BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aankoopadvies 3 serie E46

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Menno_M
Neutraal

Aankoopadvies 3 serie E46

Post by Menno_M »

Beste mensen,

Na met veel plezier een Saab 9-3 te hebben gereden wil ik aanstaande zomer wat anders gaan rijden. Ik heb geen gezin, ben 2 meter lang, auto moet zowel in de stad als op lange afstanden prima rijden, ik rijd weinig km's (dus benzine) en: ik wil met plezier rijden! Er moet een brede :D op mijn gezicht zitten als ik de sleutel omdraai. Dat mag wat kosten, maar ik ben niet van plan onnodig 1500 kg te gaan rijden met een 3.0 6 cylinder als jullie me begrijpen. Aanschafprijs ca 5 a 6 k.

Ik heb diverse auto's overwogen, die uiteindelijk allemaal zijn afgevallen:
- Alfa 147 (gewoon te crappy, voelt niet degelijk aan, toch net wat krap)
- Peugeot 407 (erg mooi, oogverblindende grill en voorlichten, maar ZOVEEL slechte elektronica, schijnt echt onbetrouwbaar te zijn)
- Volvo S60 uit 2001 (lang getwijfeld, want echt een mooie slee. Supercomfortabel. Maar misschien voor later, meer om lekker rustig mee te cruisen, beetje saai misschien ook en zwaar en voorwielaandrijving)

En nu ben ik eruit: ik wil een BMW! De vraag is alleen welke. De 5 serie is denk ik net te zwaar en te duur voor me. Blijft over de 3 serie, ik dacht aan een van na 2000. Ik wil per se een station, want ik vind de sedan gewoon niet zo mooi (kwestie van smaak, beetje financieel adviseursauto).

Nu zie ik diverse BMW's staan op marktplaats en gaspedaal e.d. en ik dacht te gaan voor een 318i Touring facelift uit 2002. Die motor heeft geloof ik een prijs gewonnen en volgens mij is 143pk wel een mooi compromis: zuinig genoeg en licht genoeg, maar ook genoeg pit. Alleen zijn de 2002 318i redelijk schaars, of ze hebben extreem veel kilometers.

Nu is mijn vraag: is het verstandig om rustig te zoeken naar een goede 318i facelift, of kan ik beter een oudere 320i 6 cylinder nemen? Of is een 318i uit 2000 ook gewoon prima? En wat zijn een beetje kilometerstanden die ik niet meer moet willen? Wat zijn een beetje de voor- en nadelen van de keuzeopties die ik heb in mijn prijsklasse?

bmwliefhebber
Neutraal
Type Auto: BMW 330i e46

Re: Aankoopadvies 3 serie E46

Post by bmwliefhebber »

Tsja, goede vraag.

Waar ga je voor? Bouwkwaliteit? Imago? "Handige auto"? Sportief?
Als je BMW kiest, gaat het gevoel meespelen. Bij mij tenminste wel.

Freude am Fahren betekent voor mij in een nut shell: 6 cilinder en dóóórtrekken met die hap! :ja:

groet,
Liefhebber

Topic Author
Menno_M
Neutraal

Post by Menno_M »

Mmm, ik ga eens wat opties naast elkaar zetten.

Maar is 143 pk te licht of ook best pittig nog?

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Ik heb ook menig 6 cilinder gereden in de bmw en dat is inderdaad de echte freude am fahren. Qua verbruik scheelt het ook niet heel veel. Of je nu 1 op 9 a 10 rijdt of 1 op 11 a 12.

Ik zou mijn 318 e46 graag verruilen tegen een 325. Maar met een 318 is ook niks mis. Alleen als je toch voor een occasion met een wat hogere kmstand moet gaan, speel dan op safe en neem een degelijkere 6 cilinder. Tourings zijn inderdaad zeldzaam, maar blijven daarom ook erg waardevast. :ja:

Topic Author
Menno_M
Neutraal

Post by Menno_M »

Mmm, ja ik heb vaker gehoord: een 6 cilinder is degelijker. Is dat echt zo? En waarom eigenlijk? Is het daarbij niet zo dat de motoren het probleem uberhaupt niet zijn? Dat die lachend 3 ton rijden

badeendje
1e Versnelling
Type Auto: E39 520i manual

Post by badeendje »

Ik heb afgelopen week een 318 gekocht met iets meer dan 2,5ton op de teller.Wel met complete onderhoud en dergelijke erbij.

Mijn adviezen waren:
Rubbers achteras.Die kunnen speling geven
Kijken of alle electra werkt
Airbags of ze geen storing geven.Ik heb die dus wel in de bijrijdersstoel zitten , maar dat is te verhelpen.

Verder valt het erg mee.
Zijn degelijke auto's
-=* Badeendje*=-

✕ E30 Coupe 335i man (Crashed and sold for drift)
✕ E36 Sedan 318i aut (sold)
✕ E46 Sedan 318i man (sold)
✕ E39 Sedan 520i man (sold)
✓ E34 Sedan 535i aut (sold)
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”