Beste lezers,
ben in het bezit van een:
BMW X5
E 70
3.0 diesel
bwj 2008
kmst.155000
Garantie tot 7 september 2012
Mijn probleem:
Eerste keer ben ik opgestart in Rotterdam waardoor de accu geheel ontladen was (plat), accu 3 maanden oud. Dealer heeft er uiteindelijk een gel accu in gezet om dit probleem te tekkelen. Had wel de opmerking dat ik veel korte ritten rijdt.
Nu inmiddels 2 keer laten opstarten in het buitenland door een BMW servicedienst. Echter nu zeer veel lange ritten gereden ca 400 km.
Er is een lek test gedaan en alles is oké! echter ik zit nu nog met hetzelfde probleem. Wie weet wat de oorzaak kan zijn ?
In afwachting op jullie reactie,
Bertram Veltrop
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
X5 opstarten accu te lage spanning
Moderator: Moderator Team
Re: X5 opstarten accu te lage spanning
Er is een probleem met het brandstoffilter verwarming. Indien deze storing aanwezig is ziet de dealer dat met uitlezen als vervolgens een energie diagnose gedaan wordt met de tester komt dit ook naar voor.
Indien er extreem veel korte stukken gereden worden kan er een omcodering gedaan worden speciaal voor korte stukjes. De naloop van de auto wordt dan verkort. Dwz dat de navi al na 20 min uit gaat en daarna dus al opnieuw moet opstarten, als het goed is kan je nu na een ruim half uur de auto starten en is de navi direct aanwezig. Dit geld voor meer componenten zoals telefoon etc. Dit kan echter niet indien er een standkachel aanwezig is.
Ik zou lekker gaan zeuren bij de dealer als hij in de premium selection zit.
Succes
Indien er extreem veel korte stukken gereden worden kan er een omcodering gedaan worden speciaal voor korte stukjes. De naloop van de auto wordt dan verkort. Dwz dat de navi al na 20 min uit gaat en daarna dus al opnieuw moet opstarten, als het goed is kan je nu na een ruim half uur de auto starten en is de navi direct aanwezig. Dit geld voor meer componenten zoals telefoon etc. Dit kan echter niet indien er een standkachel aanwezig is.
Ik zou lekker gaan zeuren bij de dealer als hij in de premium selection zit.
Succes
Montana 81,
bedankt voor de reactie.
Inmiddels weer 2 keer opgestart ,nadat dealer in groningen je oplossing heeft toegepast.alles goed accu oke.
Laatste keer vandaag 6 juni ( op 5 juni auto opgehaald bij dealer en 10 km gereden en diverse keren deuren geopend met kofferklep, 's morgens 6 juni,nog maar 10,2 volt start spanning accu)
Ik denk dat de gel accu nu kapot is, heeft vaak onder te lage spanning gestaan.
Vraag:is de accu daar gevoelig voor??
Alvast bedankt,
Bertram
bedankt voor de reactie.
Inmiddels weer 2 keer opgestart ,nadat dealer in groningen je oplossing heeft toegepast.alles goed accu oke.
Laatste keer vandaag 6 juni ( op 5 juni auto opgehaald bij dealer en 10 km gereden en diverse keren deuren geopend met kofferklep, 's morgens 6 juni,nog maar 10,2 volt start spanning accu)
Ik denk dat de gel accu nu kapot is, heeft vaak onder te lage spanning gestaan.
Vraag:is de accu daar gevoelig voor??
Alvast bedankt,
Bertram
Na aandringen naar BMW de accu (Gel) weer vervangen.
De onderspanning en volladen met lader zijn teveel geweest voor deze ook Gel accu.
De korte ritten,is in de computer door eerder meer stroom te geven aangepast.
Alles lijkt nu eindelijk alles oke.
July 2012
Groet Bertram.
De onderspanning en volladen met lader zijn teveel geweest voor deze ook Gel accu.
De korte ritten,is in de computer door eerder meer stroom te geven aangepast.
Alles lijkt nu eindelijk alles oke.
July 2012
Groet Bertram.