BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

xenon ombouwset

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
andré
Neutraal
Type Auto: 318d

xenon ombouwset

Post by andré »

Hoi

Ik wil eigenlijk mijn koplampen om laten bouwen naar xenon verlichting.
Hier en daar hoor ik dat er nogal verschillende setjes zijn en dat er nogal wat storingen in voorkomen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes andré

glasya
1e Versnelling
Type Auto: E36 316i

Re: xenon ombouwset

Post by glasya »

Heb zelf geen ervaring ermee, maar lees wel veel tevreden reacties over de setjes van Pilot en dan iets van de 7000 of 9000 lampen
BMW E36 316i Coupé
Mercedes C180 Esprit Sedan

sebasel
2e Versnelling
Type Auto: e36M3 & e46 320d touring

Post by sebasel »

praten we hier over een E46 ??

ga dan opzoek via ebay de voor een paar orginele lampen een condesator er tussen ( kost 25 euro als je neit zelf wil hobbyen dan heb je een plug en play systeem bevalt mij uitstekend

Nexus
Neutraal
Type Auto: Z4 3.0i

Post by Nexus »

Heb bij mijn vorige auto (een Leon) een setje uit Hong Kong besteld. En dat werkte prima. Hebben destijds heel veel mensen gedaan en heb niets over storingen gehoord. Las dat deze uit dezelfde fabriek als Pilot kwamen... of het waar is kan ik niet bevestigen.

Hier het linkje:
http://pc-link.biz/catalog/index.php?cP ... =2a&page=2

Ben je voor 39 euro klaar, gratis wereldwijde verzending.

Lexus
Neutraal
Type Auto: Bmw 318i e36

Post by Lexus »

Ik heb een setje gekocht via cargoods, werkt perfect nog nooit problemen mee gehad.

bmweeke
Neutraal
Type Auto: bmw 520dt

Post by bmweeke »

Ik heb zelf ook geen xenon. Had het eens nagevraagd bij een bmw dealer. Het om laten bouwen naar xenon kost, ga even zitten, 3800 euro. Hij zei dat de lampen van de aftermarket setjes te heet kunnen worden voor de koplampunit waardoor de boel kan smelten etc. Had ook nog iets te maken met het kunnen afstellen van de lampen, dit moest ook aangepast worden. De regelaar moet vervangen worden en de gehele koplamp units

een vraag terzijde. De zg. angeleyes lampen, kan men deze wel gewoon vervangen, indien men gewone halogeen lampen heeft, door lampen die feller wit zijn?

gr.

stefw1989
Neutraal
Type Auto: BMW 1 serie 3drs/2010

Post by stefw1989 »

Hi

Ik heb een BMW 1 serie uit 2010 (eind)(3drs, full option) heb deze voorzien van Xenonverlichting zowel Dim + Mistlamp.
KoplampUnit smelten is onzin. Xenon is maar 35watt. Normale lampen zijn: 55watt en 100watt.
Echter heb ik wel heel strict uitgezocht welke set ik moest hebben. Maar dat is: Lince Electronics (lince.nl) .

Deze volgende producten heb ik:
(Dimlichten) H7R - Lince Electronics - 6000K - CANBUS
+ Warning Canceller (Zekerheid, eigelijk niet nodig, aangezien het zonder storingen werkt)

(Mistlampen) H11 - Lince Elecetronics - 6000K - CANBUS
+ Warning Canceller (Zekerheid,eigelijk niet nodig, aangezien het zonder storingen werkt)

(Stadslichten) CANBUS W5W LED van Lince Electronics.

zie: lince.nl

Let op bij het bestellen: dat je wel CANBUS Ballast selecteert en niet de SLIM.
Pilot Xenon (Bekendste ter wereld) geeft bij mij incl. storingskabel/s Storingen. Lince geen!

By Stef

PS. R Lampen zijn:
H7 R voor reflectorsystemen, het meest traditionele lichtbundelsysteem.

