BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

contactslot problemen E36 316i 1993

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
BMWBrabant1981
Neutraal
Type Auto: E36 316i Sedan

contactslot problemen E36 316i 1993

Post by BMWBrabant1981 »

Ik heb de eerste paar maanden probleemloos gereden met mijn E36 316 van 1993, tot ik gisterenmorgen instapte. ik wilde de sleutel in het contact steken en merkte weerstand. Toch, misschien stom, geprobeerd door te drukken. Dit lukte en ook het omdraaien van de sleutel was geen probleem. Alleen gaf deze handeling geen stroom door aan de rest van de auto, zowel niet aan de startmotor als aan de lampjes op het dashboard (die dien ten gevolge allemaal dus uitbleven). Drie uur daarvoor had ik de auto nog geparkeerd en was er niets aan de hand geweest.

Nu heb ik contact gehad met een garage, niet de BMW dealer omdat die te ver weg zit op dit moment maar het autobedrijf waar ik de auto ook heb gekocht en zij verdenken het contactslot ervan de veroorzaker van het probleem te zijn. Nu is zijn mijn vragen:

- hoe waarschijnlijk is de diagnose van de garage (nog zonder de auto gezien te hebben, afgaande op wat ik hen vertelde)

- wat gaat deze reparatie mij ongeveer kosten

- is het rendabel om een onderdeel bij de BMW dealer te laten bestellen voor een 3-serie van deze leeftijd.

(overigens nog wat extra informtie. De digitale kilometerteller, die normaal in uitstand ook uit staat, brandt nu wel.)

Hopelijk heeft iemand een antwoord op deze vragen,

M.v.G.

WillemV
1e Versnelling
Type Auto: E36 316i touring "99

Re: contactslot problemen E36 316i 1993

Post by WillemV »

Het contactslot van een E36 bestaat uit twee delen, Het mechanische contactslot (daar gaat de sleutel in) en het electronische deel en die regelt van alles en nog wat

Het kan dus zijn dat het electronsche deel defect is.
Ik heb e.e.a. terug gevonden op beide sites.
Het loshalen schijn je zelf te kunnen doen. Stuurwiel, kappen verwijderen en dan het contactslot. Kosten??

http://tis.spaghetticoder.org/e36/316i_ ... ring_lock/

Hier moet je even de laatste 7 cijferslettes van je chassisnr invullen
http://www.realoem.com/bmw/index.do

barthez84
Neutraal
Type Auto: BMW 320i E36

Post by barthez84 »

Hoi,

Ik heb datzelfde probleem gehad met mijn vorige auto e36 316 , dat moest me 300 ,- gaan kosten .
Vond dat zelf nogal veel geld en heb hem toen ingeruild .
De garage kon hem overigens wel voor me starten , ergens onder de motorkap .

Succes !!!

WillemV
1e Versnelling
Type Auto: E36 316i touring "99

Post by WillemV »

Heb je toevallig ook nog even gekeken naar de zekeringen? Het zal niet de eerste keer zijn als daar een defecte tussen zit.

Kan je met je auto nog bij een dealer komen om e.e.a. uit te laten lezen?

Topic Author
BMWBrabant1981
Neutraal
Type Auto: E36 316i Sedan

Post by BMWBrabant1981 »

Ik ben helaas niet in staat geweest om nog 1 meter te rijden, daarom het garagebedrijf hier om de hoek (ca. 900m), waar ik in mijn originele bericht ook al aan refereerde, op laten slepen. De zekeringen zijn zo'n beetje het enige waar ik als leek aan heb durven beginnen om te controleren, daar zag ik weinig wat ik niet hoor te zien, maar voor de rest ben ik op het technische vlak niet goed genoeg onderlegd om zelf reparaties uit te voeren (buiten natuurlijk de elementaire dingen die elke automobilist in principe kan). Ik verwacht vandaag een diagnose via de telefoon te krijgen, die zal ik hier ook als update posten. Maar in het gesprek dat ik gisteren had met de monteur werden bedragen genoemd die aanmerkelijk lager lagen dan de 300 euro die in een eerdere post werden genoemd. Er werd daar uitgegaan van een 100 a 150 euro, let wel. het gaat hier niet om een dealer. Is dat een reële hoop?

M.v.G.
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”