Na mij netjes te hebben voorgesteld op het forum plaats ik hier de vragen die heb over mijn zojuist aangeschafte E61.
Ik heb de wagen particulier gekocht, en ik vermoed dat een aantal klachten die de wagen heeft, deze eigenaar al wist... Maar goed... de wagen was niet te duur (16.000 in belgie ) en is FULL FULL option, en we zijn er echt super blij mee. ( voordat we namelijk deze BMW aanschafte hebben we net een nieuwe dochter aangeschaft
Aangezien mijn vader 44 jaar chef werkplaats is geweest bij Mercedes Benz, kunnen we erg veel zelf. Hij heeft er niet veel zin meer in, maar voor mij wil hij wel een uitzondering maken
De meeste dingen hebben we al opgelost, maar er zijn nog twee dingen die overblijven, en waarvan ik bij 1 de vraag heb of iemand weet wat we er mee kunnen doen..
- De airco moest bijgevuld, moest 200 gram bij, en hij lijkt nu in orde te zijn... even afwachten of het niet een lek is, maar op 5 jaar 200 gr bijvullen lijkt me niet zo een probleem.
- De grote beurt hebben we gedaan, en via deze link hebben we ook de boordcomputer gereset zodat we weten wanneer weer olie vervangen moet worden: http://www.diagnosticsolutions.ie/iopen ... %20E60.pdf
- Achterlich was geoxideerd op de stekker, en had daardoor foutmeldingen in de boordcomputer. Heb een nieuwe / tweedehandslamp op markplaats besteld, en die is ook binnengekomen.
Allemaal perfect tot nu toe, en kosten zijn nog niet erg uit de pan gerezen.. maar nu hebben we ook nog dat het Panorama dak lekt, en we denken dat de afvoeren verstopt zijn, en daardoor het water in de wagen loopt. Nu mijn vraag is:
weet misschien iemand waardoor het water de wagen in kan komen? Zijn de rubbers versleten? Toch afvoeren verstopt?
Waar zitten de afvoeren van het dak? kun je die schoonblazen met een compresor? moet de hemel daar voor uit de wagen?
Kortom ik zoek iemand die dit misschien al eens aan de hand heeft gehad... Het dak werkt prima, buiten dat hij een beetje plopt als hij op kiepstand wordt gezet, maar dat was volgens de dealer een kwestie van afstellen.
Mocht iemand een idee hebben, of in ieder geval weten waar de afvoeren van het dak zitten, hoor ik dit graag.
Bedankt
Ron