Hallo,
Sinds een week wil mijn auto niet goed starten als deze warm is, het betreft een 318D e46.
's morgens is er niets aan de hand.
Vanmiddag toen de auto een half uur stil had gestaan wilde hij na 4 keer doorstarten nog niet aanslaan, toen ik bij de 5de poging iets gas gaf sloeg hij meteen aan.
Het vreemde is ook dat er verder niets aan de auto te merken is, hij loopt goed stationair, houdt niet in en het verbuik enzo is ook normaal.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Groeten,
Roelant.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Warme motor start slecht.
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: 318D
Warme motor start slecht.
BMW 318D E46 '03
Ford Transit dubb. cab. 2400TCDI '07
VW T3 transporter pickup enk. Cab. 1600D '86
VW T3 caravelle 8-pers. 2100 benz. '89
Re: Warme motor start slecht.
Ik denk dat dit een m47tu motor is. En ik gok een defecte injector! Dit is zelf te testen ( als je handig bent ) Haal de retour leidingen los van je injectoren en meet of de retour van de injectoren gelijk zijn. Indien er 1 meer retour heeft is deze injector defect. Veel succes
-
- Neutraal
- Type Auto: 318D
Re: Warme motor start slecht.
Beste Montana81,
Je had gelijk
, er was idd 1 injector kapot.
Ik heb alleen de defecte laten vervangen, de andere 3 waren nog redelijk en aangezien ze € 200,00 p/st kosten.....
Hopelijk houden deze het nog even vol, anders laat ik ze alle drie alsnog vervangen.
Groeten,
Roelant.
Je had gelijk

Ik heb alleen de defecte laten vervangen, de andere 3 waren nog redelijk en aangezien ze € 200,00 p/st kosten.....

Hopelijk houden deze het nog even vol, anders laat ik ze alle drie alsnog vervangen.
Groeten,
Roelant.
BMW 318D E46 '03