De H7R is een afgeleide van de D2R oem xenonlamp. Die werden gebruikt op de eerste auto's die af fabriek met xenon uitgerust werden. Deze wagens hadden ook reflectorspiegels. Daarna is men overgeschakeld op de projector's. Hier werden dan de D2S xenonlampen gebruikt in combinatie met een halve bolle lens om de verblinding tegen te gaan. Het probleem met de reflectorspiegels, is dat het onderste gedeelte van de spiegel terug omhoog schijnt. Zet je er een gewone H7 xenon kit in, zonder de afgemarkeerde stukken die de H7R wel heeft, dan gaat het licht onderaan terug omhoog schijnen, recht in de ogen van je tegenliggers. Het andere nadeel van een reflectorspiegel is dat je aflijning nooit echt heel mooi is in vergelijking met een projector.

MAd
3e Versnelling
Type Auto: 525i Touring E39

Post by MAd »

Hallo BMW vrienden,

Voor de beste licht opbrengst ga dan niet boven de 6000 Kelvin, Kelvin is de kleur van het licht.
Alles boven de 6000 Kelvin word blauwer en geeft een mindere licht opbrengst!

Ik zelf vind dat blauwe tot Paars/blauwe niet mooi en vind het vooral storend, maar dat is natuurlijk de mening van een ieder.
Functionaliteit doet natuurlijk wel mee, en dat is hetgene wat ik dus al beschreef, ga tot max. 6000 Kelvin.

Wat Stef al beschreef, dat men bij Lince.nl het juiste adres is voor dergelijk materiaal, dat klopt dus helemaal.
Deze is dus ook lid van een BMW forum, hij kan u de juiste set Xenon aanbieden, zonder dat u allerlei storingen krijgt gemeld.
Hij weet dus precies wat u nodig heeft voor uw BMW, en kan u een gedegen advies geven.
De service van Lince.nl is ongekend goed, wat ook erg belangrijk is natuurlijk.

Wat ik er nog wilde bij vermelden, als u problemen heeft met de stelnokken van uw E39 koplampen die wel eens afbreken vooral bij de FaceLift modellen, dan kan u deze ook bij Lince.nl in Dordrecht van aluminium bestellen, dat heb ik reeds ook al gedaan, deze stelnokken kunt u echt niet bestellen bij de dealer, zij melden ook aan u, dat u nieuwe koplampen dient te bestellen! Een erg dure grap voor de FL ( Face Lift ).

Kijkt u een gerust op de site van Lince.nl

U kunt hem ook gewoon mailen!

Met vriendelijke groet,

Ad

stefw1989
Neutraal
Type Auto: BMW 1 serie 3drs/2010

Post by stefw1989 »

Niemand reactie op : http://www.bmwforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=6599 ?
Bedankt. Bye Stef

blackpurpel
Neutraal
Type Auto: E46

Post by blackpurpel »

hoi allemaal',

Stef bedankt.Ik heb een ook xenon ombouw set bij lince.nl (dordrecht) gekocht voor mn E46.
Goede service. Makkelijk aan te sluiten.
Ik heb een H7R+ set 8000K. De R+ raden ze me aan omdat ik een reflector unit heb en dan is het "bolletje"
op een paar plekken afgescherm zodat de tegenliggers geen hinder van jou licht hebben.

P.S.Dit ook even voor andere lezers die aan het googlen zijn voor juiste oplossing of goed idee.

Mvg.

iRob
Neutraal

Post by iRob »

Hallo,
Ik heb sinds kort een E91 op de kop weten te tikken met bijna alles er op en er aan.
Ik mis alleen xenon verlichting, als je xenon verlichting wilt, moet je dan per sé de hele unit vervangen?
En ik heb altijd begrepen dat als je xenon verlichting wilt/hebt, je dan eigenlijk koplampsproeiers moet hebben.
Locked

Return to “Archief”