BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Geluidskwaliteit 3 serie E90 vs 1 serie E87

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
RJB
Neutraal
Type Auto: BMW 118d en BMW 318i

Geluidskwaliteit 3 serie E90 vs 1 serie E87

Post by RJB »

Beste allemaal,

Ik heb een 1 serie e87 en sinds kort een 3 serie e900, beide uit 2008.

Ik ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit uit de radio van mijn 1 serie, toen ik de radio van de 3 serie had gehoord viel de kwaliteit van het geluid erg tegen.

Zitten er in een 1 serie andere en betere speakers als de 3 serie? Of ligt het aan de radiomodule zelf?

Ik heb 2 foto's van de wagens toegevoegd, misschien kunnen jullie aan de auto's zien wat precies de verschillen zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ external image ] [ external image ]

WdePundert
3e Versnelling
Type Auto: 118I

Re: Geluidskwaliteit 3 serie E90 vs 1 serie E87

Post by WdePundert »

Wat de verschillen zijn weet ik niet, maar toen ik mijn 118i kocht viel ik ook meteen voor de relatief goede geluidskwaliteit.
Verba volant, scripta manent.

Topic Author
RJB
Neutraal

Post by RJB »

Klopt, ik heb wel eens gelezen dat mensen erg ontevreden waren over hun geluid in de 1 serie, maar ik vind mijn audio systeem erg goed. Misschien hebben ze ooit een upgrade doorgevoerd. Ik heb wel eens een standaard 1 serie van de dealer mee gekregen, daarin was het geluid dramatisch, die had geen idrive en het was nog het oude model voor de facelift. Misschien heeft dat er ook mee te maken.

mr_plugin
Neutraal
Type Auto: 320d, 118i

Post by mr_plugin »

ik heb 1 serie en 3 serie allebei van b.j. 2010 allebei met standaard speakers set ... geluid in 3 serie is veel beter dan in 1 serie ... misschien ligt het aan persoonlijke voorkeuren?

Topic Author
RJB
Neutraal

Post by RJB »

Het zou kunnen, maar het verschil is vrij groot, ik denk dat er misschien in latere versies een update is gedaan. Misschien weet iemand dat beter uit te leggen. Er is zowieso ook een groot verschil met de standaard radio's en modellen met idrive business of pro

Bimlove
1e Versnelling
Type Auto: 318dA

Post by Bimlove »

Misschien heeft de auto met het betere geluid wel een optie voor een betere stereo ?
Je kan kiezen uit 3, de standaard, een iets betere en 1 met extra versterker en subwoofers.
Je kan optie 1 en 2 niet zien, bij optie 3 staat de naam van de speakers vermeld op de tweeters.
Bye,
Bimlove.
Locked

Return to “Archief”