BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aankoop 520d (vanaf 2005) waar op te letten?

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
chicco68
Neutraal

Aankoop 520d (vanaf 2005) waar op te letten?

Post by chicco68 »

Beste BMW liefhebbers!

Op dit moment ben ik in het bezit van een Audi A6 Avant 3.0 V6 quattro. Aangezien ik binnenkort voor mijn werk meer km's moet gaan maken ben ik aan het kijken voor een BMW 520d van rond de 12.000 Euro. Aangezien dit de 1e keer zou zijn dat ik een BMW koop hoop ik op jullie kennis en kunde.
Of dit nu een touring of een sedan wordt maakt mij verder niks uit, maar ik zie toch wat verschillen als ik op diverse sites kijk:
* de ene keer is een 520d voorzien van een B-label (touring business/Sedan Corporate) en de andere keer van een D-label (Sedan Corporate Executive). Verder zie ik dat de touring business een gemiddeld verbruik heeft van 6,1/100 terwijl de sedan corporate executive een gemiddeld verbruik heeft van 6,9/100 terwijl de sedan maar 20 kg zwaarder is......
Mijn bedoeling is in ieder geval om zo zuinig mogelijk te gaan rijden (en derhalve kijk ik dus ook niet naar een 530d).

Voor de prijs waar ik voor kan kijken zit ik met km-standen van rond de 220.000 - 270.000km.
Zijn er (met name met deze km-standen) zaken waar ik op moet letten?
Zoals:
* is het raadzaam een automaat te pakken met deze km-stand of kan ik beter kijken voor een schakel?
* rond welke km-stand zou normaal de distributieriem, spanrollen etc vervangen moeten worden?
* is er een grote kans aanwezig dat bij deze km-standen een specifiek onderdeel vaak de geest geeft en zo ja, welk onderdeel?

Alvast bedankt voor de genomen moeite !!

Chicco
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”