hallo weet er ook iemand waar ik de caterventilatie kan vinden??
het gaat om een E46 uit 2002 6 cill
alvast bedankt.
Mvg. Erdal
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
carterventielatie E46
Moderator: Moderator Team
Re: carterventielatie E46
Hallo beste Erdal,
Vraagt u dat omdat u bang bent dat deze verstopt zou kunnen zitten?
Heeft u een benzine uitvoering, als de carter ontluchting verstopt zou zitten bij een benzine uitvoering, dan start hij gewoon niet.
Dit is eigenlijk net zo, als de uitlaat dicht zit, daan start een benzine auto ook niet!
Bij een diesel is dat geheel anders, deze heeft een veel hodere werkdruk als compressie, deze start wel bij een verstopte carter ontluchting en een verstopte uitlaat, ook al zou deze open barsten.
Kijk maar eens naar een uitlaat onder water, een diesel loopt gewoon verder, een benzine auto stopt met lopen.
Hopelijk heb ik uw vraag nu kunnen beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Ad
Vraagt u dat omdat u bang bent dat deze verstopt zou kunnen zitten?
Heeft u een benzine uitvoering, als de carter ontluchting verstopt zou zitten bij een benzine uitvoering, dan start hij gewoon niet.
Dit is eigenlijk net zo, als de uitlaat dicht zit, daan start een benzine auto ook niet!
Bij een diesel is dat geheel anders, deze heeft een veel hodere werkdruk als compressie, deze start wel bij een verstopte carter ontluchting en een verstopte uitlaat, ook al zou deze open barsten.
Kijk maar eens naar een uitlaat onder water, een diesel loopt gewoon verder, een benzine auto stopt met lopen.
Hopelijk heb ik uw vraag nu kunnen beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Ad
is benzine
maar kan smurrie inzitten volgens de dealer, heb namelijk veel olie verlies, elke 2 weken moet ik 1.5 tot 2 liter olie bijvullen,
heeft u nog andere suggesties wat het kan zijn?? ik ruik wel afentoe olie lucht binnen???
alvast bedankt
maar kan smurrie inzitten volgens de dealer, heb namelijk veel olie verlies, elke 2 weken moet ik 1.5 tot 2 liter olie bijvullen,
heeft u nog andere suggesties wat het kan zijn?? ik ruik wel afentoe olie lucht binnen???
alvast bedankt
-
ArnoldC
- 1e Versnelling
- Type Auto: 318 D Compact (E46)
Lijkt inderdaad op een carterventilatie probleem. Deze zit onder het inlaatspruitstuk en is niet een heel mooi karweitje om te vernieuwen. Verder willen de 6 cilinders wel eens een flinke slok olie verbruiken, hoeveel rijd je in 2 weken? Dat lijkt me toch wat vaak om zoveel bij te moeten vullen. Welke olie gebruik je? Verder komt een lekkende kleppendekselpakking ook regelmatig voor. Als er olie op het uitlaatspruitstuk lekt kan dit een oliegeur veroorzaken. Maar als het dat alleen zou zijn zou je ook olievlekken op je stoep moeten hebben. Hoop dat je hier wat mee kunt.
Groetjes, Arnold
Groetjes, Arnold
hey Arnold C
ik rijd maar 300-400 km per week, ik gebruik 5w30 LL04 van Castrol dat is mij aangeraden door de dealer, ik moet het voor elkaar krijgen, heb de auto nog maar net 8 maanden, en heb er niet veel veel lol kunnen hebben omdat ik er heel voorzichtig mee ben, en geen lange afstanden mee aandurf door het olieverbruik/ lekkage.
ik zal die kleppendekselpakking controleren, aangezien ik olie binnen ruik, kan dat ook door de carterventilatie komen dat ik het binnen ruik??
Mvg. Erdal
ik rijd maar 300-400 km per week, ik gebruik 5w30 LL04 van Castrol dat is mij aangeraden door de dealer, ik moet het voor elkaar krijgen, heb de auto nog maar net 8 maanden, en heb er niet veel veel lol kunnen hebben omdat ik er heel voorzichtig mee ben, en geen lange afstanden mee aandurf door het olieverbruik/ lekkage.
ik zal die kleppendekselpakking controleren, aangezien ik olie binnen ruik, kan dat ook door de carterventilatie komen dat ik het binnen ruik??
Mvg. Erdal
hey erdal kardes ik heb het zelfde probleem ik zit per week 1L olie bij te vullen..