lijkt me sterk dat er nog een bobine kapot is?
Locked

Return to “Archief”