Na met veel plezier een Saab 9-3 te hebben gereden wil ik aanstaande zomer wat anders gaan rijden. Ik heb geen gezin, ben 2 meter lang, auto moet zowel in de stad als op lange afstanden prima rijden, ik rijd weinig km's (dus benzine) en: ik wil met plezier rijden! Er moet een brede

Ik heb diverse auto's overwogen, die uiteindelijk allemaal zijn afgevallen:
- Alfa 147 (gewoon te crappy, voelt niet degelijk aan, toch net wat krap)
- Peugeot 407 (erg mooi, oogverblindende grill en voorlichten, maar ZOVEEL slechte elektronica, schijnt echt onbetrouwbaar te zijn)
- Volvo S60 uit 2001 (lang getwijfeld, want echt een mooie slee. Supercomfortabel. Maar misschien voor later, meer om lekker rustig mee te cruisen, beetje saai misschien ook en zwaar en voorwielaandrijving)
En nu ben ik eruit: ik wil een BMW! De vraag is alleen welke. De 5 serie is denk ik net te zwaar en te duur voor me. Blijft over de 3 serie, ik dacht aan een van na 2000. Ik wil per se een station, want ik vind de sedan gewoon niet zo mooi (kwestie van smaak, beetje financieel adviseursauto).
Nu zie ik diverse BMW's staan op marktplaats en gaspedaal e.d. en ik dacht te gaan voor een 318i Touring facelift uit 2002. Die motor heeft geloof ik een prijs gewonnen en volgens mij is 143pk wel een mooi compromis: zuinig genoeg en licht genoeg, maar ook genoeg pit. Alleen zijn de 2002 318i redelijk schaars, of ze hebben extreem veel kilometers.
Nu is mijn vraag: is het verstandig om rustig te zoeken naar een goede 318i facelift, of kan ik beter een oudere 320i 6 cylinder nemen? Of is een 318i uit 2000 ook gewoon prima? En wat zijn een beetje kilometerstanden die ik niet meer moet willen? Wat zijn een beetje de voor- en nadelen van de keuzeopties die ik heb in mijn prijsklasse?